printlogo


کد خبر: 251816تاریخ: 1401/5/23 00:00
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس خبر داد
خبرگزاری سرو راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: در نشریه سرو به صورت تخصصی مطالب مربوط به انقلاب و دفاع‌مقدس نوشته می‌شود که مورد اقبال قرار گرفته است و تا پایان امسال خبرگزاری سرو راه‌اندازی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، علی‌‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: پس از معرفی موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس در کتاب‌های گردشگری اروپا، میزان بازدید گردشگران خارجی از این مکان فرهنگی افزایش یافت. از سال گذشته تاکنون 5 هزار نفر از عموم مردم، اهالی فرهنگ و هنر، نخبگان و مسؤولان، از موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس دیدن کرده‌اند؛ قبل از شیوع ویروس کرونا هر ساله ۲ تا 3 هزار نفر از این مکان دیدن می‌کردند. 
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر میانگین تعداد بازدید‌کنندگان از موزه‌های کشور ۲۰ درصد و بازدید از این موزه ۶۴ درصد رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا موزه‌ها از سال 88 به حالت تعلیق درآمدند، اذعان داشت: سعی کردیم از فضای این مجموعه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تزریق واکسن برای مردم استفاده کنیم. در نوروز امسال ۶۰ تئاتر خیابانی در محوطه موزه اجرا شد و تا پایان سال جاری نیز برنامه‌های دیگری در حوزه فرهنگی، هنری، موسیقی و اجتماعی در این مجموعه برگزار می‌شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت موجود، مردم بیشتر با این فضای فرهنگی آشنا شوند. 
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس در ادامه تصریح کرد: در نشریه سرو به صورت تخصصی مطالب مربوط به انقلاب و دفاع‌مقدس نوشته می‌شود که مورد اقبال قرار گرفته است و تا پایان امسال نیز خبرگزاری سرو راه‌اندازی می‌شود. وزارت ارشاد هر ماه یکهزار و ۲۰۰ عنوان از مجله سرو را برای نهاد کتابخانه‌های عمومی از ما خریداری می‌کند. طراحی موزه زنان و نقش آنان در دفاع‌مقدس به پایان رسیده و طراحی موزه انقلاب پس از ۲ سال تلاش تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. برای عملیات اجرایی در سایر حوزه‌ها نیز توفیقات خوبی داشتیم و از سناریوهای شصت‌گانه نیز ۲۹ سناریو آماده شده است. 
 مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار، بیان کرد: خبرنگاران مجاهدت ارزشمندی را در طول سال دارند و با کار سخت و طاقت‌فرسا، اثربخش و زیبا باعث رضایت مردم، وحدت عمومی، ارتقای سطح دانش عمومی، بالندگی، کاهش آلام مردم و گسترش عدالت می‌شوند. در نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، خبرنگاران از نظر اعتماد مردم در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند و جامعه مدیون مجاهدت‌های شبانه‌روزی شما است.

Page Generated in 0/0894 sec