printlogo


کد خبر: 251729تاریخ: 1401/5/20 00:00
بعد از شبکه ورزش، یک شبکه دیگر هم دوشعبه‌ای شد
راه‌اندازی آزمایشی شبکه تلوبیونی «خبر‌ 2»

سرپرست خبرگزاری صداوسیما درباره راه‌اندازی «شبکه خبر۲» در فضای مجازی و رویکرد آن توضیحاتی را مطرح و اعلام کرد این شبکه در حال حاضر به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن عابدینی از راه‌اندازی شبکه «خبر2» در تلوبیون خبر داد و در این باره به ایسنا گفت: پوشش زنده یکی از مقوله‌هایی است که هر شبکه خبری مایل به انجام آن است اما با توجه به تعدد و تکثر رویدادها بعضا ممکن است امکان پوشش کامل یک رویداد از طریق شبکه تلویزیونی که یک جدول برنامه مشخصی دارد، میسر نشود. شبکه‌هایی هم در دنیا وجود دارد که کارشان پوشش زنده رخدادهاست، لذا معاونت سیاسی صداوسیما درصدد است یک شبکه رسانه‌ای راه‌اندازی کند که به صورت ۲۴ ساعته صرفا رویدادهای زنده را پوشش دهد و شبکه خبر بخشی از آن رویداد را به صورت زنده پخش کند. 
سرپرست خبرگزاری صداوسیما ادامه داده است: با توجه به این تداخل رویدادها تصمیم گرفته شد شبکه خبر۲ ایجاد شود که این شبکه بدون مجری است اما رویدادها را زنده پوشش خواهد داد. ابتدا روی تلوبیون قابل دریافت خواهد بود و بعد ممکن است بر روی گیرنده‌های تلویزیون هم قابل دریافت باشد. 
وی یادآور شده است: در تلویزیون‌های دنیا نیز این راه‌اندازی شبکه‌های دوم مرسوم است؛ به عنوان مثال شبکه الجزیره، یک شبکه دیگری به نام الجزیره زنده دارد که بخشی از رویداد را در شبکه الجزیره پوشش و ادامه آن را به شبکه دوم خبر ارجاع می‌دهد یا رویترز و آسوشیتدپرس هم شبکه دومی برای پوشش رویدادها دارند. 
به گفته عابدینی، شبکه خبر۲ از هفته گذشته به عنوان زیرمجموعه معاونت سیاسی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است. فعالیت این شبکه در حال حاضر جنبه آزمایشی دارد و بعد از بررسی‌ها ـ هم به جهت نرم‌افزاری و هم پوشش رویدادهای مختلف ـ رسما آغاز به کار می‌کند.

Page Generated in 0/0053 sec