printlogo


کد خبر: 251893تاریخ: 1401/5/24 00:00
۸۳ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» جان باختند
نوسان در آمار مرگ‌های کرونایی

مهدی زرین‌نام: آمارها نشان می‌دهد طی ۱۰ روز اخیر (۱۴ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۱) به طور متوسط هر ساعت ۲۰۵ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳ نفر در هر ساعت بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. در همین بازه در هر ساعت ۳۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، با آنکه کارشناسان بهداشت اعلام می‌کنند به قله موج هفتم بیماری «کووید-19» در کشور نزدیک شده‌ایم اما آمار تعداد جان‌باختگان و بستری‌شدگان این بیماری در کشور همچنان در نوسان است؛ بیماری‌ای که تنها راه مقابله با آن علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون است و معلوم نیست این ویروس مرموز چه زمان از بین می‌رود. 
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۶ هزار و ۲۷۹ بیمار «کووید-19» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۸۳ بیمار نیز جان باختند. بر این اساس از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه ۲۳ مرداد، ۶۲۷۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و 1200 نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی این مدت، ۸۳ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۲ هزار و ۹۴۴ نفر رسید. از سویی خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۲۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۱۴۷۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۳ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۷۵ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۱۵۵ نفر نیز دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۷۱۱ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۸۹۲ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کردند. 
به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۵۸ دوز رسید. همچنین در شبانه‌روز منتهی به ۲۳ مرداد ۱۱ هزار و ۴۲۶ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین یک مطالعه جدید تایید می‌کند که ابتلا به «کووید-19» در دوران بارداری به طور قابل توجهی احتمال پیامدهای ویرانگر آن را افزایش می‌دهد. عوارض ناشی از کروناویروس برای زنان باردار می‌تواند شامل حمله قلبی، آریتمی، نارسایی قلبی و علائم طولانی‌مدت باشد که ممکن است تشخیص آنها از سایر عوارض قلبی در دوران بارداری دشوار باشد. تخمین ‌زده می‌شود که حملات قلبی در ۱۲ درصد از بیماران رخ دهد. 
دکتر «جوآن بریلر» متخصص قلب و عروق از دانشگاه ایلینوی شیکاگو گفت: «افراد باردار باید بدانند که در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید «کووید-19» از جمله بستری شدن در بخش ICU، عوارض قلبی، نیاز به مراقبت‌های ویژه و مرگ برای بیمار یا جنین هستند».
 

Page Generated in 0/0207 sec