printlogo


کد خبر: 251840تاریخ: 1401/5/23 00:00
به قله موج هفتم کرونا نزدیک شده‌ایم
۳۳۱۵ مبتلا و ۵۵ فوتی در شبانه‌روز

مهدی حبیبی: با آنکه چند روز است آمار فوتی‌ها و بستری‌ها و همچنین مبتلایان بیماری کرونا تا حدودی سیر نزولی را در پیش گرفته اما کارشناسان همچنان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون تاکید دارند. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۳۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و ۵۵ بیمار نیز فوت کردند. بر این اساس از ظهر روز جمعه تا ظهر روز شنبه 22 مرداد، ۳۳۱۵ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۷۹۸ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی این مدت، ۵۵ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» نیز جان خود را از دست دادند و به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۲ هزار و ۸۶۱ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۸۳ نفر از بیماران کرونایی هم بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
همچنین ۱۴۵۲ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. گفتنی است تاکنون ۵۳ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۷۵ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۱۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۷۷۳ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۴۱ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۳۲ دوز رسید. در شبانه‌روز یادشده ۳ هزار و ۹۶۰ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* به قله موج هفتم نزدیک شدیم
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابراز امیدواری کرد از هفته جاری شاهد روند نزولی بیماری کرونا در کشور باشیم. عباس شیراوژن گفت: به نظر می‌رسد یا به قله موج هفتم رسیده‌ایم یا خیلی نزدیک شده‌ایم. وی افزود: ممکن است در انتهای هفته جاری به سمت سراشیبی موج هفتم حرکت کنیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: احتمال دارد شاهد روند کاهشی بیماری کرونا در کشور باشیم‌. این در حالی است که روند واکسیناسیون همچنان به کندی پیش می‌رود و به طور میانگین روزانه کمتر از ۷ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق می‌شود.

Page Generated in 0/0062 sec