printlogo


کد خبر: 251674تاریخ: 1401/5/18 00:00
اخبار

واکنش صفحه توئیتر رهبر انقلاب به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه
نخست‌وزیر اسرائیل شمر زمانه است
صفحه توئیتر عربی Khamenei.ir با انتشار متن و تصویری به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه واکنش نشان داد. در متن صفحه توئیتر عربی Khamenei.ir آمده است: «شمر امروز، نخست‌وزیر اسرائیل است. ما شمر را لعنت می‌کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت می‌کنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم».
***
سلحشوری جوانان فلسطینی امتداد راه انقلاب اسلامی است
رئیس‌جمهور با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، روحیه سلحشوری جوانان مبارز فلسطینی را امتداد راه انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقتدار و عظمتی که امروز در جریان‌های مقاومت فلسطین دیده می‌شود، نتیجه استکبارستیزی و روحیه خودباورانه‌ای است که انقلاب اسلامی ایران در منطقه به ارمغان آورد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدا، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداالله الحسین(ع) و محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: این بیداری مردم و جوانان در منطقه به برکت خون شهداست. صهیونیست‌‌ها مردم بی‌دفاع غزه و اعضای جهاد اسلامی را ترور می‌کنند و جهاد اسلامی نیز پاسخ آنها را می‌دهد. رئیس‌جمهور با یادآوری جنایات متعدد صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، تاکید کرد: مردم امروز فلسطین را با گذشته آنان مقایسه کنید، در گذشته نگاه مردم فلسطین به میزهایی همچون کمپ دیوید، شرم‌الشیخ و پیمان صلح اسلو بود اما امروز در مقابل ظلم صهیونیست‌ها مبارزه می‌کنند و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی افتاده است. این روحیه مقاومت به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم است. 
***
روحیه ضدصهیونیستی در بین ملت‌های مسلمان در حال گسترش است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت‌ اسلامی و روحیه ضدصهیونیستی در بین ملت‌های مسلمان روز‌به‌روز در حال گسترش و هم‌افزایی است. محمدباقر قالیباف در پیامی با اشاره به حملات نظامی به نوار غزه و ترور فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین، نوشت: امت اسلامی بویژه ملت سلحشور ایران همچون گذشته از آرمان آزادی قدس شریف و تشکیل دولت فلسطین با مشارکت آحاد مردم این منطقه حمایت کرده و از مجامع جهانی، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهد در برابر جنایات صهیونیست‌ها و احقاق حقوق ملت فلسطین، به وظایف انسانی خویش متعهد باشند و با سکوت خود منفعلانه رفتار نکنند. 
***
صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند
 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پستی در اینستاگرامی درباره رایزنی‌هایش در پی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: روز گذشته (یکشنبه) علاوه بر گفت‌وگو با وزیر خارجه قطر و دبیرکل سازمان ملل، با وزرای خارجه سوریه و لبنان نیز درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردم. حسین امیرعبداللهیان افزود: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در رایزنی با متحدان و همسایگان، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی، همواره از مقاومت فعال که مانع از خباثت اشغالگران خواهد شد، دفاع خواهد کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: ما معتقدیم آنها که روزی به دنبال گستراندن جنایت‌شان از بحر تا نهر بودند، امروز در انزوای کامل به دور خود دیوار کشیده‌اند و هر از چند گاهی برای سرپوش نهادن بر بحران‌های چند لایه درون سرزمین‌های اشغالی، حملات کوری را علیه زنان و کودکان به راه می‌اندازند که هر بار هم شکست خورده و سر افکنده‌تر از گذشته به دیوار کشیدن به دور خود ادامه می‌دهند. امیرعبداللهیان بیان کرد: آنها از جنگ ۳۳ روزه تا امروز هدف‌شان تغییر موازنه قدرت و وحشت بود که ناظران عادل و عاقل می‌توانند شهادت بدهند آنها پیروز شده‌اند یا شکست خورده‌اند؟ آتش‌بس برقرار شد زیرا صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند. ‎
***
ایران هتک حرمت قرآن کریم در آلمان را شدیداٍ محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تحریک‌آمیز تعداد اندکی از معاندان در هتک حرمت قرآن مجید و اهانت به مقدسات اسلامی در برابر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان در روز تاسوعای حسینی را شدیدا محکوم کرد. ناصر کنعانی تأکید کرد: این اقدام هتاکانه، مصداق بارز فتنه‌انگیزی و نفرت‌پراکنی است و از سوی همه مسلمانان، موحدان و وجدان‌های پاک و معتقدان به همزیستی و گفت‌وگوی بین ادیان قویا محکوم است. کنعانی همچنین نسبت به پیامدها و عواقب خطرناک اینگونه اقدامات جسارت‌آمیز و فتنه‌انگیزانه هشدار داد و افزود: اینگونه جسارت‌ها نسبت به مقدسات اسلامی، وجه دیگری از افراطی‌گری و خشونت‌آفرینی تکفیری و داعشی است که برخورد قوی و بازدارنده علیه آن از مسؤولیت‌های دولت‌های مدعی حقوق بشر، آزادی و دموکراسی است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن پاسخگو دانستن دولت آلمان در قبال این واقعه تاسف‌بار، تاکید کرد: منتظر واکنش فوری، شدید و صریح آلمان در برخورد با عوامل این اقدام توهین‌آمیز و پیگیری سریع قضایی برای پیشگیری از تکرار چنین اقداماتی هستیم. کنعانی در پایان افزود: اینگونه اقدامات فتنه‌انگیزانه که در ورای آن دست استکبار و صهیونیسم جهانی قرار دارد، بار دیگر اهمیت اتحاد و انسجام بیش از پیش مسلمین و کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام را ضروری می‌کند. 

Page Generated in 0/0057 sec