printlogo


کد خبر: 251757تاریخ: 1401/5/20 00:00
اخبار

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
صنایع دفاعی قادر به تأمین نیاز‌های راهبردی کشور است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح این تعهد را دارند که نیازهای بخش‌های راهبردی و زیرساختی کشور را پشتیبانی کنند. 
سرلشکر محمد باقری با حضور در نمایشگاه «قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان» از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد. وی در جریان این بازدید طی سخنانی اظهار داشت: محصولات و دستاوردهای دانش‌بنیان به نمایش درآمده سرریز صنایع توانمند کشور در حوزه دفاعی است که در سایر بخش‌های صنعتی کشور نیز قابل بهره‌برداری است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه صنایع دفاعی به عنوان صنایع پیشتاز و پیش‌رو در لبه‌ فناوری حرکت می‌کنند، افزود: این صنعت به لحاظ ضرورت و چندوجهی بودن در بعد امنیت، پیشرفتی چندجانبه در حوزه علوم‌ زیستی، پزشکی، هسته‌ای، حمل‌و‌نقل زمینی، دریایی، هوایی، سایبری و الکترونیک، شیمیایی، مهندسی و... دارد و قطعا قادر است به پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف نیز کمک کند. وی تأکید کرد: نیروهای مسلح این تعهد را دارند با رعایت تمام ویژگی‌های فنی و استانداردهای صنعتی، حداقل قیمت و متناسب با نیاز بخش‌های مختلف کشور، نیازهای بخش‌های راهبردی و زیرساختی کشور را پشتیبانی کنند. 
***
درگیری نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در دریای سرخ
امیر تاج‌الدینی، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی از درگیری ناوگروه نداجا در دریای سرخ با دزدان دریایی خبر داد. وی افزود: روز گذشته تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش تحت فرماندهی ناوشکن جماران در محدوده دریای سرخ پس از درخواست کمک از سوی کشتی ایرانی در محل حاضر و با قایق‌های مهاجم درگیر شد. امیر تاج‌الدینی اضافه کرد: در جریان این درگیری تیم اسکورت نیروی دریایی طی تبادل آتش سنگین موفق به متواری کردن قایق‌های مهاجم شد. 
***
رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و عمان
وزیران امور خارجه ایران و عمان در گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند. به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام سفارت ایران در مسقط، این گفت‌و‌‌گوی تلفنی روز چهارشنبه انجام شد و طرفین درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت وگو کردند.
***
واکنش فرزند شهید همت به توهین یکی از سران فتنه به سردار شهید حسین همدانی
ممنونم عمو جان !
محمدمهدی همت فرزند سردار شهید محمدابراهیم همت، فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در دوران دفاع‌مقدس، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به اهانت میرحسین موسوی به مقام والای مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) بویژه سردار شهید حسین همدانی، نوشت: «در زندگی هر کسی لحظاتی هست که چون سیلی او را به خود می‌آورد و خوش به حال کسانی که آن لحظه‌ها را درک کرده‌اند. من هم در زندگی از این لحظات داشتم که مسیر زندگی‌ام را تغییر دادند. سال‌های دور که نوجوان بودم و به اقتضای سنی تند، با حاج‌ حسین (همدانی) مشغول کل‌کل بودم سر مسائل جاری کشور که اغلب حرف‌هایم بر اساس شنیده‌ها بود نه چون امروز بر اساس دیده‌ها و تحقیقات، از نامردی‌ها هم دل پری داشتم، پرسیدم: «عمو می‌دونی برنده‌های انقلاب چه کسانی بودند؟» می‌خواستم هر چه او گفت بگویم آنهایی که به قدرت و ثروت رسیدند و از خون امثال پدر من بالا رفتند و به ریش ما خندیدند و ملت را هم به جان ماها که سهمی جز یتیمی نداشتیم انداختند. سوالم را خیلی تند پرسیدم و حاج حسین به آرامی و با آن صدای مهربان و نجیبش جواب داد: «شهدا عمو، شهدا برندگان واقعی بودند». جوابی نداشتم، کلامش از نور بود و عجیب من را به خودم آورد. عموی عزیزم! هر روز بهتر می‌فهمم برندگان واقعی شما بودید. شما پیروز شدید، شما رسیدید و امثال من ماندیم که نگران عاقبت ایمان‌مان باشیم. ممنونم عمو جان که بیدارم کردی. مواظب دینم باش و دعا کن عاقبت من هم شهادت باشد نه چون میرحسین‌های موسوی و سایر چپ‌کرده‌ها».
***
جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل می‌شود
«جیحون بایراموف» وزیر خارجه آذربایجان تصریح کرد سرزمین جمهوری آذربایجان از طریق ایران به نخجوان متصل خواهد شد. بنا بر گزارش خبرگزاری «آسبارز»، وی در این باره گفت: «(جمهوری) آذربایجان یک مسیر جایگزین برای متصل شدن به نخجوان از طریق رود ارس دارد که ارمنستان را دور می‌زند. برای این هدف، طبق توافق با ایران، باکو ساخت نخستین پل بر فراز رود ارس را آغاز کرده است». بایراموف سپس ارمنستان را به دلیل طفره‌روی از عمل به مسؤولیت‌هایش در رابطه با «کریدور زنگه‌زور» مورد انتقاد قرار داد؛ طرحی که باکو در صدد است از طریق آن‌ جمهوری آذربایجان را از طریق ارمنستان به نخجوان متصل کند. ارمنستان بارها مخالفت خود را با این کریدور اعلام کرده است و جمهوری آذربایجان و ترکیه آن را پیش‌شرطی برای عادی‌سازی روابط با ارمنستان عنوان کرده‌اند.

Page Generated in 0/0063 sec