printlogo


کد خبر: 251912تاریخ: 1401/5/25 00:00
اخبار

پیکر مرحوم شهیدی‌پور در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
پیکر مرحوم محمدرضا شهیدی‌پور، استاد قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، استاد قرآن و دارنده بزرگ‌ترین گنجینه تلاوت کشور، ۲ روز قبل پس از گذراندن یک دوره بیماری در ۶۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. 
مراسم تشییع پیکر این استاد قرآن کریم دیروز از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد و پیکر آن مرحوم بعدازظهر در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد. 
***
آغاز ثبت‌نام دوره آموزش مستندنگاری خانه کتاب
ثبت‌نام دوره آموزش «روایت‌نویسی و مستندنگاری» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز و در پایان، برگزیدگان دوره به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، دوره حضوری آموزش مستندنگاری در شهریورماه سال جاری با تدریس مدرسان برجسته این حوزه در یکی از استان‌های مرزی غرب کشور برگزار خواهد شد. برگزیدگان دوره حضوری مستندنگاری به‌منظور حضور در یک تجربه عملی روایت‌نویسی به پیاده‌روی اربعین سال جاری اعزام می‌شوند تا زیر نظر مدرسان دوره، اثر خود را منتشر کنند. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دوره آموزشی«روایت‌نویسی و مستندنگاری» حداکثر تا ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ فرصت دارند ضمن مراجعه و تکمیل ثبت‌نام، یک ‌نمونه از آثار مستندنگاری خود را بارگذاری کنند. 
***
بستری شدن امین‌الله رشیدی در بیمارستان
آهنگساز و خواننده 97 ساله کشورمان به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. به گزارش«وطن‌امروز»، امین‌الله رشیدی، آهنگساز و خواننده پیشکسوت به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. روشنک رشیدی، برادرزاده امین‌الله رشیدی از بستری شدن عمویش در بیمارستان بانک ملی خبر داد. وی اظهار داشت: ۲۰ روز بود که عمویم به علت درگیری ریوی در خانه بستری بود و پیش‌تر هم خودشان ناراحتی ریوی داشتند. از آنجا که در حال حاضر هر کسی سرماخوردگی هم داشته باشد می‌گویند کروناست، دکتر به علت کهولت سنی ترجیح داد عمویم در بیمارستان بستری شود که بیشتر مراقب او باشند. امین‌الله رشیدی (زاده ۴ اردیبهشت ۱۳۰۴) خواننده و آهنگساز ایرانی است. آهنگسازی و خوانندگی رشیدی در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ آغاز شد و در مدت فعالیت مستمرش در حوزه موسیقی بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته‌ است. جان جهان، افسانه، گل افشان، جلوه عشق و اشک سپیده از جمله آثار مشهور این خواننده پیشکسوت هستند. 
***
پایان «آزادی مشروط» کارگردان خاص
فیلمبرداری سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی به پایان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، آزادی مشروط سریالی است که در تقدیر از پرستاران در زمان کرونا ساخته شده و پرستاران را در کنار رزمنده‌های جنگ قرار داده است. این اثر نیز مانند بقیه کارهای ده‌نمکی یک اثر کمدی تراژدی است. بخش زیادی از فیلمبرداری سریال -که تهیه‌کنندگی آن نیز بر عهده ده‌نمکی است- در بیمارستان امام خمینی(ره) کرج انجام شده و یک تیم فنی پزشکی در کنار گروه بازیگری حضور داشتند تا بتوانند تصویر را بدون خطای پزشکی به تصویر بکشند. 
فیلمبرداری سریال آزادی مشروط با مدیریت فرشاد گل‌سفیدی به پایان رسید. نگارش این اثر که با محوریت مصایب تلخ و شیرین پرستاران و نیروهای جهادی دوران کروناست بر عهده کریم خودسیانی و شهاب عباسی بود. دیگر عوامل این سریال عبارتند از: مدیر پروژه: مهدی سلطانی، مدیر تولید: امیر ابراهیمی، برنامه‌ریز: امیربهزاد چوپانیان و... که در این پروژه همکاری شبانه‌روزی داشتند. این اثر طنز بزودی میهمان خانه‌های مردم خواهد بود. 
***
برخورد قاطع وزارت فرهنگ با آموزشگاه‌های هنری فاقد مجوز
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری و برخورد با آموزشگاه‌های فاقد مجوز در دستور کار این نهاد قرار گرفته است. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سیاست‌ها و خط‌مشی‌های جدید این دفتر در آموزشگاه‌های آزاد هنری اظهار داشت: در درجه اول موضوع ساماندهی، حمایت و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری در اولویت کاری دفتر در دوره جدید قرار گرفته است که در این راستا جلسات و نشست‌هایی برگزار شد. 
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های موجود در این زمینه فعالیت آموزشگاه‌های هنری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح تهران و استان‌هاست که مقرر شده با ورود جدی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و نظارت این دفتر، در صورت شناسایی هر یک از این واحدهای غیرمجاز، اقدام سریع برای معرفی به اداره اماکن ناجا صورت گیرد و طبق قانون با متخلفان برخورد ‌شود. 

Page Generated in 0/0056 sec