printlogo


کد خبر: 251957تاریخ: 1401/5/26 00:00
تکذیب یک خبر توسط معاون اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان فارس
رشته موسیقی برای دختران شیراز حذف نشده است

طرح مباحثی درباره حذف رشته موسیقی برای دختران دانش‌آموز در شیراز در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌هایی به همراه داشت اما معاون اداره کل آموزش‌و‌پرورش فارس ضمن تکذیب این خبر گفت: تأخیر در ابلاغ مجوز ثبت‌نام موجب به تعویق افتادن نام‌نویسی دانش‌آموزان در این رشته شده است که حداکثر در ۱۰ روز آینده رفع می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در یکی، دو روز گذشته خبر حذف رشته موسیقی در یکی از هنرستان‌های شیراز خبرساز شد و همین موضوع سبب شد برخی رسانه‌ها دست به انتشار برخی اخبار نادرست بزنند. 
ماجرا از این قرار است که 61 دختر رشته موسیقی یکی از هنرستان‌های شیراز اعلام کردند دقایقی قبل از آغاز آزمون ورودی از سوی آموزش‌و‌پرورش به آنها اعلام شده است که رشته موسیقی برای دختران به دلیل کمبود بودجه حذف شده است. والدین این دانش‌آموزان هنرستان موسیقی شیراز مدعی هستند در حالی آموزش‌و‌پرورش ادعا می‌کند به خاطر کمبود بودجه رشته موسیقی را حذف کرده است که ثبت‌نام و آزمون برای پسران این رشته انجام گرفته است. 
فرشید قاسمی، معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس ضمن تکذیب این خبر، در این باره به ایرنا گفته است: تأخیر در ابلاغ مجوز از سوی وزارتخانه موجب به تعویق افتادن ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته شده است. مجوز برخی از رشته‌های موسیقی باید سالانه از وزارتخانه به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش ابلاغ شود؛ ما برای دریافت این مجوز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و قرار است مجوز آن بزودی به اداره کل ابلاغ شود. متأسفانه افرادی که از این موضوع اطلاع کافی نداشتند، اطلاعات نادرستی را در اختیار اولیای این دانش‌آموزان قرار دادند که موجب ایجاد این شائبه شد. تا زمانی که مجوز به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم به صورت رسمی و قانونی فرآیند ثبت‌نام را دنبال کنیم، لذا برای چند روز برنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته را به تعویق انداختیم. 
وی اعلام کرد: حداکثر تا ۱۰ روز آینده مجوز صادر خواهد شد و دیگر مشکلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در این رشته‌ وجود ندارد. همچنین محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری از استمرار فعالیت هنرستان‌های دخترانه موسیقی در سراسر کشور خبر داده و گفته است: در حال حاضر ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از ۶۰۰۰ هنرجوی دختر و پسر در رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایش، پویانمایی و سینما به تحصیل مشغولند. 
اسماعیلی در ادامه اعلام کرد: اخباری که درباره تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی منتشر شده هیچ ارتباطی به هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و سیاست وزارت ارشاد مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های مصوب و توسعه و تقویت آموزش هنر است.

Page Generated in 0/0054 sec