printlogo


کد خبر: 251869تاریخ: 1401/5/24 00:00
در پی عملیات مسلحانه در قدس اشغالی دست‌کم ۱۰ صهیونیست زخمی شدند
قهرمان پشت قهرمان

بامداد دیروز در جریان عملیات مسلحانه یک شهروند فلسطینی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست اسرائیلی در قدس اشغالی، دست‌کم 10 صهیونیست زخمی شدند. در همین رابطه شبکه خبری روسیاالیوم گزارش داد وضعیت جسمانی 3 نفر از آنها وخیم است. کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد عامل حمله در ۳ منطقه مختلف به ‌طرف یک اتوبوس، یک خودرو و عابران پیاده در منطقه قدس قدیمی آتش گشوده است. منابع خبری عبر‌ی‌زبان اعلام کردند عملیات تیراندازی در قدس اشغالی، بین 10 تا 15 ثانیه به طول انجامید. در پی این عملیات پلیس رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه سطح هشدار را افزایش داد، نیروهای امنیتی را تقویت کرد و دست به موجی از بازداشت‌ها در کرانه باختری زد. در همین راستا حدود ۴۰ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در تلاش برای یافتن عاملان این عملیات، به سمت محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی و همچنین اردوگاه «جِنین» یورش بردند. ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت 7 ساعت از اجرای این عملیات مدعی شد عامل تیراندازی قدس اشغالی را بازداشت کرده‌ است. 
سخنگوی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفت عامل تیراندازی قدس اشغالی «امیر الصیداوی» است. در همین حال منابع محلی فلسطینی نیز گزارش دادند «امیر الصیداوی» جوان 28 ساله مجری عملیات قدس اشغالی بوده است. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس ضمن استقبال از «عملیات قهرمانانه» قدس اعلام کرد این عملیات واکنشی طبیعی به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس است. برهوم گفت: عملیات دلاورانه و دلیرانه بیت‌المقدس، واکنشی طبیعی به عربده‌کشی و جنایت نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست و جنایات هر روزه آنان علیه مردم فلسطین، سرزمین و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی ما و تجاوزات مستمر آنان به مسجدالاقصی است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم عملیات قدس را تبریک گفت و اعلام کرد این عملیات در راستای ادامه مقاومت در برابر اشغالگران اجرا شده است. سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کرد عملیات قهرمانانه بیت‌المقدس پیامی به دشمن است که ملت فلسطین و مقاومت هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد. 
 
* پیام‌های عملیات قدس
عملیات جدید مبارزان فلسطینی در شهر قدس اشغالی کمتر از یک هفته پس از شهادت «ابراهیم نابلسی» از فرماندهان گردان‌های شهدای الاقصی در کرانه باختری رقم خورد. رژیم صهیونیستی این روزها بشدت نگران تشدید مقاومت و مبارزه مسلحانه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری بویژه بعد از تجاوزگری اخیر به نوار غزه و تاکید جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها  علیه فرماندهان این جنبش و اهالی غزه است. آنچه عملیات بامداد دیروز علیه اهداف صهیونیستی در شهر اشغالی قدس را متمایزتر از سایر عملیات مبارزان فلسطینی در کرانه باختری کرد، واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی در قبال این عملیات بود. این واکنش‌ها نشان داد بر خلاف تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد شکاف در بین اقشار و گروه‌های فلسطینی، آنها در حمایت از ملت فلسطین و پاسخ به جنایات این رژیم متحد بوده و به طور یکپارچه عمل کرده و از هر گونه عملیات علیه رژیم اسرائیل حمایت و پشتیبانی می‌کنند. 
نکته قابل توجه دیگر این است که طی هفته اخیر مبارزان گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح نیز در کرانه باختری فعال شده‌اند و آنها هم - برخلاف رویکرد سیاسی جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین در ایستادن در کنار تل‌آویو و هماهنگی امنیتی با صهیونیست‌ها برای بازداشت مبارزان و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری- در کنار سایر مبارزان فلسطینی فعالیت خود علیه اشغالگران را تشدید کرده‌اند. مبارزه مسلحانه اعضای گردان‌های شهدای الاقصی ۳ روز پیش در شهر نابلس با نظامیان صهیونیست و شهادت ۳ تن از آنها خود گواه این امر است. 
شاخه نظامی جنبش فتح بامداد دیروز نیز پس از عملیات مبارزان فلسطینی در شهر اشغالی قدس با صدور بیانیه‌ای از این عملیات حمایت کرد تا گواه دیگری بر یکپارچگی گروه‌های مقاومت - با وجود سازشکاری شاخه سیاسی جنبش فتح و تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها- باشد. گردان‌های شهدای الاقصی اعلام کرد: ما عملیات دلاورانه در شهر قدس را که به زخمی شدن صهیونیست‌ها منجر شد، تبریک می‌گوییم. این عملیات پاسخی طبیعی به کشتار دشمن صهیونیستی در نوار غزه و کرانه اشغالی ما و پاسخ به ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان ابراهیم نابلسی، خالد منصور و تیسیر جعبری بود. گردان‌های شهدای الاقصی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت تا پایان مبارزه با اشغالگران صهیونیست، آزادی فلسطین و پایتخت آن، قدس شریف به مبارزه خود ادامه خواهند داد. سایر گرو‌ه‌های مبارز فلسطینی نیز به نوبه خود با ستایش این عملیات دلاورانه، تاکید کردند مبارزه با اشغالگران ادامه می‌یابد.

Page Generated in 0/0061 sec