printlogo


کد خبر: 251900تاریخ: 1401/5/24 00:00
اخبار

خودروسازان در فروش خودرو تخلف کردند
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تعهداتی که خودروسازان از قبل دارند باید انجام دهند، گفت: خودروسازان بر اساس تعهدات پانزده‌گانه باید برای این تعهدات اجازه می‌گرفتند و در این رابطه تخطی کرده‌اند. مهدی اسلام‌پناه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خودروسازان در ایفای تعهدات خود در خودروهایی که توقف تولید دارند تعلل می‌کنند، گفت: 5 نوع خودرو شامل تیبا، تیبا 2، سمند، ساینا و slx 405 دیگر تولید نمی‌شود، البته تعهداتی که خودروسازان از قبل دارند باید ارائه شوند. هر چند خودروسازان بر اساس تعهدات پنج‌گانه باید برای این تعهدات اجازه می‌گرفتند و در این رابطه تخطی کرده‌اند. اسلام‌پناه درباره اینکه آیا احتمال توقف تولید تعداد بیشتری از خودروها وجود دارد، گفت: هدف کسب ایمنی، استانداردسازی، رضایت مشتری و سلامت است. بر این اساس هر کالایی این موارد را پاس نکند، ممکن است مشمول بررسی، نظارت و کنترل قرار گیرد. 
***
سند ۵۹۰ هکتار زمین دستگاه‌های دولتی به نام وزارت راه ‌زده شد
عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 6605 هکتار زمین دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است. ارسلان مالکی با یادآوری اینکه تاکنون 22 هزار هکتار از زمین‌های داخل محدوده شهرها که سند آنها متعلق به وزارت راه‌وشهرسازی است در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، اظهار کرد: علاوه بر این 35 هزار هکتار از اراضی در حریم شهرها هم که مالکیت آنها تثبیت شده، در حال طی مراحل الحاق به محدوده شهرها هستند که پس از این الحاق در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار خواهند گرفت. وی افزود: کل زمین‌های داخل محدوده و اراضی داخل حریم شهرها در مجموع تامین‌کننده 2.7 میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن خواهند بود. وی با اشاره به زمین‌های مازاد سایر دستگاه‌ها مطابق ماده 10 قانون جهش تولید مسکن، گفت: بر اساس تکلیف مشخص شده در قانون، این اراضی توسط وزارت راه‌و‌‌شهرسازی شناسایی می‌شوند و باید ظرف ۲ ماه توسط همان دستگاه در اختیار طرح جهش تولید مسکن قرار داده شوند. قانون تاکید دارد که اگر ظرف ۲ ماه دستگاه مذکور اراضی را در اختیار طرح نهضت ملی قرار ندهد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است ظرف مدت یک ماه سند زمین را به نام وزارت راه‌وشهرسازی منتقل کند. عضو هیات‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تاکنون 6 هزار و 605 هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است، گفت: بلافاصله 2 ماه پس از شناسایی زمین‌ها، اطلاعات مربوطه به ادارات ثبت اسناد استان‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه شده است. مالکی با بیان اینکه تاکنون تنها موفق به اخذ سند مالکیت 590 هکتار از این زمین‌ها یعنی کمتر از 9 درصد کل اراضی شده‌ایم، اضافه کرد: شتاب ما برای تامین زمین برای طرح نهضت ملی، تکلیف قانون جهش تولید مسکن است که براساس آن باید سالانه یک میلیون واحد ساخته شود، در حالی که در برخی شهرها اصلا زمین نداریم و در برخی استان‌ها نیز نیازمند همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها هستیم. 
***
الزام صدور فاکتورهای فروش با کد جدید از مهرماه
بر اساس ماده ۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی، سازمان امور مالیاتی برای تمام مؤدیان شماره اقتصادی جدید اختصاص خواهد داد و مؤدیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و خدمات و قراردادهای خود - که از مهرماه تحقق پیدا می‌کند - از کد اقتصادی جدید استفاده کنند. در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با عنایت به ماده 6 آیین‌نامه اجرایی تبصره 3 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 95 قانون مذکور، شماره اقتصادی جدید از تاریخ 1/5/1401 برای هر یک از پرونده‌های مالیاتی (اعم از پرونده‌های موجود یا ثبت‌نام‌های جدید) توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و از طریق پیامک به مؤدیان مالیاتی اطلاع‌رسانی شده است. شماره‌های اقتصادی تخصیص یافته به مؤدیان از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشان my.tax.gov.ir نیز در دسترس است. مؤدیان مکلفند در صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات (حسب مورد الکترونیکی یا فیزیکی)، قراردادها و سایر اسناد مشابهی که از تاریخ 1/7/1401 (از فصل پاییز سال 1401 و پس از آن) صادر می‌کنند، شماره اقتصادی جدید خود و خریدار یا طرف معامله را درج کنند، در غیر این صورت مشمول جرایم قانونی مربوط خواهند شد. 
***
درخواست انجمن تولیدکنندگان شیرخشک برای افزایش ۵۰ درصدی قیمت
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با انتقاد از تاخیر سازمان غذا و دارو در ابلاغ قیمت جدید شیرخشک کودک، گفت: شرکت‌های تولیدی قادر به ادامه تولید نیستند و در آینده نزدیک با کمبود شیرخشک مواجه خواهیم شد. هانی تحویل‌زاده با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات ایجاد‌شده در زمینه تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان این صنعت، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد و در نهایت افزایش هزینه تمام شده تولید، تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد پیگیر موضوع اصلاح قیمت شیر خشک‌های رگولار بوده و هستند. وی با اشاره به اینکه قیمت فعلی شیرهای رگولار با توجه به فرمولاسیون شرکت‌های مختلف، در محدوده 46 تا 60 هزار تومان قرار دارد، افزود: درخواست شرکت‌های تولیدی این بوده که با توجه به افزایش هزینه تولید، قیمت محصول نیز به طور متوسط حدود 50 درصد افزایش یابد. تحویل‌زاده با بیان اینکه حاشیه سود بسیاری از این محصولات برای برخی از شرکت‌های تولیدی در حال حاضر صفر است، گفت: برای برخی شرکت‌ها حاشیه سود حتی منفی است و برای برخی دیگر نیز بین 2 تا حداکثر 5 درصد است. 

Page Generated in 0/0067 sec