printlogo


کد خبر: 251896تاریخ: 1401/5/24 00:00
اخبار

تأمین 2.5 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا
معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جزئیات ورود و توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری را تشریح کرد. دکتر حسین شمالی درباره جزئیات تامین واکسن آنفلوآنزا گفت: به طور معمول مصرف سالانه واکسن آنفلوآنزا در کشور ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار در نظر گرفته می‌شود. امسال نیز از 2 میلیون و پانصد هزار، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون واکسن آنفلوآنزا نیز قرار است از محل تولید داخلی تامین شود. 
وی با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های آنفلوآنزای خارجی به کشور وارد شده است، افزود: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی، ۲۰۰ هزار دوز آن وارد و شناسه‌گذاری هم برای‌شان انجام و آماده شده تا در شهریورماه با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت توزیع شوند. تعدادی از واکسن‌ها هم به معاونت بهداشت تحویل داده می‌شود و مابقی هم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. 
شمالی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شده، ۵۰۰ هزار واکسن نیز در گمرک یا در حال ورود است و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا نیز ثبت سفارش شده است که تا شهریورماه وارد کشور می‌شود و مجموعا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن می‌شود. 
***
توزیع ۲۰ هزار بسته محصولات لبنی میان خانواده‌های تهرانی
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع ۲۰ هزار بسته لبنی میان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در استان تهران خبر داد. 
سیدابوالفضل پرپنچی با اشاره به افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند گفت: این بسته‌ها با اولویت خانواده‌های پرجمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان تهران توزیع شده است. 
وی با بیان اینکه هر بسته لبنی حاوی شیر، خامه، پنیر، ماست و شیرکاکائو است، افزود: این بسته‌ها از طرف بنیاد مستضعفان به‌منظور کمک به سفره معیشت مددجویان تحت حمایت توزیع ‌شده است. پرپنچی با اشاره به اینکه ارزش هر بسته لبنی حدود ۶۰۰ هزار تومان است، بیان کرد: ۲۳ هزار و ۷۰۰ بسته لبنی اهدایی بنیاد مستضعفان به ارزش مجموعا ۱۳ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان است. مدیرکل کمیته امداد استان تهران یادآور شد: توزیع این بسته‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده که با توجه به محتوای بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه برای توزیع آنها اندیشیده شده است و سعی بر آن است تا آخر این هفته نیز ۳۷۰۰ بسته دیگر میان خانواده‌های تحت حمایت توزیع شود. 
***
۳۶۶ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در طرح دارویار به مرور ۳۶۶ قلم دارو که نسبتاً کم عارضه و جدید هستند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و با داروهای قبلی که کم‌اثر بودند جایگزین می‌شوند. محمد مهدی ناصحی گفت: با توجه به محدودیت منابع در همه کشورها و ایران، بیمه سلامت کار مهمی را در تأمین سلامت آحاد جامعه بر عهده دارد، بویژه برای ۳ دهک پایین جامعه روستاییان، عشایر و... که بیمه همگانی در نظر گرفته می‌شود. 
ناصحی اظهار داشت: ۵ صندوق تحت پوشش بیمه سلامت است و ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از هزینه‌ها ارائه خدمت می‌کنیم، البته کمبودهایی داریم که در صدد رفع آن هستیم. 
وی گفت: از سال گذشته تاکنون ۸۱۲ هزار نفر در حاشیه شهرها بیمه رایگان شدند و همچنین بیمه رایگان ۳ دهک جامعه با ۶ هزار میلیارد تومان که در حال تخصیص است انجام شده است و به این ترتیب در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. صندوق بیمه همگانی بیشتر در بخش‌های دولتی کاربرد دارد و ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه سرپایی تأمین می‌شود. ناصحی در ادامه به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در این طرح بیمه سلامت در کنار ارکان‌ دیگر مشارکت دارد و مابه‌التفاوت ارز پرداخت شده است و نباید افزایش قیمت در دارو داشته باشیم و اگر شود تخلف رخ داده و باید اطلاع داده شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در طرح دارویار به مرور ۳۶۶ قلم دارو که نسبتا کم‌عارضه و جدید هستند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و با داروهای قبلی که کم‌اثر بودند جایگزین می‌شوند. 
***
مسیرهای سیل‌زده عشایر استان تهران بازگشایی شد
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به وقوع سیل در مناطق عشایری این استان اعلام کرد: با تلاش شبانه‌روزی تمام مسیرها بازگشایی شد. فرشید ذبیحی در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: به دلیل وقوع سیل در مناطق عشایری شهرستان‌های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند بیش از ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای رفت و آمد عشایر دچار تخریب و مسدود شد که با تلاش شبانه‌روزی تمام این مسیرها بازگشایی شد. 
وی افزود: با همکاری فرمانداران و تلاش‌های صورت‌گرفته، هم‌اکنون تمام مسیرها در مناطق عشایری استان تهران در خدمت عشایر است و عبور و مرور عشایر بویژه در ارتفاعات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است. ذبیحی با بیان اینکه استان تهران دارای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر عشایری است، گفت: همه ساله بخش عمده‌ای از این مسیرها برای تسهیل در رفت و آمد عشایر مرمت و بازسازی می‌شود. به گفته ذبیحی، تمام اقدامات خدمت‌رسانی در زمان مناسب انجام شد و در شرایط سیل در حالی که برخی عشایر چادر و مواد غذایی خود را از دست داده بودند با همکاری سازمان هلال‌احمر و فرمانداران خدمات مناسب به این جامعه تولید‌کننده انجام شد و همچنین شخص استاندار تهران با حضور میدانی خود دستوراتی درباره ارائه خدمات مناسب صادر کرد.

Page Generated in 0/0211 sec