printlogo


کد خبر: 251700تاریخ: 1401/5/19 00:00
اخبار

شکایت هیأت‌رئیسه سابق فدراسیون فوتبال از آمریکا و ترامپ!
اعضای هیات‌رئیسه سابق فدراسیون که مسؤول امضای قرارداد با مارک ویلموتس و تحمیل شدن غرامت سنگین به این فدراسیون بودند، در اقدامی از آمریکا و ترامپ به علت وضع تحریم‌ و کارشکنی در پرداخت حقوق ویلموتس در دادگستری تهران شکایت کردند. هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در دوره ریاست مهدی تاج، با استناد به تحریم‌های آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ که از عوامل دخیل در پرداخت نشدن به‌موقع قرارداد مارک ویلموتس بوده، از این کشور و رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دادگستری تهران شکایت کردند. به دنبال صدور رأی نهایی دادگاه حکمیت ورزش در پرونده ویلموتس، جمعی از اعضای هیات‌رئیسه وقت فدراسیون فوتبال، شکایتی را در دادگستری تهران ثبت کردند. شاکیان این پرونده در دادخواست خود اعلام کرده‌اند که «دادگاه حکمیت ورزش در قسمتی از رأی خود، بر حسن نیت فدراسیون فوتبال به منظور تلاش برای پرداخت دستمزد ویلموتس صحه گذاشته است اما فشارهای سنگین ناشی از تحریم ایالات متحده، مانع از آن شده که فدراسیون بتواند به تعهدات قراردادی خود عمل کند و در نتیجه، خسارات مادی و معنوی زیادی به فدراسیون، فوتبال کشور و اعضای هیات‌رئیسه وقت تحمیل شده است». دادخواهان در اقدام قابل تأمل خود با ثبت این شکایت و با استناد به رأی دادگاه حکمیت ورزش و مکاتبات متعدد فدراسیون فوتبال با فیفا و AFC، اخذ غرامت از دولت ایالات متحده و ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را خواستار شدند. آنها معتقدند آمریکا و ترامپ با خروج از برجام و تشدید تحریم‌ها، باعث کارشکنی‌های زیادی در کار و امور جاری فدراسیون فوتبال ایران شده‌اند. در صورت پذیرش این دعوا در دادگستری تهران، صدور حکم و مبلغ جبران خسارت، پس از اخذ نظریه کارشناسی تعیین خواهد شد. 
***
رکوردشکنی سریع‌ترین زن و مرد ایران در باد
در جریان دور مقدماتی رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی در سرعت باد غیراستاندارد رکوردشکنی کردند. مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر زنان و مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دوشنبه ۱۷ مردادماه برگزار شد. در جریان رقابت‌های مقدماتی دوی ۱۰۰ متر مردان حسن تفتیان موفق شد رکورد 9:88 ثانیه را ثبت کند و به نیمه نهایی برسد اما این رکورد به علت سرعت باد غیراستاندارد (بیش از ۲ متر بر ثانیه) به عنوان رکورد ملی ثبت نخواهد شد و رکورد ملی دوی ۱۰۰ متر ایران همچنان زمان 10:03 ثانیه خواهد بود.  فرزانه فصیحی نیز در جریان رقابت‌های مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر زنان زمان 11:24 ثانیه را ثبت کرد که این رکورد هم به دلیل سرعت باد غیراستاندارد ثبت نمی‌شود. رکورد ملی این ماده با 11:44 ثانیه در اختیار فصیحی است.  محمدحسین ابارقی نیز دیگر دونده ایران در ماده ۱۰۰ متر بود که با ثبت زمان 10:20 ثانیه به نیمه‌نهایی صعود کرد. 
***
بارسلونا به دنبال فسخ قرارداد ۴ بازیکن
آبی‌واناری‌ها برای کم کردن هزینه باشگاه به دنبال فسخ قرارداد ۴ بازیکن تیم هستند، این در حالی است که قرارداد آنها در دوران رئیس قبل امضا شده است. به گزارش اسپورت، بارسلونا با مشکلات جدی مالی مواجه شده است. آبی‌واناری‌ها در ۲ سال اخیر با بحران مالی مواجه بوده‌اند به طوری که تابستان سال قبل هم مجبور به فروش لیونل مسی شدند. البته این باشگاه بزرگ و سرشناس اسپانیایی تابستان سال جاری عملکرد بسیار خوبی در جذب بازیکن داشته است. رافینیا، فرانک کسیه، روبرت لواندوفسکی، کریستینسن و ژول کنده بازیکنانی هستند که به جمع آبی‌واناری‌ها پیوسته‌اند اما این باشگاه برای ثبت خریدهای جدید به مشکل خورده است و مدیریت باشگاه چاره‌ای جز فروش بازیکنان خود یا کم کردن دستمزد آنها ندارد. مدیریت باشگاه در گام نخست به دنبال کاهش دستمزدهاست و حتی پا را فراتر از این هم گذاشته است به طوری که به دنبال فسخ قرارداد ۴ بازیکن است که قرارداد آنها در دوران بارتومئو به ثبت رسیده است. رئیس سابق بارسلونا با وجود آنکه تیمش با مشکل مالی مواجه بود قرارداد فرانکی دی یونگ، جرارد پیکه، کلمون لنگله و مارک آندره ترشتگن را سال ۲۰۲۰ تمدید کرد. این در حالی بود که حقوق آنها را هم بالا برد. اکنون لاپورتا برای کم کردن هزینه‌های باشگاه خواستار فسخ قرارداد این 4 بازیکن شده است به طوری که
می‌خواهد دستمزد آنها را به دوران قبل از تمدید قرارداد کاهش دهد. طبق اعلام روزنامه اسپورت، فعلا تنها جرارد پیکه با این درخواست آبی‌واناری‌ها موافقت کرده است و ۳ بازیکن دیگر موافقت خود را اعلام نکرده‌اند. باشگاه بارسلونا علاوه بر کاهش دستمزد بازیکنان مجبور است چند بازیکن خود را هم که در فهرست ژاوی قرار ندارند بفروشد تا توازن لازم را به وجود آورد در غیر این صورت نمی‌تواند خریدهای خود را به ثبت رساند. 
***
ورنر به لایپزیگ بازگشت
مهاجم آلمانی چلسی با جدایی از این تیم به بوندس‌لیگا بازگشت تا بار دیگر پیراهن لایپزیگ را بر تن کند. به گزارش اسکای اسپورت، تیمو ورنر بعد از درخشش در لایپزیگ بود که مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت. چلسی برای جذب ورنر ۵۳ میلیون یورو هزینه کرد اما این بازیکن نتوانست انتظارات را در تیم لندنی برآورده کند. او در نهایت تصمیم به جدایی از آبی‌پوشان لندنی گرفت. پیوستن رحیم استرلینگ به چلسی باعث شد تا ورنر تصمیم به جدایی بگیرد. او از رقابت‌های سری A هم پیشنهاد داشت اما تصمیم گرفت به بوندس‌لیگا بازگردد تا بار دیگر پیراهن لایپزیگ را بر تن کند. اسکای اسپورت آلمان اعلام کرد که انتقال ورنر به لایپزیگ ۳۰ میلیون یورو هزینه برای این باشگاه داشته است. ورنر برای حضور در تست پزشکی لایپزیگ، به آلمان بازگشته است و بزودی قرارداد خود را نهایی خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0273 sec