printlogo


کد خبر: 251946تاریخ: 1401/5/25 00:00
اخبار

جلسه مسؤولان عالی قضایی با وزیر اطلاعات
جلسه مسؤولان عالی قضایی به ریاست معاون اول قوه ‌قضائیه با حضور وزیر اطلاعات و معاونان وی در وزارت اطلاعات تشکیل شد. جلسه مسؤولان عالی قضایی به ریاست معاون اول قوه ‌قضائیه با حضور وزیر اطلاعات و معاونان وی، به منظور هماهنگی و هم‌افزایی جهت مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی، در وزارت اطلاعات تشکیل شد. وزیر اطلاعات در این جلسه ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ‌ایشان، به ارائه گزارشی از اقدامات موثر وزارت اطلاعات پرداخت و با اشاره به یک سالگی آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی اولویت وزارت اطلاعات است که تاکنون با هماهنگی و همراهی دستگاه قضایی و جامعه اطلاعاتی، اقدامات موثری جهت مقابله با رژیم صهیونیستی انجام شده است و این اقدامات تهاجمی کماکان در دستور کار وزارت اطلاعات قرار دارد. حجت‌الاسلام‌ خطیب گفت: وزارت اطلاعات حمایت جدی از اقدامات شجاعانه و برجسته اقتصادی دولت انقلابی و مردمی حجت‌الاسلام رئیسی، جهت ساماندهی و رفع مشکلات معیشتی مردم را در دستور کار دارد. حجت‌الاسلام‌ مصدق، معاون اول قوه ‌قضائیه نیز با تشکر از اقدامات وزارت اطلاعات در مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی، گفت: امروز امنیت جمهوری اسلامی در جهان مثال‌زدنی است که این مدیون زحمات و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)، خون شهدا و مدافعان حرم است. پس از پایان جلسه، مسؤولان قضایی، از نمایشگاه دستاوردهای وزارت اطلاعات بازدید کردند. 
***
رویترز: 
نفتکش حامل نفت ایران آماده ترک آب‌های یونان است
خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد نفتکش دارای پرچم ایران، پس از پایان بارگیری دوباره محموله نفتی که آمریکا پیش‌تر توقیف کرده بود، آماده خروج از آب‌های یونان و حرکت به سوی ایران است. سفارت ایران در یونان اخیرا در توئیتی خبر داده بود: عملیات انتقال نفت مسروقه ایران به کشتی لانا (حامل نفت ایران)، در آب‌های یونان در حال اجراست و این کشتی بزودی همراه محموله کامل نفت، عازم کشورمان خواهد شد. به یاری خداوند بزرگ، در پیگیری و تامین منافع ملی کشورمان، لحظه‌ای تردید به خود راه نخواهیم داد. رسانه‌های یونانی اوایل مرداد خبر داده بودند دیوان عالی این کشور رای به بازگشت محموله مسروقه کشتی لانا داده است. پس از درخواست تجدیدنظر یک شرکت ایرانی، هیات قضایی یونان حکم اولیه دادگاه را که اجازه مصادره محموله به نفع آمریکا را می‌داد، لغو کرد که راه را برای بازیابی محموله‌ای که به نفتکش آمریکایی «آیس انرژی» منتقل شده بود، باز کرد. 
***
فرمانده کل ارتش: 
درگیری‌های مرزی با طالبان باید دیپلماتیک حل شود
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره شایعات منتشر شده از درگیری‌های مرزی اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان، گفت: اختلاف مرزی کوچکی در بخشی از مرز با افغانستان وجود دارد؛ به این دلیل که در کشور مقابل پس از تغییر حکومت، هنوز آن نظم و نسق لازم برقرار نشده است، گاهی این سوءتفاهم‌ها پیش می‌آید و درگیری‌های کوچکی رخ می‌دهد که به‌سرعت هم تمام می‌شود. امیدواریم هرچه زودتر مسؤولان سیاسی این اختلافات را برطرف کنند. امیر موسوی با بیان اینکه این مشکلات مربوط به بحث‌های سیاسی است، تصریح کرد: باید طرفین باهم بنشینند و این مشکلات را برطرف کنند. این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست. 
***
حضور ایران در نمایشگاه تجهیزات نظامی مسکو
معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیرو‌های مسلح که در صدر یک هیأت بلندپایه دفاعی به مسکو سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه ونوکووای مسکو طی سخنانی با بیان اینکه سفر هیأت دفاعی ایران به دعوت ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انجام شده است، اظهار داشت: اجلاس امنیت بین‌الملل با حضور مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی کشور‌های مختلف جهان، فرصت مناسبی برای همفکری درباره حل‌و‌فصل مسائل امنیتی در سطح جهانی خواهد بود. وی به حضور پررنگ ایران در نمایشگاه تسلیحات و تجهیزات نظامی- فنی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران امسال با راه‌اندازی غرفه و ارائه دستاورد‌های نظامی، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. سردار علی عبداللهی با بیان اینکه صنایع نظامی زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، تازه‌ترین دستاورد‌های حوزه دفاعی را عرضه کرده است، گفت: در حاشیه این نمایشگاه نیز قرارداد‌های همکاری بین ایران و کشور‌های شرکت‌کننده منعقد خواهد شد. 
***
انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز
سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فراجا با رصد و اشراف اطلاعاتی دقیق چند ماهه بر فعالیت یکی از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در جنوب غرب کشور و پس از تکمیل اطلاعات فنی درباره انتقال محموله بزرگی از انواع سلاح جنگی از یک مبدأ مشخص به استان ایلام و بعد به استان خوزستان، ظهر روز گذشته با انجام عملیاتی غافلگیرانه نسبت به زیر ضربه بردن این باند اقدام کردند و در این عملیات تعداد ۱۴۰ قبضه سلاح غیرمجاز (۱۳۸ قبضه کلت کمری، یک قبضه سیمینوف و یک قبضه شکاری دولول) کشف و ضبط شد و همچنین چند نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر شدند.

Page Generated in 0/0055 sec