printlogo


کد خبر: 251958تاریخ: 1401/5/26 00:00
اخبار

«سووشون» نرگس آبیار مجوز گرفت
طرح‌های نرگس آبیار، داریوش ربیعی و محمد قاضی از ساترا مجوز تولید سریال گرفتند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جلسه شورای صدور مجوز تولید ساترا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد و در آن طرح سریال «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. سریال «سووشون» برداشتی از رمان سووشون نوشته سیمین دانشور است که به روایت جنایت‌ها و ظلم‌های استعمارگران در اواخر دوران پهلوی می‌پردازد. 
همچنین در این جلسه طرح «روباه نقره‌ای» نوشته داریوش ربیعی و سریال کودک «مترسک» به تهیه‌کنندگی محمد قاضی نیز تصویب شدند. طرح‌های «ده متر زیر زمین» رسانه فیلم نت و «خواهر نامریی» برای بررسی کارشناسی و دعوت از نویسنده و تهیه‌کننده به دبیرخانه شورا ارجاع شدند. 
تعامل و جلسات کارشناسی با فیلمنامه‌نویسان و ارائه‌دهندگان طرح‌ها، از مهم‌ترین وظایف شورای صدور مجوز تولید ساترا برای حمایت و توسعه محتوای بومی سالم است و برای تسهیل تولید در زیست‌بوم رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، اخیرا جلسات شورای تولید به ۲ جلسه در هفته افزایش یافته است. 
***
لعیا زنگنه بازیگر جدید «عشق کوفی»
لعیا زنگنه به عنوان بازیگر جدید در نقشی متفاوت به سریال «عشق کوفی» اضافه شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، لعیا زنگنه به عنوان یکی از بازیگران مجموعه «عشق کوفی» جلوی دوربین این پروژه رفت. فیلمبرداری این سریال به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی که همزمان با شروع ماه محرم آغاز شده بود، در شهرک غزالی ادامه دارد. «عشق کوفی» روایتگر عشقی در کوفه است که سال ۶۱ هجری قمری اتفاق می‌افتد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع) ادامه پیدا می‌کند. شبنم قربانی و سعید شریف ۲ بازیگر اصلی این سریال هستند. این سریال یکی از محصولات جدید سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که پیش از این با نام «نائله» شناخته می‌شد. 
***
اسکار چهارمین فیلمش را شناخت
تایوان با فیلمی با عنوان «آسورای لعنتی» راهی رقابت اسکار ۲۰۲۳ می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، یک درام روان‌شناختی پیچیده و چند لایه با عنوان «آسورای لعنتی» از سوی تایوان به عنوان نماینده این کشور در رقابت نودوپنجمین دوره اسکار در بخش بهترین فیلم بین‌المللی معرفی شد. این درام که جذاب، خشن و چندوجهی است به یأس جوانان افسون‌زده تایپه که ناشی از مبارزه بی‌وقفه برای آشتی دادن موقعیت اجتماعی‌شان با فشارهای فزاینده بزرگسالی است می‌پردازد و تیراندازی تصادفی یک نوجوان کاملا معمولی به مردم را تصویر کرده است. 
این فیلم نخستین ‌بار نوامبر ۲۰۲۱ در جشنواره فیلم اسب طلایی تایپه به نمایش درآمد و جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را برای بازی وانگ یوژوان از آن خود کرد. این جایزه به علاوه جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی نیز حاصل حضور این فیلم در جشنواره فیلم تایپه ۲۰۲۲ بود. این فیلم در جشنواره فیلم سنگاپور، فیلم تایوان در استرالیا و فیلم‌های تایوان در ونکوور نیز شرکت کرده است. 
تایوان چهارمین کشوری است که پس از ایرلند با «دختر ساکت»، سوییس با «یک تکه آسمان» و کره‌جنوبی با «تصمیم به ترک»، نماینده خود را برای شرکت در اسکار بین‌المللی ۲۰۲۳ معرفی کرده است. 
***
صدور مجوز 5 فیلمنامه جدید سینمایی
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر با ۵ فیلمنامه موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه‌های «بولینگ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی، «نوروز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا نادری، کارگردانی سهیل موفق و نویسندگی حمزه صالحی، «پالایشگاه» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی و نویسندگی مهرداد خوشبخت، «هوک» به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور، کارگردانی حسین ریگی‌‌لادز و نویسندگی مهدی تراب‌بیگی و «مدار بسته» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان، کارگردانی مهدی جعفری و نویسندگی مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. ۳ فیلم «پالایشگاه»، «هوک» و «مداربسته» محصول بنیاد سینمایی فارابی است. گفتنی است فیلمنامه «بولینگ» به دلیل پایان یافتن تاریخ پروانه ساخت، در این شورا تمدید شد. 
***
فارابی و ۳ نماینده در جشنواره بلغارستان
بنیاد سینمایی فارابی با ۳ فیلم در سی‌اُمین جشنواره فیلم «عشق دیوانگی است» بلغارستان حضور دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، امسال بنیاد سینمایی فارابی با 3 فیلم «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی ‌جامی و افشین هاشمی، «مرده‌خور» ساخته صادق صادق‌‌دقیقی و «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی در این رویداد حضور خواهد داشت. سی‌اُمین دوره جشنواره فیلم «عشق دیوانگی است» از ۲۶ آگوست لغایت ۴ سپتامبر برابر با ۴ تا ۱۳ شهریورماه سال جاری در کشور بلغارستان و در شهر وارنا برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec