printlogo


کد خبر: 251839تاریخ: 1401/5/23 00:00
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
پرداخت کارانه به پرستاران بر مبنای عملکرد

«افزایش دریافتی پرستاران با اجرای مدل پرداختی جدید وابسته به نوع عملکرد آنهاست بنابراین اگر تعداد موارد بستری در بیمارستان پایین باشد، طبیعتا کارانه هم پایین خواهد بود و از طرفی با افزایش ضریب اشغال تخت، میزان پرداختی هم افزایش می‌یابد». این اظهارات را معاون وزیر بهداشت اعلام کرد. 
عباس عبادی ضمن تشریح آخرین اخبار از نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری درباره جزئیات تفاهم‌ وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: پرداخت تعرفه‌ها در حوزه پزشکی به این ترتیب است که یک موسسه ارائه‌کننده خدمت و یک موسسه خریدار خدمت است. ارائه‌کننده خدمت، بیمارستان‌ها و مراکز تابعه و خریدار خدمت نیز شرکت‌های بیمه هستند. چون امسال نخستین سال اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است ردیف بودجه مربوط به این امر ( ۵۰۰۰ میلیارد تومان) در اعتبارات وزارت بهداشت گنجانده شد. 
عبادی درباره روند اجرای قانون در بیمه تامین ‌اجتماعی و نیروهای مسلح نیز گفت: به بیمه سلامت به عنوان یک بیمه پایه نگاه شد و توزیع منابع از آن طریق انجام خواهد شد و سایر بیمه‌های پایه مسیر رسیدگی به اسناد و دریافت هزینه را از بیمه سلامت دنبال خواهند کرد. 
او درباره بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: ۵۰۰۰ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است که این مبلغ علاوه بر‌ مبلغی است که به عنوان کارانه تا پیش از این به همکاران پرداخت می‌شد که تقریبا 1.6 هزار میلیارد بود. در واقع مجموع رقم 6.6 هزارمیلیارد تومان خواهد شد. او تاکید کرد: هنوز هیچ پرداختی در این زمینه و با این مدل جدید انجام نشده است. پس از احصای پول، سند بازتوزیع ابلاغ خواهد شد و همکاران نخستین دریافتی‌ها با این شیوه جدید را خواهند داشت. فعلا پرستاران با مدل قدیم، حقوق و کارانه دریافت می‌کنند. امیدواریم تا پایان شهریور همکاران پرستار نخستین دریافتی با مدل جدید را داشته باشند که البته این منوط به انجام بموقع تعهدات سایر طرف‌های قرارداد است. 
عبادی بیان کرد: افزایش دریافتی پرستاران با اجرای مدل پرداختی جدید وابسته به نوع عملکرد آنهاست. اگر تعداد موارد بستری بیمارستان پایین باشد طبیعتا کارانه هم پایین خواهد بود. با افزایش ضریب اشغال تخت، میزان پرداختی هم افزایش می‌یابد. 

Page Generated in 0/0059 sec