printlogo


کد خبر: 251841تاریخ: 1401/5/23 00:00
اخبار

بیمه‌ها با داروخانه‌ها خوش‌حساب باشند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: «نورا» واکسن تولید داخل بوده و تمام مراحل تولید آن در کشور انجام شده است و باید بتوانیم آن را به تولید انبوه برسانیم. 
سیدمسعود خاتمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلاش‌های محققان داخلی برای دستیابی به واکسن‌های کرونا اظهار کرد: بر اساس اظهارنظر مسؤولان تولید‌کننده واکسن، نورا واکسنی نوترکیب بوده و بسیار اثرگذاری مطلوبی دارد. وی افزود: این واکسن برای همه در دسترس است و تمام مراحل تولید آن در کشور انجام شده است و باید بتوانیم آن را به تولید انبوه برسانیم. 
عضو کمیسیون بهداشت در ادامه افزود: سازمان برنامه و بودجه به بیمه‌ها نگاه جدی داشته باشد تا در داروخانه‌ها از طرح اقبال کنند؛ اگر بیمه‌ها ماه‌ها هزینه‌های داروخانه‌ها را پرداخت نکنند طبیعی است که نمی‌توانند داروی مورد نیاز را تأمین کنند، بنابراین حمایت از داروخانه‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود. خاتمی با بیان اینکه میزان زیادی از داروها به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این داروها در آنجا بسیار گران‌تر به فروش می‌رسد؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد داروهای ایرانی در کشورهای خارجی چند برابر قیمت ایران فروخته می‌شود. 
***
اعمال جریمه برای کارفرمایان مشمولان غایب
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند، امکان اشتغال به کار توسط سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی را ندارند. سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد:‌ کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها ثبت‌نام و به کارگیری کنند به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند. 
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا ادامه داد: بر اساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای نخستین‌بار پرداخت هزینه سالانه یک سرباز برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون ریال بوده و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه ۳ سرباز در حدود ۹۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند. بر اساس گزارش سایت پلیس، این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال خبر سربازی در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوط مطلع شوند. 
***
قتل محیط‌بان پس از جلسه دادگاه توسط پدر مقتول
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه جزئیات قتل «برومند نجفی» محیط‌بان کرمانشاهی را تشریح کرد. 
شهرام کرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت 11:44 امروز (دیروز شنبه 22 مرداد) پس از برگزاری جلسه اول رسیدگی مجدد به پرونده «برومند نجفی» (محیط‌بان متهم به قتل)، به محض خروج او از مجتمع قضایی کرمانشاه، یکی از نزدیکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که محیط‌بان را همراهی می‌کرد حمله‌ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می‌کند. وی اضافه کرد: در همین زمان پدر مقتول که از قبل در بیرون از محوطه دادگاه کمین کرده بود، بیرون آمده و ۸ گلوله از اسلحه کلاشنیکف به سمت محیط‌بان شلیک می‌کند که ۳ گلوله آن به او اصابت کرده و باعث مرگ وی می‌شود. 
دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در حال حاضر پدر مقتول و کسی که او را در این ماجرای خونین همراهی می‌کرده، متواری شده‌اند و دستورات لازم جهت دستگیری متهمان صادر شده و متهمان تحت تعقیب قرار دارند. 
***
توقیف موتوسیکلت در صورت پوشاندن پلاک
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۳ ماهه اول ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتوسیکلت‌سواران است. 
سرهنگ حمید طریقت اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود‌. 
وی افزود‌: در این مدت طی بررسی‌های صورت گرفته‌، تخلف پلاک (‌پوشش‌، مخدوشی و نداشتن پلاک) کمتر صورت گرفته است. اگر موتوسیکلتی پلاک ندارد یا اگر مخدوشی پلاک دارد، صاحب آن ابتدا وضعیت پلاک موتوسیکلت خود را مشخص کرده و از ورود به سطح معابر با چنین وضعیتی جدا خودداری کند تا درگیر سیر مراحل قانونی این تخلف نشود. 
فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک افزود: رانندگانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتوسیکلت‌های آنان در دستور کار پلیس قرار دارد و یکسری مراحل قضایی نیز برای برخی رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود. وی گفت‌: تخلف پلاک را رانندگانی انجام می‌دهند که می‌خواهند تخلفات دیگر خودشان را انجام دهند؛ مانند اینکه می‌خواهند وارد خط ویژه شوند و قبل از آن پوشش پلاک یا مخدوشی پلاک انجام می‌دهند‌. 

Page Generated in 0/0061 sec