printlogo


کد خبر: 251720تاریخ: 1401/5/19 00:00
نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها: استواری غزه را دیدیم اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است
حمایت مقاومت از جهاد

گروه بین‌الملل: شاید مهم‌ترین دستاورد جنگ 3 روزه مقاومت اسلامی غزه با رژیم صهیونیستی را بتوان حمایت تمام گروه‌ها و کشورهای حامی محور مقاومت از جهاد اسلامی در این جنگ دانست. از تهران تا صنعا، دمشق، بغداد و بیروت همه کشورها و گروه‌های مقاومت یکدست از جهاد اسلامی در جنگ 3 روزه نابرابر با اسرائیلی‌ها حمایت کردند که نشان‌دهنده این است که مقاومت یک اتاق عملیات یکدست برای مقابله با تهدیدات صهیونیست‌ها ایجاد کرده است. شلیک بیش از 950 موشک و صدها گلوله خمپاره طی ۲ روز که برخی از آنها به سوی قدس اشغالی و تل‌آویو شلیک شد و شهرهای اطراف غزه مانند «عسقلان، اسدود و سدیروت» زیر موشک قرار گرفت، دستاوردی بزرگ برای جنبش جهاد اسلامی است. جهاد اسلامی با وجود امکانات محدود، پیروزی بزرگی را رقم زد و همه معادلات را بر هم زد و رعب و وحشت را به طرف اشغالگر صادر کرد. همچنین این نبرد یک پیام محکم هم داشت که سازش یا معامله بزرگ اسرائیلی‌ها با برخی حکام عرب را بر باد می‌دهد. البته به نظر می‌رسد از ابتدا هم پیش‌بینی می‌شد که حمله صهیونیست‌ها به غزه طولانی نخواهد بود، زیرا توان این رژیم برای مقابله با موشک‌های مقاومت هزینه‌های زیادی برای رژیم صهیونیستی دارد. 
۴ روز قبل ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌ای به غزه انجام داد و طی آن ۲ تن از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را به شهادت رساند. اسرائیل تجاوز خود به غزه را با به شهادت رساندن «تیسیر الجعبری» فرمانده بخش شمالی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، آغاز کرد. وی در لحظه شهادت در منزل مسکونی خود در ساختمانی چند طبقه در غزه حضور داشت. جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به این حملات قریب به هزار راکت به سمت مناطق گوناگون اراضی اشغالی شلیک کرد که خسارات زیادی بویژه در شهرک‌های اطراف نوار غزه و نیز شهر «عسقلان» به صهیونیست‌ها وارد شد. این ترور باعث ایجاد یک جنگ 3 روزه بین غزه و اسرائیل شد که بعد از موشک‌باران مکرر مقاومت غزه، اسرائیل با پادرمیانی قطر و مصر به این جنگ پایان داد. 
مهم‌ترین موردی که در این جنگ بارز بود، حمایت‌های مقاومت و کشورهای حامی آن در این جنگ بود. سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورا که در بیروت برگزار شد، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «ما استواری غزه را دیدیم اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از همیشه است. هر گونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند». وی افزود: «دشمن باید بداند که چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و لبنان مقاومتی دارد که ثابت کرده ارتشی را که خود را شکست‌ناپذیر می‌داند، شکست می‌دهد. ما نمی‌پذیریم که منابع‌ و ثروت ما به غارت برود و حاکمیت ما نقض شود و اراده دیگران علیه ما تحمیل شود». دبیر‌کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه شنیدیم که صهیونیست‌ها از ترور رهبران فلسطینی در لبنان صحبت کرده‌اند، اگر این اتفاق بیفتد قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند، ادامه داد: «ما در جنگ غزه پیام‌های مورد نیاز را دریافت کردیم و استواری غزه را دیدیم و ما در لبنان حساب دیگری با شما داریم». 
همچنین دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از هرگونه پاسخ جهاد اسلامی به تجاوز صهیونیست‌ها حمایت می‌کند. دفتر سیاسی انصارالله در این بیانیه اعلام کرد: حق مردم و مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی را تأیید می‌کنیم. در این بیانیه آمده است: تجاوز رژیم صهیونیستی و ترور تیسیر الجعبری، فرمانده بلندپایه گردان‌های قدس در نوار غزه محکوم است. این گروه یمنی از تمام ملل اسلامی و عربی خواست مسؤولیت‌پذیر باشند و از ملت و مقاومت فلسطین برای مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها حمایت کنند. 
