printlogo


کد خبر: 251789تاریخ: 1401/5/22 00:00
تهران گرم‌تر می‌شود
خیزش گرد ‌و خاک در شرق و غرب کشور

مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی روز‌های آینده با ورود گرد و غبار به کشور اغلب استان‌ها با این پدیده مواجه می‌شوند. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور و نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به نواحی غربی و کاهش کیفیت هوا در غرب کشور خبر داد. 
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا سه‌شنبه 25 مرداد در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سایر مناطق جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی ۵ روز آینده در نیمه‌شرقی کشور، بویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در نواحی مستعد توفان گرد و خاک سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین در روزهای آینده در برخی ساعات به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود. وی افزود: فردا (امروز) ۲۲ مرداد نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، شمال خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود، همچنین از یکشنبه تا سه‌شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعات همراه با وزش باد در ارتفاعات و نیمه‌جنوبی تهران و افزایش دما بین ۲ تا ۳ درجه پیش‌بینی می‌شود. 
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در استان تهران طی ۵ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد در ارتفاعات و نیمه‌جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. تا روز دوشنبه ۲۴ مرداد عدم تغییرات محسوس دما و برای روز دوشنبه افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است، برای روز یکشنبه ۲۳ مرداد در ارتفاعات شمال شرق استان بویژه فیروزکوه در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران شنبه ۲۲ مرداد صاف و گاهی وزش باد و در بعدازظهر کمی ابری با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0165 sec