printlogo


کد خبر: 251887تاریخ: 1401/5/24 00:00
اخبار

اعلام رأی نهایی استراماچونی در CAS
محکومیت باشگاه استقلال در پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی، از سوی CAS تایید شد. 
به گزارش ایسنا، نتیجه رای پرونده استراماچونی در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مشخص شد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته، تغییری در رقم محکومیت باشگاه استقلال صورت نگرفت و ضمن پرداختی‌های دیرکرد، باشگاه استقلال باید مبلغی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو به آندره‌آ استراماچونی بپردازد. 
آبان سال ۹۹ بود که فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال، حکم نهایی پرونده آندره‌آ استراماچونی را صادر کرد و این باشگاه به پرداخت یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو مطالبات این مربی ایتالیایی محکوم شد. مدیران استقلال پس از اعلام این حکم قصد داشتند این پرونده را به دادگاه CAS ببرند و در تلاش بودند مبلغ این مطالبات را به کمترین حد ممکن برسانند. باشگاه استقلال اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ پس از دریافت مشروح پرونده مطالبات این مربی ایتالیایی، لایحه مربوط به دفاعیات خود را نسبت به این پرونده ارسال کرد تا بررسی‌های لازم درباره آن صورت گیرد. 
در ادامه پرونده این مربی ایتالیایی به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رفت و پس از چند بار تعویق در اعلام رای نهایی، در نهایت باشگاه استقلال موظف است طبق چارچوب‌های تعیین شده، مطالبات این مربی را بپردازد. 
باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات این مربی ۱۵ روز فرصت دارد. همچنین باید روی مطالبات اصلی این مربی، سود ۵ درصدی دیرکرد مطالبات استراماچونی، حق دادگاه و مسائل مربوط به آن را در نظر گرفت که مجموع این رقم هنوز به باشگاه استقلال به طور دقیق اعلام نشده است.
***
معرفی میزبان مسابقات بوکس قهرمانی جهان 
ازبکستان به عنوان میزبان رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۳ انتخاب شد. 
با اعلام فدراسیون جهانی بوکس (IBA)، رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ این رشته شهریور سال ۱۴۰۲ به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. تاشکند میزبان این رویداد خواهد بود. طبق اعلام فدراسیون جهانی این مسابقات در ۱۳ وزن (۴۸، ۵۱، ۵۴، ۵۷، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۱، ۷۵، ۸۰، ۸۶، ۹۲ و ۹۲+ کیلوگرم) برگزار خواهد شد. 
در دور گذشته این رقابت‌ها که سال ۲۰۱۹ به میزبانی صربستان برگزار شد، دانیال شه‌بخش، بوکسور سبک‌وزن تیم ‌ملی ایران موفق شد بعد از ۸۶ سال نخستین مدال جهانی بوکس ایران را کسب کرده و تاریخ‌سازی کند. 
***
اعتراض باشگاه استقلال به قضاوت بیژن حیدری
باشگاه استقلال طی نامه‌ای اعتراض خود را نسبت به داوری مصاف این تیم با سپاهان اعلام کرد. 
باشگاه استقلال صبح دیروز یکشنبه طی نامه‌ای رسمی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، اعتراض خود را نسبت به داوری مصاف این تیم مقابل سپاهان اعلام کرد. در این نامه باشگاه استقلال با اشاره به اشتباهات تاثیرگذار بیژن حیدری، از جمله اعلام نکردن پنالتی به سود استقلال و اعلام خطای بی‌مورد از سوی جعفر سلمانی روی مظاهری، خواهان تکرار نشدن اینگونه اشتباهات و دقت بیشتر در نحوه چینش داوران شده است. در پایان این نامه همچنین باشگاه استقلال خواهان برخورد قانونی با بیژن حیدری شده است. 
***
پنجمی تیم والیبال جوانان ایران در جام کنفدراسیون آسیا
تیم ملی والیبال جوانان ایران در جام کنفدراسیون والیبال آسیا پنجم شد. تیم ملی والیبال جوانان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا دیروز یکشنبه مقابل تیم بزرگسالان پاکستان به میدان رفت و پیروز شد. ملی‌پوشان ایران با پیروزی ۳ بر صفر (۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۶ بر ۲۴) پاکستان را شکست دادند و در جایگاه پنجم مسابقات قرار گرفتند. تیم ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقابل پاکستان پیروز شد و برابر بحرین و چین شکست خورد. در ادامه تایلند را از پیش رو برداشت و با پیروزی در آخرین دیدار خود پنجم شد. با نظر فدراسیون والیبال تیم جوانان ایران به جای تیم بزرگسالان به این مسابقات اعزام شد. 
 
شکست دوباره تیم ‌ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن
تیم ملی بسکتبال ایران نتیجه دومین دیدار تدارکاتی مقابل ژاپن را همچون دیدار اول واگذار کرد. 
به گزارش مهر، دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن دیروز یکشنبه برگزار شد و طی آن ملی‌پوشان ایران با نتیجه ۸۰ - ۵۸ مقابل حریف میزبان خود شکست خوردند. 
نتیجه کامل دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن به این شرح است:
ژاپن ۸۰ - ایران ۵۸
(۱۶-‌۱۷)، (۲۵-۱۴)، (۱۸-۱۱)، (۲۱-۱۶)
تیم ملی بسکتبال ایران با تلفیقی از بازیکنان ملی‌پوش و بازیکنان تیم ایران نوین هفته گذشته به ژاپن سفر کرد تا برگزار‌کننده ۲ دیدار تدارکاتی برابر میزبان باشد. 
این تیم که با هدایت سعید ارمغانی به ژاپن سفر کرده است، در دیدار نخست که روز شنبه برگزار شد هم نتیجه را واگذار کرد. بازی اول با نتیجه ۸۲ به ۷۷ به پایان رسید. 
ملی‌پوشان بسکتبال ایران در حالی طی ۲ دیدار متوالی برابر ژاپن شکست خوردند که در مرحله مقدماتی کاپ آسیا موفق به شکست ۸۸ بر ۷۶ این تیم (مرحله مقدماتی) شده بودند. 
تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی آماده می‌شود. استرالیا، قزاقستان، چین، ژاپن و بحرین حریفان ایران در گروه F این پنجره از مسابقات (چهارم تا ششم) هستند. اتفاقا حریف اول تیم ‌ملی بسکتبال ایران در پنجره چهارم ژاپن است. این دیدار سوم شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0055 sec