printlogo


کد خبر: 251770تاریخ: 1401/5/22 00:00
در ادامه ناکامی‌های غول استریم جهان
دیزنی از نتفلیکس سبقت گرفت

دیزنی شمار مشترکانش را از نتفیلکس بیشتر کرد و به پربیننده‌ترین سرویس استریم بدل شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آمار مشترکان دیزنی‌پلاس که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد سرویس استریمینگ کمپانی دیزنی در این زمینه از نتفلیکس جلو ‌زده است. در آمار ارائه شده شمار مشترکان سرویس‌های استریم دیزنی در ۳ ماهه دوم سال به 220.7 میلیون مشترک که پول پرداخت کرده‌اند، رسید. این در حالی است که آمار مشترکان نتفلیکس 220.67  میلیون مشترک بود. 
در عین حال ارزش این مشترکان در مقایسه با هم متفاوت است و دیزنی‌‌پلاس در ۳ ماهه دوم به ازای هر مشترک در مقایسه با نتفلیکس تنها حدود ۳۹ درصد آن درآمد ایجاد کرده است. در خارج از کشور این تفاوت حتی بیشتر است و دیزنی‌پلاس در هند و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی 1.20 دلار برای هر مشترک در ۳ ماهه منتهی به آغاز جولای امسال دریافت کرده در حالی که درآمد نتفلیکس 8.83 دلار بوده است. 
از سوی دیگر در حالی که مشترکان سرویس استریم دیزنی شامل ۱۵۲ میلیون مشترک برای دیزنی پلاس، 22.8 میلیون مشترک برای (ESPN+) و 46.2 میلیون مشترک برای هولو است، دیزنی در حالی که یک خانواده یک بسته دیزنی را خریده و از هر ۳ پلتفرم بهره می‌گیرد، اینها را به عنوان ۳ اشتراک جداگانه در نظر می‌گیرد. دیزنی‌ پلاس از نوامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده و با قیمت پایین اشتراک به سرعت سهم مهمی از بازار استریم را به خود اختصاص داده است. این سرویس با کاهش ۵ درصدی در سال اخیر هزینه اشتراک داخل آمریکا را تا 6.27 دلار کاهش داد تا گرایش به سمت این سرویس را بیشتر کند. 
در همین حال آمار نتفلیکس برای ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان داد برای نخستین‌بار ۲۰۰ هزار مشترک را از دست داد که ضربه بزرگی به ارزش سهام این شرکت وارد کرد. روند نزولی این کمپانی بزرگ فیلم و سریال پس از جنگ روسیه و اوکراین کلید خورد که منجر شد نتفلیکس ۷۰۰ هزار مشترک روس خود را از دست بدهد. بحران برای این پلتفرم به قدری عمیق بود که خود در آخرین گزارشی که ارائه داد، این احتمال را مطرح کرد که در ۳ ماهه دوم سال 2022 دو میلیون مشترک دیگر را هم از دست بدهد. حتی نتفلیکس در ادامه این وضع نابسامان، دست به تعدیل نیرو هم زد. این شرکت در یک مرحله در ماه مه ۱۵۰ نفر از کارمندان ثابت و تعدادی از نیروهای ثابت و قراردادی‌ خود را اخراج کرد و در مرحله‌ای دیگر در ماه ژوئن ۳۰۰ نفر دیگر از کارکنانش را از کار برکنار کرد. 
همزمان با انتشار این آمار، کمپانی دیزنی اعلام کرد قیمت اشتراک بدون تبلیغات دیزنی‌پلاس در آمریکا را نزدیک به ۳۸ درصد افزایش می‌دهد و آن را به 10.99 دلار در ماه می‌رساند. هولو نیز برای ۳ ماهه چهارم سال برنامه افزایشی دارد و قیمت اشتراک هولو با تبلیغات، یک دلار در ماه افزایش می‌یابد و از 6.99 دلار به 7.99 دلار می‌رسد و در بخش بدون آگهی ۲ دلار افزایش می‌یابد و از 12.99 دلار به 14.99 دلار در ماه می‌رسد. سرویس ESPN+‌ نیز قصد دارد ۳ دلار بر قیمت‌هایش بیفزاید و اشتراکش را از 6.99 به 9.99 دلار در ماه برساند. قیمت اشتراک نتفلیکس در آمریکا اکنون 15.5 دلار در ماه است. دیزنی انتظار دارد تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ به سوددهی برسد. در حالی که در ۳ ماهه دوم درآمد دیزنی 5.06 میلیارد دلار بود، درآمد نتفلیکس 7.97 میلیارد دلار و درآمد خالص آن 1.44 میلیارد دلار بوده است. 

Page Generated in 0/0057 sec