printlogo


کد خبر: 251932تاریخ: 1401/5/25 00:00
۳۴۲۴ خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند
عملیات پلیس برای جمع‌آوری فروشندگان مواد مخدر

پلیس در برخورد جدی با فروشندگان مواد مخدر کوتاه نمی‌آید؛ چنانکه در طرح ظفر ۱۰۵ قاچاقچی عمده و ۳۴۲۴ خرده‌فروش مواد مخدر را دستگیر کرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، رئیس پلیس تهران در تازه‌ترین مرحله از اجرای طرح ظفر که در محل ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: هجدهمین مرحله طرح ظفر که برای مبارزه با مواد مخدر و جرائم مرتبط با آن به اجرا درمی‌آید، با همکاری و تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اجرا شد که در این مرحله با اجرای ۴۰۸ حکم قضایی، ۱۰۵ قاچاقچی عمده مواد مخدر و ۳۴۲۴ خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند. 
سردار حسین رحیمی گفت در این طرح در مجموع این عملیات‌ها ۲ تن و ۷۸۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد. رحیمی در ادامه از انهدام ۲۸ باند که در توزیع یا انتقال مواد مخدر فعال بودند، خبر داد و گفت: ۲۱ نفر از اراذل ‌و اوباش که علاوه بر فعالیت در حوزه مرتبط با مواد مخدر اقدام به شرارت نیز کرده بودند دستگیر شدند. همچنین ۲۹۴ خودرو و موتور که در قاچاق مواد مخدر از آنها استفاده شده بود، کشف و توقیف شدند. رحیمی اضافه کرد: در کنار این اقدامات، کارها و تلاش‌های خوبی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شروع شده که یکی از آنها درباره عطاری‌هاست که با عناوین مختلف مواد مخدر را تحت عنوان قرص‌های لاغری و... که مواد مخدر صنعتی در آنهاست توزیع می‌کنند. در این باره البته لازم است مردم نیز آگاهی لازم را داشته باشند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات و وعده‌های اینچنینی را نخورند. 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر بویژه در سطح شهر تهران دو بخش دارد، گفت: یک بخش مربوط به توزیع‌کنندگان است که تعداد آنها به ۸ هزار نفر می‌رسد که باید نسبت به بازداشت آنها اقدام کرد؛ در ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر نیز به این موضوع اشاره شده اما ترک فعل رخ داده و این اتفاق نیفتاده است. مورد دوم مربوط به مصرف‌کنندگان است که شامل معتادان متجاهر می‌شود. تعداد این افراد نیز به ۹ هزار نفر می‌رسد که در تهران رها شده‌اند. ما تا زمانی که 10 ‌هزار جا برای جمع‌آوری آنها نداشته باشیم وضعیت همین خواهد بود. باید با فروشنده و مصرف‌کننده توأمان برخورد شود. 
وی ادامه داد: شهرداری همکاری خوبی با ما داشته و در حال ایجاد مرکزی با ۵ هزار نفر ظرفیت است. برخی مراکز جمعیتی نیز در حال تبدیل به مراکزی بازپروری بودند که به نظر ما درست نیست. دسترسی باید به مراکز بازپروری سخت باشد و این مراکز خارج از شهر قرار گیرد. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به لزوم اصلاح فرآیند بازپروری معتادان نیز گفت: فرآیند بازپروری نیز باید اصلاح شود و سم‌زدایی صرف کفایت نمی‌کند. موضوع برگرداندن آنها به جامعه و اشتغال‌زایی و کار نیز باید در نظر گرفته شود.

Page Generated in 0/0096 sec