printlogo


کد خبر: 251851تاریخ: 1401/5/23 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت پدر رئیس سازمان بسیج مستضعفین
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب در پیامی درگذشت پدر سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین را تسلیت گفتند.
متن این پیام به شرح زیر است:
سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی
رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین
سلام علیکم
درگذشت پدر گرامی‌تان را به جناب‌عا‌لی و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
***
رابرت مالی: 
نه بر سر رفع تحریم‌ها توافق شده نه «پی‌ام‌دی»
رابرت مالی در گفت‌وگو با شبکه «پی‌بی‌اس» درباره توافق درباره رفع تحریم‌های ایران گفت: «توافقی نشده، چون تا بر سر همه چیز توافق نشود بر سر هیچ چیز توافق نشده است». 
به گزارش فارس، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در ادامه اضافه کرد: «یک متن وجود دارد. فهم مشخصی از اینکه هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی چه نظری دارد وجود دارد». رابرت مالی با تکذیب ادعاهای مطرح‌شده درباره اینکه آمریکا و اروپا در صورت همکاری ایران با آژانس اتمی به بسته شدن پرونده تحقیقات این نهاد بین‌المللی از چند مکان در ایران کمک خواهند کرد و در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در این زمینه به ایران امتیاز خواهد داد، گفت: «نه، ما این را روشن کرده‌ایم. البته می‌دانم گزارش‌هایی [برخلاف آنچه گفتم] منتشر شده اما موضع ما شفاف است و آن هم این است که ما هیچ فشاری روی آژانس برای بستن پرونده مسائل باقی‌مانده [با ایران] نخواهیم گذاشت». رابرت مالی تصریح کرد: «آن پرونده زمانی بسته می‌شود که ایران همان پاسخ‌های معتبر فنی را که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کرده بدهد. به محض اینکه این کار را انجام بدهند و به محض اینکه آژانس راضی شود، ما هم راضی خواهیم شد اما ما قبل از آن راضی نمی‌شویم». رابرت مالی در پاسخ به ادعای دیگری درباره ‌بندی پیشنهادی به برخی طرف‌های غیرآمریکایی برای معاملات با طرف‌های مرتبط با سپاه پاسداران گفت: «ما بر سر پایین‌ آوردن ملاک‌های تحریمی‌مان در مساله تعاملات تجاری اروپایی‌ها با ایران مذاکره نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. آنها اگر می‌خواهند با ایران مراوده کنند باید به تحریم‌های ما احترام بگذارند». وی اضافه کرد: «هر گزارشی که خلاف این را بگوید و ادعا کند ما این استانداردها را پایین می‌آوریم یا بر سر این استانداردها وارد مذاکره می‌شویم کاملا اشتباه است».
***
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
یادداشت موسوی بی‌ربط با اقدامات آمریکا در منطقه نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به یادداشت اخیر میرحسین موسوی گفت: نمی‌توان این اقدام به ظاهر ناشیانه را بی‌ربط با اقدامات آمریکا در تشویق و وادار کردن کشورهای عربی برای ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی و پیاده‌سازی معامله قرن دانست. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با فارس گفت: کسی که معاندان، اراذل و اوباش و هتاکان به عزا و عاشورای حسینی را در سال ۸۸ «مردان خداجو» بنامد، مگر می‌تواند خشم و بغض خباثت‌بار خود را نسبت به شهدای مدافع حرم و سرداران شهید سلیمانی و همدانی مخفی کند؟! وی افزود:‌کسی که با عطش قدرت و شهرت و ریاست و با حمایت آشکار سران نظام سلطه، ۸ ماه مملکت اسلامی را به خاک و خون کشید، کسی که با دروغ و فریب و قربانی کردن جوانان مردم، انتقام رأی نیاوردن خود را از مردم گرفت، کسی که مجری بزرگ‌ترین نقشه نظام سلطه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است، مگر می‌تواند خشم خود را از بزرگ‌ترین سرداران و قهرمانان مقابله با جنگ نیابتی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل کتمان کند؟! ذوالنور خاطرنشان کرد:‌ البته، مفلوکی که در مهلکه کیش شخصیت و ناکامی‌های نفسانی، گرفتار خودخوری، چالش‌های درونی و مالیخولیای حاد شده است فکر می‌کرد با ترور شخصیت اسوه‌های مقاومت می‌تواند توجه دیگران را به خود جلب کند و دیده شود ولی عرق و غرور ملت غیور را نسبت به قهرمانان ملی و مذهبی خود جریحه‌دار کرد و در حقیقت با بروز مکنونات و باطن کریه خود، معدود طرفداران بی‌اطلاع از درونش را آگاه کرد و علیه خود برانگیخت. 
***
خط حزب‌الله ۳۵۳ با عنوان «احیاگر اسلام» منتشر شد
شماره‌ سیصدوپنجاه‌وسوم هفته‌نامه‌ «خط حزب‌الله» با عنوان «احیاگر اسلام» منتشر شد. خط حزب‌الله در شماره این هفته خود بخشی از دست‌نوشته پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پس از حوادث اخیر فلسطین را منتشر کرده است. سخن هفته خط حزب‌الله، ابعاد و شیوه مبارزاتی امام سجاد علیه‌‌السلام پس از قیام عاشورا را بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مرور کرده است. گزارش هفته این شماره خط حزب‌الله، با عنوان «مقابله با پیمان جنایت و سلطه‌طلبی» نگاهی به سابقه تاریخی و عملکرد استعماری ناتو علیه ملت‌ها داشته است. شماره‌ این هفته‌ خط حزب‌الله، به روح مطهر سردار سرافراز شهید حاج‌حسین همدانی تقدیم شده است. 

Page Generated in 0/0062 sec