printlogo


کد خبر: 251923تاریخ: 1401/5/25 00:00
حواس دستگاه‌های نظارتی به فوتبال هست؟

عبدالله دارابی: بار دیگر فوتبال ما در دادگاه عالی ورزش (CAS) محکوم شد و این بار باشگاه استقلال ۱۵ روز فرصت دارد یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به اضافه ۵ درصد جریمه تأخیر و هزینه‌های دادرسی را در پرونده استراماچونی پرداخت کند؛ البته مبلغ مذکور بابت قرارداد ۲ ساله استراماچونی با استقلال است، در حالی که فقط ۶ ماه در این تیم فعالیت کرد!
آنچه اما مورد بحث است، پولی است که دگربار باید از بیت‌المال یا جیب مردم باد هوا شود، فقط به دلیل عدم تخصص و تعهد مدیران و کم‌تحرکی دستگاه‌های عریض و طویل نظارتی در انجام وظایف در فوتبال. 
استراماچونی در حالی از ایران رفت که از چند وقت قبل از آن، نسبت به پرداخت حقوقش به مدیران وقت باشگاه تذکر داده بود و بنا به گفته جواد زرینچه، سرپرست وقت این تیم، پول در حساب باشگاه بود و به استراماچونی ندادند! شائبه‌های مهمی پیرامون این قضیه وجود دارد که متوجه مسؤولان وقت باشگاه استقلال، وزارت ورزش و برخی فدراسیون‌نشین‌ها می‌شود که هنوز بی‌جواب مانده و به رسم سابقه موجود، چنین پرونده‌هایی در کشور ما متاسفانه مسکوت می‌ماند و هزینه آن از جیب مردم غرق در مضیقه تامین می‌شود و گرفتاری آن نصیب فوتبال ما!
 آیا نباید این همه دستگاه نظارتی موجود ورود کنند تا به جای مردم، ضرر، زیان و تنبیه متوجه عاملان این اشتباهات فاحش و تصمیمات نابجا شود؟ 
آیا این مصداق بارز و واضح حق‌الناس، تضییع بیت‌المال و حقوق مردمی که در تامین مایحتاج اولیه‌شان مانده‌اند، نیست؟ تا کی باید مردم، فوتبال و کشور تاوان سوءمدیریت مدیرانی را بدهد که از قِبَل چنین مسؤولیت‌هایی، خود را به نام و نان می‌رسانند اما مسؤولیت محوله را بر زمین گرم می‌زنند؟ واقعا مسؤولان ذی‌ربط نباید در برابر هدررفت پول مردم واکنشی اساسی نشان دهند؟ آن از پول هنگفت و کمرشکن ویلموتس و دیگری پول کالدرون که از محل صندوق کارآفرینی امید- که هیچ سنخیت و مسؤولیتی در فوتبال ندارد- پول اشتغال ۱۱۰ جویای کار این مرز و بوم فدای بی‌تعهدی و بی‌تخصصی مدیران وقت پرسپولیس شد و حالا هم سوژه‌ای تازه از راه رسیده و مطمئنا این قصه ادامه خواهد داشت...!
 

Page Generated in 0/0097 sec