printlogo


کد خبر: 251956تاریخ: 1401/5/26 00:00
عارضه مغزی عکاس باسابقه را از سینمای ایران گرفت
با برزویه درگذشت

بابک برزویه، عکاس باسابقه سینمای ایران دیروز بر اثر عارضه مغزی‌‌ که از دی‌ماه سال گذشته درگیر آن بود، درگذشت. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بابک برزویه، عکاس باسابقه سینمای ایران پس از مدت‌ها تحمل عوارض ناشی از بیماری، سه‌شنبه ۲۵ مردادماه دارفانی را وداع گفت. 
بابک برزویه، مدرس، عکاس، بازیگر و از فعالان عرصه عکاسی تئاتر و سینما از دی ماه ۱۴۰۰ به دلیل عارضه مغزی در کما به سر می‌برد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. روابط‌ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی در اینستاگرام از درگذشت این هنرمند خبر داد.  
بابک برزویه از عکاسانی بود که نه تنها در حوزه سینما بلکه در حوزه عکاسی مطبوعاتی و همکاری با رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری‌ها کارنامه پرباری داشت. وی از شروع فعالیت‌های عکاسی خود با کارگردان‌هایی همچون رسول ملاقلی‌پور، مسعود کیمیایی، پوران درخشنده و مهران مدیری همکاری داشت.
برزویه سال ۱۳۷۵ برنده دیپلم و سیمرغ بلورین بهترین عکاس فیلم برای عکاسی فیلم «سفر به چزابه» (ساخته رسول ملاقلی‌پور) شد. همکاری با خبرگزاری‌هایی همچون فارس، ایسنا، آنا و مهر جزو کارنامه خبری این هنرمند است. 
از جمله پروژه‌هایی که وی در آنها فعالیت داشت می‌توان به فیلم‌های مدرسه‌ای که می‌رفتیم، پدر، هیوا، اخراجی‌ها یک، رستاخیز، جرم و هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند و سریال‌های همسایه‌ها، سمندون، پهلوانان نمی‌میرند، کیف انگلیسی، شب‌های برره و مرد هزار چهره اشاره کرد. آخرین فعالیت مرحوم برزویه به سال ۹۸ و فیلم خون شد و سریال هیولا بازمی‌گردد.

Page Generated in 0/0063 sec