printlogo


کد خبر: 251734تاریخ: 1401/5/20 00:00
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت قولی برای آزادی اسرای فلسطینی نداده است
بدعهدی صهیونیست‌ها یا پوشش شکست در جنگ؟

گروه بین‌الملل: بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گفت این رژیم با مسؤولان مصر درباره مطالبات جهاد اسلامی فلسطین رایزنی خواهد کرد. وی همچنین مدعی شد که درباره آزادی بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی و «خلیل عواوده» از اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، رژیم صهیونیستی هیچ وعده‌ای نداده است. 
این در حالی است که «محمد الهندی» رئیس دایره سیاسی جنبش جهاد اسلامی شانزدهم ماه جاری گفت توافقی درباره طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است. وی خبر داد که این طرح مصر شامل پایبندی قاهره به تلاش برای آزادی السعدی و عواوده از اسرای جهاد اسلامی است. گانتس با این ادعا که رژیم صهیونیستی پس از عملیات علیه جهاد اسلامی، بازدارندگی در برابر حماس را تقویت کرده است، مدعی شد: عملیات [علیه غزه] به نظرم موفقیت‌آمیز بود. این عملیات به صورت برجسته‌ای اجرایی شد. این وزیر اسرائیلی در عین حال اذعان کرد که نباید توانمندی جهاد اسلامی را نادیده گرفت؛ زیرا این جنبش «۶ تا ۷ هزار موشک در اختیار دارد که عدد بزرگی است و قدرت شلیک آن را نیز دارد». 
صحبت‌های گانتس در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌های بی‌شمار جهاد اسلامی که در 2 روز جنگ حدود 1000 موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک شد، مجبور شد به خواسته‌های مقاومت اسلامی تن بدهد. 
بر اساس این پیش‌نویس که از ساعت ۲۳:۳۰ روز دوشنبه به وقت محلی (یک بامداد به وقت تهران) عملیاتی شد، رژیم صهیونیستی پیش‌شرط‌های جنبش جهاد اسلامی فلسطین را پذیرفته است. پیش از این منابع عبری اعلام کرده بودند به شکل اولیه بر توافق آتش‌بس قابل تمدید از ساعت 10 شب (11 و نیم شب به وقت تهران) توافق شده است. پیش‌‌شرط‌های جهاد اسلامی عبارتند از: انتقال اسیر اعتصاب غذا کرده به بیمارستان، همچنین مصری‌ها متعهد به آزادی بسام السعدی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی که چندی پیش در کرانه باختری دستگیر شد، طی ۲ هفته آینده می‌شوند. ورود سوخت به غزه هم یکی از شرط‌های جهاد اسلامی برای پایان جنگ بود که طرف مصری اعلام کرد این موارد مورد موافقت اسرائیل قرار گرفته است. 
حرف‌های وزیر جنگ اسرائیل و نحوه عملکرد این رژیم متفاوت است. یک مقام ارشد حماس خبر داد خلیل العواوده که رژیم صهیونیستی او را به اسارت گرفته، به بیمارستان منتقل شده است. بنا بر گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، انور ابوطه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن اعلام این خبر گفت خانواده العواوده برای ملاقات با او اجازه خواهند یافت و این مقدمه‌ای برای پایان مشکلات و درد و رنج او است. 
وی همچنین از ملاقات هیأتی از صلیب سرخ جهانی با العواوده و شیخ بسام السعدی خبر داد. شیخ «بسام السعدی» یکی از مقام‌های ارشد جنبش مقاومت جهاد اسلامی است که دوشنبه هفته گذشته در جنین توسط نظامیان صهیونیست بازداشت و در درگیری با نظامیان صهیونیست از ناحیه شکم مجروح شد. انتقال العواوده نیز در حالی مطرح می‌شود که «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید هیچ وعده‌ای برای آزادی «بسام السعدی» رهبر جهاد اسلامی و «خلیل عواوده» که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می‌برد، نداده است. صحبت‌های گانتس نشان‌دهنده آن است که وزیر جنگ اسرائیل ژست داخلی برای انتخابات گرفته است تا بگوید به مقاومت فلسطین امتیازی نداده است، این موضوع در حالی گفته می‌شود که بعد از توافق آتش‌بس 5 هزار نیروی کار از غزه وارد مناطق اشغالی شدند و مرزهای غزه هم گشوده شد و سوخت وارد نوار باریکه غزه شد. به نظر می‌رسد بیشتر این حرف‌های صهیونیست‌ها مصرف داخلی دارد.

Page Generated in 0/0054 sec