printlogo


کد خبر: 251742تاریخ: 1401/5/20 00:00
اخبار

محمد آخوندی: جنگ پشت پرده فدراسیون فوتبال شدیدتر است
یکی از نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تاکید کرد جنگ پشت پرده انتخابات این فدراسیون از چیزی که دیده می‌شود شدیدتر است. در شرایطی که فدراسیون فوتبال اسامی ۳ نامزد تأیید صلاحیت شده کمیته بدوی برای حضور در انتخابات روز هشتم شهریور را اعلام کرده است، یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده تاکید کرد جنگ قدرت به جاهای خطرناک رسیده است. محمد آخوندی که صلاحیتش به دلیل نقص مدارک برای حضور در انتخابات فدراسیون تأیید نشده است، در توئیتی نوشت: «جنگ قدرت در فدراسیون فوتبال به جاهای خطرناکی رسیده است. ظاهرا تنها چیزی که برای طرفین مهم نیست، تیم ‌ملی و اعتبار ایران است. جنگ پشت پرده حتی از چیزی که در رسانه‌ها دیده می‌شود، شدیدتر است. دود این جنگ قدرت تنها به چشم فوتبال خواهد رفت. کاش اعضای مجمع فوتبال با دقت تصمیم بگیرند».
***
یک اتفاق عجیب در انتخابات فدراسیون‌ها
وزارت ورزش به یک کاندیدای ریاست فدراسیون اسکواش تایید مشروط داد تا شاهد بدعتی عجیب و غریب در انتخابات فدراسیون‌ها باشیم. دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش اعلام کرد مسعود سلیمانی، رئیس فعلی این فدراسیون به صورت مشروط از لحاظ احراز مدارک مدیریتی تایید صلاحیت شده و در انتخابات شهریور شرکت خواهد کرد! طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، هیچ رئیس فدراسیونی نمی‌تواند بیش از ۳ دوره، رئیس بماند و کاندیدا شدن افراد بازنشسته ممنوع است اما سلیمانی که هم بازنشسته است و هم ۳ دوره رئیس فدراسیون اسکواش بوده، بار دیگر کاندیدا شده و توسط مسؤولان وزارت ورزش تایید صلاحیت مشروط هم گرفته است! طبق قانون، افراد بازنشسته و آنها که 3 دوره رئیس بودند، اگر در فدراسیون‌ جهانی عضو هیات‌رئیسه یا رئیس، نایب‌رئیس و دبیرکل فدراسیون آسیا باشند می‌توانند کاندیدای ریاست فدراسیون شوند اما سلیمانی رئیس فدراسیون غرب آسیاست که سال ۲۰۱۳ در ایران با حضور حمید سجادی، معاون وقت وزیر ورزش انتخاب شد و قانونا وی نمی‌توانسته برای چهارمین دوره پیاپی کاندیدا شود. تایید صلاحیت غیرقانونی سلیمانی توسط وزارتخانه شائبه دخالت وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها و حمایت از مدیران سابق و افراد خاص را برجسته می‌کند. اهالی اسکواش از عملکرد رئیس فعلی فدراسیون رضایت ندارند و امیدوارند انتخابات این فدراسیون بدون دخالت مسؤولان وزارت ورزش برگزار شود تا شاهد تحول این رشته ورزشی جذاب در کشور باشند. قطعا انتخابات فدراسیون اسکواش آزمون بزرگی برای مسؤولان این وزارتخانه خواهد بود تا اثبات کند برای متولیان ورزش کشور ضابطه بر رابطه ارجحیت دارد. 
***
واگذاری ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس تا پاییز 
وزیر ورزش و جوانان گفت: تا آخر تابستان یا پاییز ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود. سیدحمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره زمان واگذاری باقیمانده سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی با همکاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس در حال تلاش مستمر برای واگذاری سهام ۲ باشگاه است. وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی، قرار بود تا آخر تابستان به سمت واگذاری ۵۱ درصدی ۲ باشگاه برویم، افزود: نوبت دوم واگذاری‌ها قرار است شهریور انجام شود و ما در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم. من ۲ جلسه مفصل با باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال داشتم و مسائل لازم را بررسی کردیم. وزیر ورزش خاطرنشان کرد: الان ۲ باشگاه در فرابورس هستند و وقتی این شرکت‌ها به سمت واگذاری می‌روند، همه مسائل آنها باید شفاف شود. در‌واقع هر قدر سازوکار مالی و اداری منظم‌تر و آماده‌تر باشد، سرعت واگذاری‌ها هم بیشتر می‌شود. سجادی در پایان گفت: اگر تا آخر تابستان این واگذاری سهام اتفاق نیفتد، تا پاییز این هدف محقق می‌شود. تمام تلاش ما این است که سریع‌تر ۵۱ درصد سهام واگذار شود ولی همه موارد اداری و مالی هم باید فراهم شود. 
***
محرومیت ۴ ساله ۲ ورزشکار پاورلیفتینگ به دلیل دوپینگ
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، مصطفی خادمی و حسین جهانگیری، ۲ ورزشکار رشته پاورلیفتینگ را به دلیل استفاده از ماده ممنوعه (دوپینگ) به ۴ سال محرومیت محکوم کرد. شورای صدور رای ایران نادو حسین جهانگیری و مصطفی خادمی را برای ۴ سال از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزشی محروم کرد. ایران نادو که نمونه دوپینگ این ورزشکاران را در خلال مسابقات انتخابی تیم ‌ملی پاورلیفتینگ در تیرماه اخذ کرده بود، در آرای خود مصطفی خادمی و حسین جهانگیری را به ترتیب از تاریخ 21/۴/1401 تا 20/۴/1405 محروم کرد. ماده‌های ممنوعه مصرفی مصطفی خادمی استانوزولول و متاندینون بوده و حسین جهانگیری از ماده ممنوعه کلومیفن استفاده کرده است. 
***
دیدار احتمالی روسیه و ایران چه زمانی برگزار می‌شود؟
زمان دیدار احتمالی تیم‌های ملی فوتبال روسیه و ایران مشخص شد. رسانه‌های ورزشی روسیه در روزهای اخیر خبر از مذاکره فدراسیون فوتبال این کشور با برخی فدراسیون‌های آسیایی از جمله ازبکستان و ایران برای برگزاری دیدارهای دوستانه داده بودند. در این میان سایت اسپورت روسیه اعلام کرد دیدار احتمالی تیم ‌ملی فوتبال این کشور برابر ایران شهریور سال جاری برگزار می‌شود. فدراسیون فوتبال روسیه نیز پیش از این با تأیید ضمنی مذاکراتش با برخی همتایان آسیایی اعلام کرد اطلاعات دقیق‌تر بزودی منتشر می‌شود. 

Page Generated in 0/0054 sec