printlogo


کد خبر: 251714تاریخ: 1401/5/19 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور: 
روز خبرنگار، مجالی برای پاسداشت شفافیت و حق مردم بر دانستن است
رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، تصریح کرد: اینجانب با گرامیداشت این مناسبت، از همه مرزداران حقیقت و مجاهدان عرصه تبیین و آگاهی، قدردانی نموده و تقارن معنادار روز خبرنگار امسال را با عاشورای حسینی، تاکید مضاعفی بر وظیفه آگاهی‌‌بخشی اصحاب قلم و جهاد تبیین آنان می‌دانم. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در متن پیام رئیس‌جمهور آمده است: روز خبرنگار فرصت مغتنمی برای قدردانی از کوشش کسانی است که در عرصه تبیین، آگاهی‌بخشی و پاسداری از حقیقت، خستگی نمی‌شناسند. 
در روزگاری که بدخواهان انقلاب اسلامی با تحریف و روایتگری مغرضانه به نبردی جدی و مستمر با حقیقت برخاسته‌اند، نقش اصحاب رسانه در ایستادگی در برابر امواج تخریب، دروغ و فریب، بیش از همیشه مهم است. 
روز خبرنگار، علاوه بر گرامیداشت مسؤولیت و جایگاه مهم خبرنگاران، مجالی برای پاسداشت حقیقت‌جویی، شفافیت و حق مردم بر دانستن و دسترسی آزاد به اطلاعات است. 
***
مرندی: 
ایران تهدیدهای غرب و ضرب‌الاجل‌های ساختگی را نادیده گرفته است
یک وبگاه خبری در گزارشی درباره جزئیات مذاکرات اخیر در وین درباره طرح پیشنهادی اتحادیه اروپایی برای احیای برجام، به بیان دیدگاه‌های برخی مقامات آمریکایی و ایرانی درباره این مرحله از مذاکرات پرداخت. 
به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه المانیتور، در پی پایان یافتن مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی در وین درباره طرح پیشنهادی اتحادیه اروپایی در زمینه احیای توافق هسته‌ای، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به المانیتور گفت دولت این کشور آماده است به سرعت توافقی در زمینه طرح اتحادیه اروپایی انجام دهد اما از گمانه‌زنی درباره موضع ایران خودداری کرد. در حال حاضر، اصلی‌ترین موضوع مورد بحث، پافشاری تهران بر این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی چندین ساله‌اش از فعالیت‌های هسته‌ای در ۳ محل اعلام ‌نشده در ایران را پایان دهد. با این وجود، سیدمحمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ایران می‌گوید گزارش‌ها درباره جزئیات چیزی که پیشنهاد شده «صرفا گمانه‌زنی‌اند». مرندی گفت: تیم مذاکره‌کننده تا زمانی که متن حاصله، با دقت در تهران مطالعه و بررسی نشود، نمی‌تواند درباره چیزی که تا الان به دست آمده نظر دهد. در چند ماه اخیر، چه در وین و چه زمانی که مذاکره‌کنندگان در پایتخت‌های‌شان هستند، مذاکره‌کنندگان ایران تهدیدهای غرب و ضرب‌الاجل‌های ساختگی را برای حفظ حقوق ایرانیان و دست یافتن به امتیازات مهم، نادیده گرفته‌اند. تفاوت آن موقع با الان بسیار زیاد است. 
***
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با هنیه و تبریک پیروزی‌های محور مقاومت
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه ۱۷ مردادماه در گفت‌وگوی تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، درباره پیروزی‌های اخیر محور مقاومت در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت در نبرد با دشمن صهیونیستی، از مقام شامخ شهدای مقاومت تجلیل کرد و جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن زنان و کودکان فلسطینی را نشانه استیصال و ضعف این رژیم خواند. حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از مواضع اسماعیل هنیه در حفظ وحدت گروه‌های مقاومت، این وحدت را یک موفقیت بزرگ برای محور مقاومت توصیف و تاکید کرد: اینکه بار دیگر مقاومت توانست در مقابل قدرت نظامی گسترده دشمن صهیونیستی ایستادگی کرده و ظرف ۲ روز آنها را مجبور به آتش‌بس و پذیرش شروط مقاومت کند، دستاورد بزرگی است. وزیر امور خارجه گفت: نکته قابل توجه این است که در این نبرد، صرفا بخشی از مقاومت در مقابل دشمن قرار گرفت و این به تنهایی دستاورد بزرگی است که ناتوانی و ضعف صهیونیست‌ها را بیش از گذشته نمایان کرد. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، اظهار داشت: دشمن صهیونیستی تلاش داشت معادلات خود را بر مردم فلسطین و مقاومت در نوار غزه تحمیل کند اما با مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین روبه‌رو شد. وی تأکید کرد: پیروزی اخیر جبهه مقاومت فصل جدیدی در رویارویی مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی گشود. ما به یاری خداوند مصمم هستیم به این جهاد تا پیروزی نهایی ادامه دهیم. رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین در پایان سلام گرم مردم فلسطین را به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور کشورمان ابلاغ کرد. 
***
پکن: 
آمریکا برای دستیابی به توافق تصمیمات سیاسی فوری بگیرد
توئیتر نمایندگی دائم چین در وین در توئیت‌هایی به نقل از «وانگ کان» نماینده دائم این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در پایتخت اتریش، از ایالات‌متحده خواست برای به نتیجه رسیدن مذاکرات رفع تحریم‌ها تصمیمات سیاسی فوری بگیرد. به گزارش فارس، این دیپلمات چینی که ریاست هیأت کشورش در مذاکرات وین را بر عهده داشته است، «از آمریکا خواست تصمیمات سیاسی فوری برای کمک به دستیابی به توافق زودهنگام در مذاکرات هسته‌ای ایران اتخاذ کند». وی همچنین گفت: از سرگیری مذاکرات وین نشان می‌دهد پل زدن بر اختلافات از طریق گفت‌وگو و مذاکره تنها راه‌حل موضوع هسته‌ای ایران است. 

Page Generated in 0/0069 sec