printlogo


کد خبر: 251865تاریخ: 1401/5/24 00:00
اخبار

معرفی اعضای هیأت انتخاب سوگواره «تصویر دهم»
محمد رهبر، دبیر سومین رویداد «تصویر دهم» اعضای هیأت انتخاب این رویداد فیلم کوتاه را معرفی کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، اعضای این هیات به ترتیب حروف الفبا عبارتند از حمید بهرامیان کارگردان سینما، محمدحسین پویانفر کارشناس مذهبی، حامد جوادزاده تهیه‌کننده، برنامه‌ساز و مدرس رسانه، سیاوش حقیقی تهیه‌کننده، فرهاد قائمیان بازیگر، محمدرضا مصباح تهیه‌کننده سینما و هادی نائیجی کارگردان سینما. 
مهلت دریافت آثار سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با مدیریت مجید مجیدی تا ۳۱ شهریورماه در ۲ بخش فیلم کوتاه و ایده‌های داستانی ادامه دارد. رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» توسط خیریه راه ایمان و با مشارکت عتبه مقدس حسینی علیه‌السلام برگزار می‌شود. 
***
حضور ۵ فیلم ایرانی در جشنواره مسکو
5 فیلم از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در چهل‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم مسکو حضور خواهد داشت. به گزارش «وطن‌امروز»، چهل‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم مسکو امسال از تاریخ ۲۶ آگوست لغایت ۲ سپتامبر برابر با ۴ تا ۱۱ شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود. بنیاد سینمایی فارابی با فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در بخش مسابقه اصلی و «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده، «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی‌جامی و افشین هاشمی، «بچه گرگ‌های دره سیب» ساخته فریدون نجفی و «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی در بخش خارج از مسابقه این رویداد حضور خواهد داشت. این رویداد نخستین حضور بین‌المللی ۲ فیلم «بدون قرار قبلی» و «رمانتیسم عماد و طوبی» است. 
***
آغاز پخش «مامان‌ها» از شبکه ۳ تلویزیون
فصل جدید برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» با اجرای عطیه عسگری از روز گذشته از شبکه ۳ سیما آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل دوم برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» محصول مشترک گروه اجتماعی شبکه ۳ سیما و مرکز مستند و تلویزیونی سازمان سینمایی سوره از دیروز ۲۳ مردادماه روی آنتن شبکه ۳ رفت. 
قرار است برنامه «مامان‌ها» در قسمت اول خود به بررسی نسل جدید مادران و ویژگی‌ منحصر به فرد این نسل بپردازد و در ادامه سراغ موضوعات مهم و پرچالشی همچون ورزش مادران و مواجهه صحیح کودکان با مرگ اقوام برود. علاوه بر این موضوعات، مساله مواجهه فرزند اول با فرزند دوم و قواعد درست همدلی مادران با یکدیگر از جمله مباحثی است که برنامه مامان‌ها در قسمت‌های ابتدایی خود به آنها می‌پردازد. 
***
وزیر فرهنگ: 
لایحه جامع خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در دولت تصویب شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب لایحه جامع خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی مصادف شد و به همین دلیل قرار شد تا تجلیل از خبرنگاران در روزی دیگر برگزار شود و در نهایت امروز این مراسم به صورت نمادین برگزار شد. یاد و خاطره همه این بزرگواران را گرامی می‌داریم، بویژه حجت‌الاسلام محمود دعایی، پیشکسوت این عرصه را از دست دادیم که رفتن وی ثلمه بزرگ به جامعه رسانه کشور بود. 
اسماعیلی به تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم اشاره کرد و از تصویب لایحه جامع خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در دولت خبر داد و افزود: با تصویب و اجرایی شدن این لایحه، بسیاری از مشکلات و مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه حل خواهد شد.
***
حال محمد کاسبی خوب نیست
محمد کاسبی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به دنبال نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد کاسبی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بار دیگر به دنبال نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد. یلدا کاسبی، دختر این هنرمند در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن اعلام این خبر از همه مردم خواست برای پدرش دعا کنند، چرا که شرایط عمومی وی چندان مطلوب نیست. محمد کاسبی زمستان سال ۱۴۰۰ از ناحیه دریچه قلب تحت عمل جراحی قرار گرفت و طی این مدت چند بار به علت نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد. 
***
فراخوان جشنواره عکاسی روایت عشـق عاشورایی زاگـرس‌نشینـان
جشنواره عکاسی «روایت عشـق عاشورایی زاگـرس‌نشینـان» با هدف انعکاس آداب و رسوم عاشورایی اقوام 15استان زاگرس‌نشین برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»،جشنواره عکاسی «روایت عشـق عاشورایی زاگـرس‌نشینـان» با هدف انعکاس آداب و رسوم عاشورایی اقوام 15 استان زاگرس‌نشین، در راستای حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی اقوام زاگرس‌نشین با موضوعات سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در اقوام زاگرس‌نشین، محرم و فرهنگ عاشورایی، محرم و فرهنگ زاگرس‌نشینان و جلوه‌های ماه محرم در 15 استان زاگرس‌‌نشین با همکاری دانشگاه علمی- کاربردی واحد 6 تهران و دبیرخانه ائتلاف ملی زاگرس‌نشینان برگزار می‌شود. 
شرکت در این جشنواره معنوی و فرهنگی برای عموم مردم و عکاسان حرفه‌ای و آماتور آزاد است و عکاسان می‌توانند آثار خود را با دوربین حرفه‌ای یا موبایل به ثبت برسانند و هر عکاس می‌تواند 10 اثر ارسال کند. 

Page Generated in 0/0157 sec