گروه‌های مقاومت عراقی و تعدادی از سیاستمداران عراق  نیز در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه و واکنش سهمگین گروه‌های فلسطینی اعلام کردند این حملات در آستانه عاشورای حسینی، تداعی‌کننده رسالت همیشگی جبهه حق در برابر باطل است، عراقی‌ها در کنار فلسطینیان خواهند ماند و آنها را در بحبوحه حملات صهیونیست‌ها و خنجرهای سازشکاران، تنها نخواهند گذاشت. 
گروه مقاومت اسلامی «لواء ثأر المهندس» عراق هم در واکنش به حملات صهیونیست‌ها علیه غزه و ترور شهید «تیسیر الجعبری» و چند تن از اهالی مظلوم غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به یکی از کاروان‌های پشتیبانی رزمی آمریکا در استان صلاح‌الدین عراق حمله کرده و افزود: ما عملیات‌های نظامی خود را ادامه خواهیم داد و هدف‌مان یکی است؛ در قدس ان‌شاءالله با هم نماز خواهیم خواند. 
جنبش مقاومتی «عصائب اهل‌الحق» عراق نیز با محکومیت وادادگی برخی رژیم‌های منطقه در برابر رژیم صهیونیستی و حملات این رژیم به ملت فلسطین و مردم تحت محاصره غزه در آستانه عاشورای حسینی، از دولت عراق و تمام کشورهای جهان خواست این تجاوز صهیونیست‌ها را محکوم کنند و بر ایستادن در کنار فلسطینیان تاکید کرد. 
گروه کتائب حزب‌الله عراق نیز در بیانیه‌ای نوشت: «بر ایستادن در کنار برادران خود در غزه مجاهد تاکید می‌کنیم؛ ما فقط به زبان محکوم نمی‌کنیم، واقعا عمل می‌کنیم». جنبش «النجباء» عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دست از حمایت فلسطینیان در برابر رژیم صهیونیستی بر نخواهد داشت و خطاب به مجاهدان فلسطینی نوشت: ما خود را سربازان این معرکه مقدس (علیه رژیم صهیونیستی) اعلام می‌کنیم و هر چه از سلاح و نفرات داریم در گرو یک اشاره شماست. 
سوریه هم از جهاد اسلامی حمایت کرد که نشان می‌دهد دولت این کشور مانند گذشته در کنار مقاومت غزه قرار دارد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این رابطه گزارش داد: فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه در تماس تلفنی با زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر حمایت کامل کشورش از مبارزه ملت فلسطین، گروه‌های مقاومت و واکنش قهرمانانه آنها به جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیلی علیه کودکان و زنان در نوار غزه تاکید کرد. 
همه این موارد نشان‌دهنده آن است که تمام کشورهای مقاومت یکدست و هم‌صدا در جنگ 3 روزه جهاد اسلامی با اسرائیل در کنار مقاومت بودند و برخی اختلاف نظرها در سیاست و مسائل امنیتی هیچ خللی در حمایت از آرمان فلسطین به وجود نیاورده است. 
***
    ترور ابراهیم نابلسی، فرمانده کتائب شهدای الاقصی     
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد نظامیان صهیونیست صبح دیروز ۳ تن از فرماندهان کتائب شهدای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) را در شهر نابلس به شهادت رساندند. نظامیان صهیونیست صبح دیروز به شهر نابلس یورش برده و با مبارزان فلسطینی درگیر شدند و ۳ فرمانده کتائب شهدای الاقصی به نام‌های «ابراهیم النابلسی»، «اسلام صبوح» و «حسین طه» را به شهادت رساندند.  جمعیت هلال‌احمر فلسطین نیز از زخمی شدن ۶۹ نفر در نتیجه اصابت گلوله جنگی در نابلس خبر داد و افزود حال 7 نفر وخیم است. بنا به گزارش شبکه الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها تأکید کرد: این جنایت رژیم اشغالگر را به دادگاه کیفری بین‌المللی و سازمان ملل ارجاع خواهیم داد تا عاملان آن را مجازات کنند.  در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آمده است: جنایت رژیم اشغالگر در نابلس دور جدیدی از جنگ نامحدود علیه ملت فلسطین و حقوق عادلانه و مشروع آن است. وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد با شهادت این ۳ فرمانده کتائب شهدای الاقصی، شمار شهدای فلسطین از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در غزه و کرانه باختری به ۱۲۹ نفر رسید.

 


Page Generated in 0/0053 sec