printlogo


کد خبر: 251696تاریخ: 1401/5/19 00:00
حمید درخشان: مهاجم خوب خارجی ارزان نیست و پرسپولیس باید دست به جیب شود
یک میلیون دلار بگذارید کنار

حامد واعظی: حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد نفرات خیلی خوبی جذب پرسپولیس شده‌اند اما فاصله نفرات اول و جانشین در این تیم زیاد است. 
تیم فوتبال پرسپولیس بازیکنان زیادی در نقل و انتقالات تابستانی جذب کرده؛ از بازیکنانی چون بیرانوند و رفیعی که به این تیم بازگشته‌اند تا بازیکنانی همچون اسماعیلی‌فر و پورعلی‌گنجی که تازه به جمع سرخپوشان اضافه شده‌اند. فصل جدید لیگ برتر فوتبال از جمعه پیش رو آغاز می‌شود و پرسپولیس در نخستین بازی خود شنبه 22 مرداد باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود. به همین بهانه سراغ حمید درخشان، پیشکسوت و سرمربی اسبق پرسپولیس رفتیم و با او درباره شرایط سرخپوشان صحبت کردیم.
***
* پرسپولیس روز شنبه باید به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود؛ این بازی را چطور می‌بینید؟
پرسپولیس یارگیری نسبتا خوبی داشته اما شرایط برای قهرمان شدن این تیم سخت است. من تصور می‌کنم لیگ بیست‌ودوم به مراتب سخت‌تر از فصل گذشته است که بازی با ذوب‌آهن هم از این قاعده مستثنا نیست. 
 
*  چرا؟ پرسپولیس تضعیف شده یا رقیبان قدرتمند شده‌اند؟
به نظرم امسال رقیبان پرسپولیس خیلی خوب تقویت شده‌اند. سپاهان و استقلال بازیکنان خوبی جذب کردند و همچنین کادر فنی خوبی دارند. شاید حواس کسی به فولاد خوزستان نباشد اما این تیم هم بازیکنان بسیار خوبی خریده‌ است. همین‌طور مس رفسنجان یا گل‌گهر سیرجان که نفرات مناسبی جذب کرده‌اند. مطمئنا استقلال و سپاهان هم با مربیان پرتغالی و خریدهای خارجی دنبال موفقیت هستند و فقط به قهرمانی فکر می‌کنند. 
 
* پرسپولیس هم البته تقویت شده و فقط مهاجم خارجی باید بخرد.
نفرات خیلی خوبی جذب پرسپولیس شده‌اند اما به نظر من فاصله نفرات اول و جانشین در این تیم زیاد است! شما می‌بینید یکسری ستاره جذب شده‌اند اما نفرات پشت سر آنها خیلی فاصله دارند. در لیگ طولانی و فرسایشی شما باید ذخیره‌های خیلی خوبی هم داشته باشید. 
 
* به نظر شما چرا پرسپولیس در خرید مهاجم خارجی ناکام بوده است؟
من نظر خاصی ندارم اما برایم عجیب است سایر تیم‌ها دوتا دوتا مهاجم و بازیکن خارجی می‌خرند و پرسپولیس نمی‌تواند! چرا؟ دلیلش را باید خود دوستان توضیح بدهند. معاون باشگاه مصاحبه می‌کند و مدام می‌گوید بزودی مهاجم خارجی می‌آید یا اینکه مشغول مذاکره هستیم اما اتفاقی نمی‌افتد و این موضوع هواداران را نگران می‌کند. 
 
* ظاهراً بعضی دلالان و ایجنت‌ها از داخل ایران کارشکنی کرده‌اند.
چرا این دلالان و ایجنت‌ها علیه تیم‌های دیگر و رقیبان پرسپولیس نمی‌توانند کارشکنی کنند؟ این صحبت‌ها تکراری و خسته‌کننده شده و بهتر است آقایان اقدامی ‌انجام دهند که خیال طرفداران راحت شود. 
 
* به نظر شما دلیل اصلی تأخیر عجیب در خرید مهاجم خارجی برای پرسپولیس چیست؟
من فکر می‌کنم مشکل اصلی پول خرید مهاجم خارجی است. من نمی‌دانم باشگاه پول و بودجه لازم را دارد یا اینکه می‌خواهد مهاجم ارزان‌قیمت و ۲۰۰ هزار دلاری بخرد؟ به هر حال پرسپولیس نیاز به مهاجم بزرگ و گلزن دارد و بازیکن خارجی با این مشخصات حداقل یک میلیون دلار می‌خواهد! پیدا کردن مهاجم باکیفیت آن هم با قیمت ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار غیرممکن است. به نظر من مشکل اصلی مالی است، چرا که همه ما می‌بینیم سایر تیم‌ها براحتی و با وجود تحریم‌ها بازیکن خارجی می‌خرند. این تأخیر نباید ربطی به تحریم‌ها یا دخالت ایجنت‌های ایرانی داشته باشد. 

Page Generated in 0/0274 sec