printlogo


کد خبر: 251978تاریخ: 1401/5/26 00:00
۱۲ هکتار از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بستر رودخانه فرحزاد تخریب شد
تداوم قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بویژه در حاشیه رودخانه‌ها و اماکن تفریحی ادامه دارد به طوری که معاون دادستان تهران از تخریب ۱۲ هکتار از ابنیه ساخته شده غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه فرحزاد خبر داد. 
صبح دیروز محمد حسن‌زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ (انفال و ثروت‌های عمومی و شهرداری‌ها) به همراه تیم قضایی و انتظامی به منظور تخریب ساخت‌ ‌و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه فرحزاد حضور پیدا کردند. 
محمد حسن‌زاده در همین باره بیان کرد: اقدامات درباره آزادسازی بستر و حریم رودخانه فرحزاد از سال‌های گذشته آغاز و مورد بررسی قضایی قرار گرفته است؛ مطابق تبصره‌های ۳ و ۴ قانون توزیع عادلانه آب، صیانت و حراست از حریم رودخانه‌ها وظیفه ذاتی شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو بوده و در این رابطه و برای حفظ و حراست از حریم رودخانه فرحزاد، دستورات لازم به شرکت آب منطقه‌ای تهران صادر شده است. 
وی با بیان اینکه ۲۹ ابنیه، سوله و دیوار غیرمجاز ساخته شده در این منطقه مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت حکم به تخریب آنها صادر شد، گفت: ۱۳ مورد از بناهای ساخته شده در سال‌های گذشته تخریب شدند و صبح امروز نیز ۱۶ ابنیه، سوله و دیوارهای غیرمجاز باقیمانده با حضور مسؤولان مربوط شرکت آب منطقه‌ای و با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات از قبیل بیل‌های مکانیکی، لودر و... به صورت کامل تخریب شد. 
معاون دادستان تهران با بیان اینکه مساحت ابنیه تخریب شده ۱۲ هکتار و به طول 5کیلومتر است، تصریح کرد: درباره پیشگیری از ساخت‌وساز مجدد و آوردن مصالح ساختمانی، گیت شهرداری در ابتدای وروی این محل مستقر شده است و در این رابطه با ابلاغ دستوری به شهرداری منطقه ۵ تهران تاکید شد تا مسؤولان شهری منطقه نسبت به عدم حمل مصالح ساختمانی و همچنین عدم ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه فرحزاد اقدامات لازم بازدارنده را انجام دهند. 
وی افزود: ساخت‌و‌ساز هر گونه ابنیه، ساختمان یا موارد دیگر باید با هماهنگی مقامات مسؤول و همچنین رعایت قوانین انجام شود، در غیر این صورت دادستانی تهران به موضوع ورود و با تخلفات رخ داده به صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد. 
حسن‌زاده اظهار کرد: قبل از آغاز فعالیت‌های تخریب سازه‌های غیرمجاز، به مالکان این بناها اخطار تخلیه و جمع‌آوری اثاثیه‌شان در چندین نوبت صادر شده و در حال حاضر این محل از هر گونه اساس و وسایل شخصی افراد تخلیه شده است.  

Page Generated in 0/0054 sec