printlogo


کد خبر: 251831تاریخ: 1401/5/23 00:00
اخبار

پرسپولیس حریف تیم ۱۰ نفره نشد
تیم فوتبال پرسپولیس با وجود ارائه یک بازی هجومی برابر ذوب‌آهن در هفته نخست لیگ برتر، از کسب پیروزی در این دیدار بازماند و به کسب یک امتیاز بسنده کرد. در ادامه رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر فوتبال، دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس دیروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس که با تغییرات فراوان در نقل و انتقالات تابستانی به رقابت‌های این فصل پا گذاشته با این نفرات وارد مستطیل سبز شد: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی و مهدی عبدی. تازه‌واردهای پرسپولیس شیوه متفاوت فنی در دیدار با ذوب‌آهن را از همان ابتدا پیاده کردند. سرخپوشان پایتخت پس از سوت موعود بنیادی‌فر، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دادند اما مدافعان پرتعداد ذوب‌آهن بخوبی توانستند از زیر فشار بازیکنان پرسپولیس خارج شوند. بی‌احتیاطی نادر محمدی و تکلش روی پای میلاد سرلک باعث شد او کارت زرد دوم را در دقیقه ۵۲ دریافت کند و از زمین مسابقه اخراج شود. اخراج نادر محمدی فضای میانی زمین را بیش از پیش در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار داد تا دانیال اسماعیلی‌فر با سانتر بلند خود در دقیقه ۶۳ مهدی عبدی را صاحب موقعیت سرزنی کند اما او نتوانست دروازه ‌فرعباسی را بگشاید. حملات پردامنه پرسپولیس پس از پاس‌های کوتاه در پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن تغییر فاز داد تا بازیکنان این تیم با شوت‌های سرکش از پشت محوطه جریمه خطرات جدی روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کنند اما واکنش‌های فرعباسی مانع از لرزیدن تور دروازه این تیم شد. محمد عمری، بازیکن تعویضی پرسپولیس نیز در دقیقه ۸۴ روی شوت سرکش خود یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های گل را برای پرسپولیس ایجاد کرد اما شوت محکم و دقیق او پس از اصابت به تیر عمودی دروازه به گل تبدیل نشد تا تلاش‌های مستمر سرخ‌ها در نیمه دوم هم ناکام بماند و این تیم از رسیدن به گل باز مانده و به یک امتیاز در اصفهان بسنده کند.
***
4 مدال پاراتیروکمان در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی
در ادامه رقابت‌های پاراتیروکمان کشورهای اسلامی که در قونیه ترکیه در حال برگزاری است، کمانداران کشورمان در مرحله فینال رقابت‌های انفرادی موفق به کسب ۴ مدال شدند. در آخرین روز رقابت‌های پاراتیروکمان کشورهای اسلامی که در قونیه در حال برگزاری است، کمانداران کشورمان در فینال رقابت‌های انفرادی به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب ۴ مدال شدند. در کامپوند مردان، رمضان بیابانی در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۱۴۱ بر ۱۰۸ برابر نماینده امارات به برتری رسید. وی در دور یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۴۳بر ۱۳۶ برابر هادی نوری شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. علی‌سینا منشأزاده دیگر نماینده ایران پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۱۳ برابر نماینده ازبکستان به برتری رسید. وی در نیمه‌‌نهایی با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۴ برابر هادی نوری شکست خورد و برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده امارات رفت و با برتری ۱۴۷ بر ۸۷ به مدال برنز دست یافت. همچنین هادی نوری پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۳۶ برابر رمضان بیابانی به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۴ علی‌سینا منشأزاده را شکست داد و فینالیست شد. نوری برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده ترکیه رفت و با برتری ۱۴۲ بر ۱۳۹ به مدال طلا رسید. در کامپوند بانوان نیز منیره‌السادات حسینی در یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۳۸ بر ۱۲۵ برابر فرزانه عسگری شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. همچنین فرزانه عسگری در یک‌چهارم نهایی پس از برتری ۱۳۸ بر ۱۲۵ برابر منیره‌السادات حسینی راهی نیمه‌نهایی شد، وی در این مرحله با نتیجه ۱۳۹ بر ۱۳۷ برابر نماینده ترکیه به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۴۰ برابر کماندار ترکیه شکست خورد و به مدال نقره رسید. در ادامه این رقابت‌ها، مریم یاورپور نیز در یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۱۴۰ بر ۱۱۲ برابر نماینده امارات به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی پس از شکست با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۳۴ برابر کمانداری از ترکیه به مصاف نماینده دیگری از ترکیه رفت و پس از تساوی ۱۳۷ بر ۱۳۷ در تیر تای (طلایی) به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت. در کلاس W۱ مردان نیز محمدرضا زندی در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۳۳ بر ۱۳۲ برابر کمانداری از ترکیه شکست خورد و برای کسب مدال برنز به مصاف حریف دیگری از ترکیه رفت و با نتیجه ۱۳۰ بر ۱۲۸ شکست خورد و به مقام چهارم رسید. تیم ایران پیش از این نیز موفق به کسب ۳ مدال طلا و 2 مدال نقره در بخش تیمی شده بود. 
***
یک ایرانی، سرمربی العربی قطر
هدایت تیم العربی قطر را یک مربی جوان بر عهده دارد که اصلیتی ایرانی دارد. به گزارش العرب، العربی در فصل جاری لیگ ستارگان قطر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. العربی در هر 2 بازی خود در فصل جدید به پیروزی دست پیدا کرده است تا با ۶ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد. نکته جالب درباره العربی اینکه هدایت تیم را سرمربی‌ای بر عهده دارد که اصلیتی ایرانی دارد، هر چند که در قطر به دنیا آمده است. نام این مربی یونس علی رحمتی است که طبق اعلام روزنامه العرب قطر اصلیتی ایرانی دارد. یونس علی رحمتی ۳۸ سال سن دارد و در دوران فوتبال خود برای تیم‌هایی مثل الریان و‌ ام‌صلال بازی کرده است. او که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی تسلط دارد، فصل قبل جایگزین موقت هالگریمسون ایسلندی شد و نتایج خوبی که به دست آورد باعث شد العربی قرارداد او را تمدید کند و در فصل جاری هم با این تیم نتایج خوبی کسب کرده است. به نظر می‌رسد حضور این مربی ایرانی باعث شده است شاهد حضور بازیکنان ایرانی در العربی باشیم. مهدی ترابی و فرشید اسماعیلی هم در 2 فصل اخیر در العربی حضور داشتند و در فصل جاری هم مهرداد محمدی در این تیم حضور دارد. محمدی در دیدار قبلی العربی برابر الریان ستاره تیمش بود و توانست یک گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم بدهد. 

Page Generated in 0/0058 sec