printlogo


کد خبر: 251820تاریخ: 1401/5/23 00:00
اخبار

جدید‌ترین فیلم سم مندس در جشنواره لندن
«امپراتوری نور» جدیدترین فیلم سم مندس، کارگردان بریتانیایی در جشنواره فیلم لندن دیده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «امپراتوری نور» ساخته سم مندس با بازی اولیویا کولمن، مایکل وارد و کالین فرث برای نخستین بار در اروپا در شصت‌و‌ششمین جشنواره فیلم لندن دیده می‌شود. در این فیلم که «سم مندس» نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌اش است، توبی جونز و تام بروک نیز جلوی دوربین رفته‌اند. داستان این فیلم در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی در یک شهر ساحلی انگلیس می‌گذرد و درباره رابطه انسان‌ها و جادوی سینماست. این نخستین‌بار است که مندس خود به تنهایی فیلمنامه یکی از فیلم‌هایش را نوشته است و البته بار دیگر برای فیلمبرداری فیلمش با راجز دیکینز برنده اسکار و فیلمبردار فیلم‌های «۱۹۱۷» و «اسکای فال» همکاری کرده است. پیش‌تر اعلام شده بود «ماتیلدا موزیکال» فیلم افتتاحیه جشنواره لندن ۲۰۲۲ خواهد بود و «پیاز شیشه‌ای» از فیلم‌های «چاقوها بیرون» به عنوان فیلم اختتامیه این دوره انتخاب شده است. جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۲ از ۵ تا ۱۶ اکتبر (۱۳ تا ۲۴ مهر) برگزار می‌شود. 
***
پایان فیلمبرداری «خون گرم»
فیلمبرداری فیلم کوتاه «خون گرم» به تهیه‌کنندگی عادل معمارنیا و نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، با پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «خون گرم» به تهیه‌کنندگی عادل معمارنیا و نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی، مراحل پس‌تولید آن برای حضور در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران آغاز شد. علی ثقفی پیش از این تجربه ساخت فیلم‌های کوتاهی چون «فشار خون» و «مادر» را داشته و در تازه‌ترین فعالیت هنری خود، فیلم کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای «خون گرم» را جلوی دوربین برده است. 
این فیلم کوتاه که محصول مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره است، قصه‌ای زنانه و دفاع مقدسی دارد و فیلمبرداری آن طی ۱۰ روز در بوستان ولایت انجام شده است. در خلاصه داستان «خون گرم» آمده است: مهین پرستار، داوطلب حاضر در جنگ، مسؤول رساندن خون به فرد مهمی می‌شود. کیسه‌های خون، گم می‌شوند و جان فرد به‌خطر می‌افتد. مهین برای پیدا کردن خون در موقعیت بغرنجی قرار می‌گیرد. معصومه رحمانی، مهدی رکنی، مسعود شامی، سیدمحسن حسن‌زاده، داوود پژمان‌فر و اهورا معمارنیا در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. سایر عوامل فیلم کوتاه «خون گرم» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: فرهاد طالبی‌نژاد، طراح صحنه و لباس: حسین رنجبر شیرازی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سیدمحسن ساجدی، تدوین‌: محمدحسن قائمی، صدابردار: میثم حسن‌لو، صداگذار: پارسا عاشقان، مدیر تولید: رضا اشرفی، اصلاح رنگ و نور: حمید فتوره‌چیان، عکاس: مجید حلوایی، ناظر کیفی: امین قدمی، روابط عمومی: الهام عرشی‌زاده.
***
تالار وحدت میزبان خبرنگاران
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «روایت اول» امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «روایت اول» امروز از ساعت 11 صبح با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و رسانه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود. سخنرانی شماری از چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته فرهنگی - رسانه‌ای و برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم خواهد بود. همچنین قرار است از خانواده خبرنگاران درگذشته بر اثر ویروس کرونا و مقام شهیده «شیرین ابوعاقله» نیز تجلیل به ‌عمل آید. 
***
سرپرست «هنر و تجربه» معرفی شد
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند در حکمی محمد طیب را به عنوان سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه معرفی و منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی طی حکمی محمد طیب را به عنوان سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه معرفی و منصوب کرد.
در حکم مدیرعامل مرکز گسترش خطاب به محمد طیب بر توسعه کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اکران گروه سینمایی هنر و تجربه برای عرضه فیلم‌های ارزشمند و غیرتجاری، گشایش افق‌های جدید در دیدگاه سینمایی به منظور تقویت مسیر توسعه زبان سینما و ارتقای دانش و کیفیت هنری سینمای ایران، طراحی و حمایت از برنامه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی آثار در دوره اکران با استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای، برگزاری رویدادها، کارگاه‌ها و جلسات نقد و بررسی فیلم‌ با رویکرد انتقال تجربه و دانش‌‌افزایی برای مخاطبان و طراحی و آغاز فعالیت باشگاه مخاطبان تاکید شده است. محمد طیب متولد ۱۳۶۶ در تهران، فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر و فیلمسازی است. وی از سال ۱۳۸۴ به تهیه، تولید و کارگردانی آثار تلویزیونی با موضوعات بین‌المللی و مستند برون‌مرزی اشتغال داشته است. فعالیت در حوزه تولید و پخش بین‌المللی، همکاری با شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی صداوسیما، مدیریت بین‌الملل جشنواره‌های متعدد سینمایی و مدیریت بخش آنلاین چهاردهمین و پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از جمله سوابق محمد طیب است. او هم‌اکنون با حفظ سمت، مدیریت بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی را بر عهده دارد. 

Page Generated in 0/0081 sec