printlogo


کد خبر: 251895تاریخ: 1401/5/24 00:00
75 درصد قبولی‌های کنکور امسال از دانش‌آموزان مدارس دولتی بودند
26 مرداد آغاز رتبه‌بندی معلمان

طرح رتبه‌بندی معلمان در حالی انجام می‌شود که قرار است در خلال رتبه‌بندی و رفع اشکالات، بخشی از مطالبات معلمان در این طرح نیز پرداخت شود. بنا بر این گزارش، وزیر آموزش‌و‌پرورش از آغاز رتبه‌بندی معلمان از ۲۶ مرداد خبر داد و گفت: با سازمان برنامه صحبت کردیم تا بخشی از مطالبات معلمان را به صورت علی‌الحساب بپردازیم. یوسف نوری گفت: تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان با کش‌و‌قوس‌هایی مواجه شد و ایراداتی به آن در هیات تطبیق مجلس وارد و اصلاح شد که ۱۵ مرداد آیین‌نامه اصلاحی رتبه‌بندی نیز ابلاغ شد. سامانه رتبه‌بندی از یکشنبه 23 مردادماه جاری باز شده که برای تعدادی از همکاران به صورت آزمایشی کار را انجام دهیم تا مشکلاتش کمتر شود و از بیست‌وششم همین ماه، سامانه برای مراجعه همکاران باز خواهد شد. 
نوری افزود: برای اینکه تاخیری نداشته باشیم با سازمان برنامه صحبت کردیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات همکاران را - زمان اجرای قانون از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است - به صورت علی‌الحساب بپردازیم تا این انتظار به گونه‌ای پاسخ داده شود تا زمانی که رتبه‌ها مشخص شوند که البته خیلی دور نخواهد بود. وی ادامه داد: رتبه‌بندی امری زمانبر است. اگر تاریخ اعلام کنیم و تاخیر شود انتظار ایجاد می‌شود. البته از این تاخیر عذرخواهی می‌کنم چون عده‌ای مشمول نبودند که با رفع ایرادات وارد طرح شدند و دایره شمولش بیش از ۸۰۰ هزار نفر است. تلاش می‌کنیم کار را با سرعت انجام دهیم. بتدریج مطالبات را هم شروع به پرداخت می‌کنیم. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش درباره زمان دقیق اجرای رتبه‌بندی گفت: زمان‌بندی رتبه‌بندی اینگونه است که فرآیند از 26 مرداد شروع می‌شود. این فرآیند برای هر فردی قاعدتا حداقل یک ماه است و نباید از زمان شروع کار، برای هر فرد بیش از 1.5 ماه به طول بینجامد. نوری درباره حقوق پایین معلمان و دغدغه معیشتی قشر فرهنگی هم گفت: ادراک نابرابری منفی، واکنش‌های رفتاری‌های خوبی نخواهد داشت. هرچند در عملکرد معلمان اثری نداشته و آنها اینگونه نیستند. ما نباید اجازه دهیم ادراک نابرابری اتفاق بیفتد. مواردی چون بیمه تکمیلی و رتبه‌بندی در راستای جبران همین دغدغه معیشتی در دستور کار قرار گرفته و دولت هم برنامه‌هایی برای عادلانه‌سازی پرداختی کارمندان دارد. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش در ادامه اضافه کرد: شهریه مدارس غیردولتی، نرخ ثابتی نیست و بر حسب شاخص‌های مختلف، متفاوت است. طرحی برای شفاف‌سازی مالی شهریه مدارس غیردولتی و ضرورت برخورداری از حساب واحد مدرسه برای واریز شهریه در دست بررسی و تصویب قرار دارد. نوری ادامه داد: گزارش تخلفات حتما رسیدگی می‌شود و اثر هم دارد به طوری که تاکنون برای بیش از ۴۰ مدرسه توقف فعالیت اعمال شده است. 
وی درباره سهم مدارس غیردولتی در کسب رتبه‌های برتر کنکور هم گفت: خبری که در جامعه پخش شد آمار و ارقامش به گونه‌ای درج شد که به نظر رسید مدارس غیردولتی بالاترین میزان و درصد قبولی در کنکور را داشته‌اند، در حالی که سال گذشته مدارس نمونه دولتی که ۵۰ درصد روستایی و شبانه‌روزی هستند نتایج قبولی کنکورشان بیش از مدارس غیردولتی بود و امسال هم ۷۵ درصد قبولی‌های ما از مدارس دولتی بودند.

Page Generated in 0/0251 sec