printlogo


کد خبر: 251838تاریخ: 1401/5/23 00:00
سرقت مسلحانه از یک طلافروشی با حضور بموقع پلیس در کمتر از یک دقیقه ناکام ماند
پلیس برق‌آسا

سرعت عمل پلیس در انجام ماموریت‌ها و گشت‌زنی‌های گسترده، مجرمان را به ستوه آورده است.
به گزارش «‌وطن‌امروز»، سرعت عمل پلیس ایران در دستگیری سارقان بانک ملی پس از گذشت 48 ساعت دنیا را شگفت‌زده کرد به طوری که برخی کشورها خواهان انتقال دانش پلیس ایران برای دستگیری مجرمان شدند. در همین باره رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری آنی سارق مسلح یک طلافروشی توسط پلیس حین خروج از واحد صنفی سرقت‌شده خبر داد.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در تشریح جزئیات خبر دستگیری سارق مسلح طلافروشی دیروز اظهار داشت: پس از اعلام خبر سرقت مسلحانه از طلافروشی به کلانتری 138 جنت‌آباد، ماموران در کمتر از یک دقیقه در محل حاضر شده و سارق مسلح را در حال خروج از طلافروشی مشاهده کردند. 
وی با بیان اینکه تیم عملیات کلانتری هم بلافاصله در محل حاضر شده و طرح مهار را اجرا کردند، افزود: سارق مسلح اقدام به تیراندازی کرد که چند گلوله نیز به خودروهای عبوری برخورد کرد. 
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: با هوشیاری و درایت ماموران، سارق زمینگیر و خلع سلاح شد و یک قبضه کلت کمری به همراه 10 عدد فشنگ و یک عدد شوکر از وی کشف شد. وی با بیان اینکه متهم اسلحه را از یکی از شهرهای غربی کشور خریداری کرده بود، به حضور بموقع پلیس و عدم موفقیت سارق پرداخت و خاطرنشان کرد: پرونده قضایی در این باره تشکیل و برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد. 
 
* سارقان موبایل‌قاپ در دام پلیس
سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان موبایل‌قاپ خبر داد. سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره موبایل‌قاپی در محدوده باغ فیض، گروهی از افسران مجرب کلانتری برای دستگیری متهمان در سطح حوزه استحفاظی فعال شدند. 
وی ادامه داد: تیم عملیات کلانتری به صورت نامحسوس در حال گشت‌زنی بود که 2 موتوسیکلت تندرو به همراه 2 راکب و سرنشین با پلاک مخدوش را مشاهده می‌کنند. ماموران با زیر نظر گرفتن موتوسیکلت‌ها متوجه می‌شوند یکی از آنها قصد سرقت از یکی از شهروندان را دارد که بلافاصله نسبت به دستگیری آنها اقدام می‌کنند. 
سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری اضافه کرد: یکی از موتوسیکلت‌ها به همراه 2 نفر دستگیر و موتوسیکلت دوم از محل متواری شد که از نفرات دستگیر شده یک گوشی آیفون که دقایقی قبل به سرقت برده بودند، کشف شد؛ طرح مهار برای دستگیری نفرات متواری اجرا شد که در نهایت آنان نیز در اتوبان حکیم دستگیر شدند. 
 
* دستگیری زورگیران دقایقی بعد از سرقت
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر بلافاصله بعد از سرقت خبر داد. سرهنگ محمدقاسم طرهانی گفت: به دنبال وقوع یک فقره زورگیری و به سرقت بردن یک عدد موبایل توسط 2 سارق با یک دستگاه موتوسیکلت در محدوده مرزداران، عوامل عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران وارد عمل شده و با اجرای طرح مهار، اقدام به دستگیری متهمان کردند. 
وی با بیان اینکه گروه عملیات کلانتری موتوسیکلت را با مشخصات اعلامی در یکی از خیابان‌ها مشاهده کرد، افزود: با سرعت عمل و اقدام بموقع و درایت پلیس، سارقان که قصد متواری شدن داشتند، دستگیر و یک قبضه چاقو به همراه موبایل مسروقه از آنها کشف شد.
***
    امنیت مردم خط قرمز پلیس است   
فرمانده انتظامی شهرستان ری امنیت مردم را خط قرمز پلیس دانست و گفت: برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت و آرامش مردم در دستور کار پلیس قرار دارد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان در جمع خبرنگاران به اهم ماموریت‌های پلیس اشاره و اظهار داشت: برخورد قاطع با اراذل و اوباش، پاکسازی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مناطق آلوده، برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، برخورد با جرائم باندی و سازمان‌یافته و همچنین برخورد با جرائم امنیت اخلاقی از بدحجابی گرفته تا مشروبات الکلی از جمله مواردی است که در دستور کار پلیس ری قرار داشته است. وی با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: برگزاری ۱۴ مرحله از طرح رعد، دستگیری اتباع غیرمجاز و جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله دیگر طرح‌های امنیت محله‌محور بوده که مأموران پلیس شهرستان ری در راستای برقراری نظم و آرامش شهروندان در اولویت کاری خود داشته‌اند. وی با اشاره به پاکسازی میدان شهرری از دستفروشان گفت: ما این موضوع را به دلیل مطالبه مردم خارج از وظایف‌مان انجام دادیم اما موضوع مربوط به شهرداری بود و شهرداری باید یک مکانی را به دستفروشان اختصاص دهد. سرهنگ جلیلیان با بیان این مطلب که کمتر از یک درصد از سرقت‌های کل کشور در شهرستان ری رخ می‌دهد، از افزایش رضایتمندی شهروندان در سامانه ۱۹۷ خبر داد و گفت: ۴۱ درصد افزایش رضایتمندی و تقدیر شهروندان از عملکرد ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان ری را در سامانه ۱۹۷ داشته‌ایم.

Page Generated in 0/0048 sec