printlogo


کد خبر: 251852تاریخ: 1401/5/23 00:00
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حملات اخیر به جبهه مقاومت تأکید کرد
جریان معاند به دنبال زیر سؤال بردن مدافعان حرم

گروه سیاسی: معاون اول رئیس‌جمهور با محکوم کردن تلاش‌های اخیر برای زیر سوال بردن جریان مقاومت و مدافعان حرم، گفت: آنچه قدرت جمهوری اسلامی ایران را از دیگران متمایز می‌کند، روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است. 
محمد مخبر در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با محکوم کردن تلاش‌های اخیر جریان معاند برای زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت، جریان مقاومت و مدافعان حرم، گفت: لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ برای پاسخگویی به این گونه سخنان که برنامه‌ریزی شده و وابسته به جریان معاند است، اقدامات لازم را انجام دهند. معاون اول رئیس‌جمهور افزود: آنچه قدرت جمهوری اسلامی ایران را از دیگران متمایز می‌کند، روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت است، چرا که همه کشورها از سلاح و تجهیزات نظامی برخوردار هستند اما روحیه ایثار و شهادتی که در ملت ایران متبلور است، ما را از سایر کشورها متمایز ساخته است. 
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت امروز در عرصه بین‌الملل نشر پیدا کرده و بدین جهت دشمنان مقابله با این فرهنگ را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به صورت برنامه‌ریزی شده به دنبال تضعیف و زیر سوال بردن مدافعان حرم و جریان مقاومت هستند. 
معاون اول رئیس‌جمهور از مراسم راهپیمایی اربعین به عنوان فرصتی فوق‌العاده و استثنایی برای ترویج ارزش‌های دینی و فرهنگی یاد کرد و افزود: دولت آمادگی دارد تمام امکانات لازم را برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و ترویج ارزش‌ها در این مراسم پراهمیت فراهم کند. وی همچنین به اهمیت دیپلماسی فرهنگی نیز اشاره و تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی منطقه‌ای از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است که باید اقدامات بیشتری در این بخش انجام شود. مخبر بر لزوم احصای دقیق شاخص‌های فرهنگی و کمی شدن این شاخص‌ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و بهره‌گیری از اندیشکده‌های دانشگاهی و دانشجویی می‌تواند برای احصای شاخص‌های فرهنگی موثر و مفید باشد. 

Page Generated in 0/0053 sec