printlogo


کد خبر: 251909تاریخ: 1401/5/25 00:00
پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) منصب رهبری چگونه صاحبش را شناخت؟
«سند انتخاب» به چاپ دوم رسید

کتاب «سند انتخاب» که روایتگر برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) است به چاپ دوم رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، چاپ دوم اثر «سند انتخاب» (روایتی از برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی) روانه بازار کتاب شد. 
این کتاب شرح مفصلی از انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی است. چگونگی طرح رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در مجلس خبرگان، نظریات اعضا و آخرین تصمیم سرنوشت‌ساز، قطعه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی است که در این کتاب با استناد به صورت جلسات، فیلم‌ها و مصاحبه‌های اعضای خبرگان جمع‌آوری و تحلیل شده 
است. 
چارچوب اصلی کتاب حاضر، پیرامون تشریح اجلاسیه سال 1368خبرگان رهبری، متشکل از ۲ اجلاسیه در 14 خرداد و 15 مرداد شکل گرفته است. از این رو، فصول اصلی اثر را فصولی تشکیل می‌دهد که عهده‌دار همین معناست. با این حال، برای نظام‌بخشی بهتر به ذهن خوانندگان و حصول دریافتی جامع‌تر و غنابخش‌تر به مخاطبان، ۳ تمهید و ۳ مؤخره به قبل و بعد این فصول افزوده شده است که در مجموع، ماجرای انتخاب سال 1368 را از رهگذر 13 باب، در اختیار قرار می‌دهد. 
از جمله کوشیده شده است که درباره مجموع کنش‌های نمایندگان مجلس خبرگان حاضر در اجلاسیه سال 68 و نوع آرای آنها در رأی‌گیری‌های چندگانه آن اجلاسیه، آمار قابل ملاحظه‌ای برای نخستین‌بار، جمع‌بندی و ارائه شود.
«سند انتخاب» توسط محسن سام به رشته تحریر درآمده است.  این کتاب توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسیده است. 

Page Generated in 0/0053 sec