printlogo


کد خبر: 251801تاریخ: 1401/5/22 00:00
اخبار

خطیب موقت جمعه تهران: 
بر اخذ تضمین‌های لازم، رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی تأکید داریم
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار کرد: امروز مذاکرات از سوی تیم مجرب، انقلابی و باانگیزه ما در حال انجام است و ما در این مذاکرات تاکید بر ارائه تضمین، رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی داریم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به درگیری‌های اخیر نوار غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: زمانی اسرائیل در جنگ ۶ روزه در برابر تمام اعراب توانست به پیروزی برسد و در نهایت غرور قرار گرفت. انقلاب اسلامی پیروز شد، حزب‌الله لبنان متولد شد و در جنگ 33 روزه لبنان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی به فضل الهی و با بازوان پرتوان مجاهدان حزب‌الله باطل شد. در جنگ اخیر نیز با آنکه تمام نیروهای مقاومت در میدان حضور نداشتند، جهاد اسلامی در غزه صدها موشک و راکت پرتاب کرد و مزدوران صهیونیست را مجبور کرد به لانه‌های خود پناه ببرند و مجبور به سازش و آتش‌بس شدند و این نشان‌دهنده توجه و کمک خداوند به کسانی است که در مسیر خدا جهاد می‌کنند. این اتفاقات در ایام عاشورا رخ داد که پیام خاص خود را دارد. 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات رفع تحریم‌ها با تاکید بر اینکه ایران همچنان به تعهدات خود عمل می‌کند و از سوی طرف‌های مقابل بدعهدی صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر ایران با یک تیم مجرب، انقلابی و باانگیزه مذاکرات را ادامه می‌دهد. ما بر موضوع اخذ تضمین‌های لازم، رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی تاکید داریم و در صورتی که این موارد محقق شود آن وقت تیم مذاکره‌کننده ما به مردم می‌گوید که با ایستادگی و اقتدار شما تحریم‌ها برطرف و گشایش‌هایی در ابعاد جدید ایجاد شد. 
***
انتقاد روسیه از لحن زورگویانه اتحادیه اروپایی در مذاکرات وین
وزارت خارجه روسیه از اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپایی که مدعی شده ایران یا باید متن فعلی در مذاکرات وین را بپذیرد یا مذاکرات را شکست‌خورده بداند انتقاد کرد. 
به گزارش فارس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با استناد به بیانیه‌ای از وزارت خارجه روسیه از لحن زورگویانه مقام‌های اتحادیه اروپایی درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران انتقاد کرد. اولیانوف در توئیتر نوشت: «وزارت خارجه روسیه: طبق گفته سخنگوی اتحادیه اروپایی طرف‌های مشارکت‌کننده در گفت‌وگوهای وین با این انتخاب مواجه هستند که یا متن فعلی را بپذیرند یا اینکه بدانند که گفت‌وگوها شکست خورده است. کمیسیون مشترک برجام به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی اجازه نداده اظهارات اینچنینی مطرح کند». خبرگزاری ایتارتاس هم به نقل از «ایوان نیچایف» معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشته روسیه بارها هشدار داده است که لحن اولتیماتوم در موضوعی با این درجه از حساسیت کارساز نخواهد بود. 
***
وزیر پیشین دفاع آمریکا: 
به خاطر تهدیدهای ایران 24 ساعته تحت حفاظتم
وزیر اسبق دفاع آمریکا از بیم آنچه انتقام ایران خوانده فاش کرد به صورت 24 ساعته و هر روز هفته تحت مراقبت و حفاظت امنیتی قرار دارد. به گزارش فارس، مارک اسپر، وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده به شبکه سی‌بی‌اس گفته که او به صورت 24/7 یعنی هر روز هفته و هر ساعت از شبانه‌روز تحت مراقبت و حفاظت امنیتی دولتی قرار دارد.
وی در یک مصاحبه با خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس» گفت: «من به صورت 24/7 تحت مراقبت قرار دارم. هم در ویرجینیا (محل زندگی) و هم هنگام سفرهای کاری». مارک اسپر در زمان حمله ناجوانمردانه به سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران در فرودگاه بغداد وزیر دفاع آمریکا بود. اسپر در کنار مایک پمپئو و مارک میلی از جمله افراد حاضر در نشست با ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره این حمله در «مار ئه لاگو» اقامتگاه او در فلوریدا بود. این افشاگری یک روز پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری آمریکا یک تبعه ایرانی را به اتهام طراحی قتل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی که از اواخر سال 2021 تحت حفاظت سرویس مخفی قرار گرفت، متهم کرده است. 
وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده متهم که ۴۵ سال سن دارد قصد داشته با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار افرادی را برای انجام این قتل اجیر کند. در این بیانیه ادعا شده انگیزه این فرد احتمالا گرفتن انتقام بابت ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. 
***
گانتس: 
به تقابل علیه ایران ادامه می‌دهیم
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این رژیم با کمک شرکایش به اقدام علیه ایران ادامه خواهد داد. به گزارش ایسنا، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد ایران طی سال‌های اخیر، سالانه ده‌ها میلیون دلار به جهاد اسلامی اهدا کرده است. 
وی همچنین ادعا کرد: ایران از طریق سپاه پاسداران تلاش می‌کند تجهیزات را به غزه بفرستد تا از آنها برای ساخت سلاح استفاده شود. ایران در درگیری‌ها دخیل است. اسرائیل به کمک شرکایش به اقدام علیه ایران و نمایندگانش ادامه خواهد داد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در سطح راهبردی نیز اسرائیل به همکاری با شرکایش در مواجهه با ستیزه‌جویی‌های ایران که به صلح و ثبات در همه‌ جا آسیب می‌زند، می‌پردازد. 

Page Generated in 0/0067 sec