printlogo


کد خبر: 251706تاریخ: 1401/5/19 00:00
اخبار

کلاهبرداری اینترنتی در پوشش «فروش قسطی لوازم خانگی»
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با طراحی درگاه جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت:‌ مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه و با ثبت شکایاتی اعلام کردند مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است. یکی از مال‌باختگان پرونده در اظهارات خود به ماموران گفت قصد خرید یک دستگاه یخچال را داشته و در فضای مجازی مشغول جست‌وجو شده که یک سایت فروش فوق‌العاده لوازم خانگی به صورت اقساط و بدون چک و ضامن را مشاهده می‌کند. این فرد وارد سایت شده و بدون بررسی و اطمینان از هویت ‌گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه یخچال خریداری می‌کند و برای پیش‌پرداخت نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال را از طریق درگاه موجود در همان سایت پرداخت می‌کند اما با هشدار تراکنش ناموفق مواجه می‌شود. وی افزود: ماموران مجوزهای لازم برای دستگیری این فرد را از مقام قضایی دریافت کرده و در ادامه با انجام یک عملیات پلیسی متهم را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند. رئیس پلیس فتای تهران به شهروندان توصیه کرد چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند. 
***
آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون کنکور ۱۴۰۱
ثبت‌نام داوطلبان رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) انجام می‌شود، از سه‌‌شنبه ۱۸ مرداد از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و روز یکشنبه ۲۳ مرداد پایان می‌یابد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش در رشته‌های بدون آزمون همزمان با شروع ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۵۰ کدرشته) به روش اینترنتی اقدام کنند. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند. این متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کد رشته محل از رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند، اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند. 
***
غرق شدن ۴ کودک در یک استخر
سخنگوی سازمان اورژانس از جان باختن ۴ کودک در استخر روستای عبدالله‌آباد سبزوار خبر داد. مجتبی خالدی دیروز در گفت‌وگو با مهر گفت: غرق شدن چند کودک در روستای عبدالله‌آباد سبزوار بخش خوشاب در ساعت ۱۹:۳۰ به ۱۱۵ اعلام شد. وی افزود: سریعا ۳ آمبولانس در مدت ۵ دقیقه بعد از نخستین تماس به محل رسیدند و مشاهده کردند ۵ کودک در استخر کنار موتور آب که دور آن با فنس محصور بوده است غرق شده‌اند. 
سخنگوی اورژانس گفت: سریعا تکنیسین‌های اورژانس ۵ کودک را از استخر بیرون کشیده و عملیات احیا را بر روی آنها آغاز کردند اما متأسفانه ۴ کودک جان خود را از دست داده بودند. خالدی با اشاره به اینکه یکی از کودکان نجات یافته است، گفت: کودکانی که جان خود را از دست داده‌اند به ترتیب ۸، ۱۲، ۱۶ و ۲۲ ساله هستند. وی در پایان گفت: یکی از کودکان که ۱۲ سال دارد در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت است و حالش وخیم گزارش شده است. 
***
نگرانی اصلی داروخانه‌ها از اجرای طرح دارویار
 مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای طرح دارویار گفت: نگرانی اصلی داروخانه‌ها اعتبارات بود که ۲۰۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شد. سیدحیدر محمدی در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: گفت: نگرانی اصلی داروخانه‌ها اعتبارات بود که ۲ هزار میلیارد تومان به آنها پرداخت و ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز بزودی پرداخت می‌شود. 
وی ادامه داد: پیگیر مطالبات داروخانه‌ها هستیم و درباره پرداخت مابه‌التفاوت ارز نیمایی برای صنعت نیز وزیر بهداشت با معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کرده و برای اینکه نقدینگی با مشکل مواجه نشود، تقاضا کردیم ۶ ماه مهلت داده شود. حیدری افزود: البته درباره بحث نقدینگی اولیه درخواست کردیم ۲۰ درصد را زمان ثبت سفارش و مابقی را بعد از ترخیص پرداخت کنند. 
وی گفت: درباره مواد اولیه مقرر شد قیمت‌ها با الگوگیری از قیمت‌های وارداتی انجام شود و اگر تولیدکنندگان مواد اولیه تمکین نکنند، اجازه واردات مواد اولیه صادر می‌شود. مشاور رئیس سازمان غذا و دارو افزود: همچنین درباره بحث فرماندهی قرارگاه، وزیر بهداشت نیز به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد ابلاغ برای یک نفر صادر شود تا دستگاه‌ها به خط شوند. این موضوع مهم است و باید انجام شود.

Page Generated in 0/0075 sec