printlogo


کد خبر: 251934تاریخ: 1401/5/25 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌های جعلی قطع برق
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری با پیامک‌های جعلی هشدار قطع برق، هشدار داد. سرهنگ علی‌محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر بهانه و فرصتی برای انجام اقدامات مجرمانه خود و سوءاستفاده از مردم سود می‌برند، گفـت: یکی از مواردی که ممکن است افراد سودجو از طریق آن اقدام به کلاهبرداری یا سوءاستفاده از مردم کنند ارسال پیامک‌های جعلی با هشدار قطع برق است. وی ادامه داد:‌ در این شیوه افراد سودجو با استفاده از شماره‌های شخصی یا غیرمرتبط، پیامکی هشدارآمیز تحت عنوان قطع برق و... را برای شهروندان ارسال کرده و در ادامه آن نیز یک لینک جعلی قرار می‌دهند. این لینک‌ها یا حاوی بدافزار هستند که ممکن است گوشی تلفن همراه کاربران را آلوده کرده و موجب دسترسی غیرمجاز به داخل آن شود یا اینکه ممکن است کاربران را به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت کرده و در حالی که کاربر تصور می‌کند در حال پرداخت قبض معوقه خود است، حساب بانکی‌اش خالی می‌شود. وی با تاکید بر اینکه هرگونه دریافت پیام مبنی بر هشدار قطع برق با سرشماره شخصی، کلاهبرداری بوده و به‌ قصد دسترسی به‌ حساب‌های بانکی کاربران است، گفت:‌ توصیه پلیس به شهروندان این است که در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی به هیچ عنوان به آن توجه نکنند و از باز کردن لینک‌ها داخل آن نیز پرهیز کنند. 
***
احیای حمایت تغذیه‌ای دانش‌آموزی
مشاور امور زنان وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای شناسایی و حل مشکلات دختران بازمانده از تحصیل در سراسر کشور، از احیای مجدد توزیع سبد تغذیه دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد. زهرا پناهی‌روا در گفت‌وگو با ایسنا، در این ‌باره اظهار کرد: برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بویژه دختران در استان‌های مختلف بالاخص مناطق محروم برنامه‌های مختلفی را با مشارکت دستگاه‌های اجرایی اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور دنبال می‌کنیم. 
وی در ادامه افزود: دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی خوبی در حال کار روی موضوع بازماندگان از تحصیل هستند تا بتوانیم مشکلات و نیازهای این گروه از کودکان در سراسر کشور را شناسایی و در راستای کاهش آن گام برداریم. وی درباره برنامه‌های ویژه حمایت تغذیه‌ای از دختران دانش‌آموزان نیز عنوان کرد: به طور کلی در حوزه حمایت تغذیه‌ای در سال تحصیلی جدید اتفاق خوبی رقم می‌خورد. توزیع تغذیه دانش‌آموزی احیا شده است و عمدتا مختص مناطق محروم است که دستور آن نیز از سوی وزیر آموزش‌و‌پرورش صادر شده و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد برقراری تغذیه برای دانش‌آموزان مناطق محروم باشیم. 
***
اماکن دارای بلیت‌فروشی باید به سامانه «ایران من» متصل شوند
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر ضرورت اتصال تمام مکان‌ها و مراکز دارای بلیت‌فروشی به سامانه «ایران من» تاکید کرد. محسن فرهادی در گفت‌وگو با مهر گفت: هر جا بلیت‌فروشی انجام می‌شود، باید به سامانه «ایران من» متصل باشد تا بتوان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت جدی‌تری داشت. وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر این امکان برای سفرهای هوایی، ریلی و زمینی فراهم شده است، افزود: در حال حاضر، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری، به سامانه ایران من متصل هستند و بلیت‌فروشی به مسافران، طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود. فرهادی به مکان‌هایی که بلیت‌فروشی دارند اما به سامانه ایران من متصل نیستند هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سینماها، سالن‌های تئاتر و کنسرت‌ها به این سامانه وصل نیستند. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین به برگزاری برخی مسابقات ورزشی که بدون بلیت‌فروشی انجام می‌شود، اشاره کرد و افزود: یکسری مسابقات ورزشی مثل والیبال، کشتی، دو و میدانی و... بدون بلیت‌فروشی انجام می‌شود که به سامانه ایران من متصل نیستند. وی ادامه داد: روند کنترل و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این قبیل اماکن، قدری سخت‌تر است و باید به صورت کنترل فیزیکی انجام شود. 
***
یکی از مدیران متخلف شهرداری بازداشت شد
شهردار پایتخت در توضیح بازداشت یکی از مدیران حقوقی شهرداری تهران گفت: این امر توسط مجموعه‌های داخلی شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است. علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم روز خبرنگار، در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به پرسشی درباره بازداشت یکی از مدیران شهرداری در بخش حقوقی، اظهار کرد: این اتفاق توسط مجموعه‌های داخل شهرداری انجام شده و یک امر صیانتی است و تا ابعاد آن روشن نشود قابل توضیح بیشتر نیست. 
وی افزود: در صورت روشن شدن ابعاد آن به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. شهردار تهران در ادامه درباره اضافه کردن واگن‌ها و بهبود شرایط متروی تهران گفت: امروز وزیر کشور در نامه‌ای به آقای میرکاظمی بحث تأمین 630 واگن برای متروی تهران را مطرح کرد و مسیر این کار در دولت هموار و مصوبات آن گرفته شده است. فعالیتی که سال‌ها توسط دولت قبل راکد مانده بود، امروز توسط این دولت عملیاتی شد. شهردار تهران درباره اقدامات شهرداری برای اربعین نیز یادآور شد: به‌عنوان بخشی از کاری که هر سال شهرداری دنبال می‌کند با یک گستردگی بیشتر درباره خدمت به زوار امام حسین(ع) در اربعین انجام وظیفه می‌کنیم. بخشی از این اقدامات در مرزهای‌مان با عراق، بخشی ناظر به ترابری داخل عراق و قسمت‌هایی نیز درباره خدمت‌گزاری در موکب‌ها، سلامت و ارائه خدمت به زوار و موضوع صیانت است و در واقع بسته‌‌ای از خدمت ارائه می‌کنیم.

Page Generated in 0/0170 sec