printlogo


کد خبر: 251979تاریخ: 1401/5/26 00:00
اخبار

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد
اولین مبتلا به آبله میمون در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت از مشاهده اولین مورد آبله میمون در کشور خبر داد. 
پدرام پاک‌آیین با اعلام این خبر اظهار داشت: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار انجام شده است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است. به گزارش وبدا، وی با بیان اینکه بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمون کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افزود: افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند به میزان قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.
***
دریافت هزینه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است
ناظر ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش‌و‌پرورش دریافت هزینه توسط مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام از اولیای دانش‌آموزان را ممنوع اعلام کرد و گفت: والدین دانش‌آموزان تنها هزینه کتاب و بیمه را باید پرداخت کنند. 
شاهرخ فرهادی گفت: بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط مراکز نظرسنجی، معلمان از مورداعتمادترین اقشار جامعه هستند و این سرمایه اجتماعی بسیار بالایی برای فرهنگیان است. وی افزود: اولیا امسال می‌توانند از طریق کد Qr که در مکان مناسبی در محل ثبت‌نام نصب می‌شود، گزارش خود را به اطلاع کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش‌و‌پرورش برسانند. ناظر ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش‌و‌پرورش ضمن اشاره به اجرای طرح آدرس هنگام ثبت‌نام گفت: حتما باید محل سکونت دانش‌آموزانی که در محدوده مدرسه است مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: مدارس باید قانونا دارای کارتخوان باشند، چرا که تکریم ارباب رجوع، واریز مستقیم هزینه به حساب مدرسه را در پی دارد. 
***
تا پایان مرداد به «دماوند» و «علم‌کوه» صعود نکنید
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از کوهنوردان درخواست کرد تا پایان مردادماه به ارتفاعات دماوند و علم‌کوه صعود نداشته باشند. مهدی ولی‌پور درباره خطرات احتمالی در ارتفاعات کشور گفت: با توجه به گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی، ایران نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است که نتیجه آن سیلاب‌های روزهای اخیر بوده است. 
وی افزود: در چنین شرایطی نقاط کوهستانی به کانون مخاطرات بدل می‌شوند که نسبت به گذشته نیز با توجه به شرایط پیش آمده تفاوت‌هایی دارد. در گذشته هشدار هواشناسی از پیش صادر می‌شد و مشخص بود در چه روزهایی نباید به سمت ارتفاعات حرکت کرد اما امروز وضعیت به گونه‌ای شده است که در زمان کوتاهی بارش‌های رگباری در ارتفاعات شکل می‌گیرد و منجر به وقوع سیلاب می‌شود. 
ولی‌پور ادامه داد: در روزهای اخیر تمایل به صعود به علم‌کوه و دماوند زیاد شده و متاسفانه به علت همین شرایط نامساعد در هر ۲ قله نیز سوانحی رخ داد که منجر به تلفات جانی شد. در هشدارهای گذشته تاکید شده بود که تا پایان مردادماه شهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند که متاسفانه به این هشدارها بی‌توجهی می‌شود. 
***
دستور دادستان تهران برای برخورد با عاملان قطع درختان
دادستان عمومی و انقلاب تهران به سرپرستان دادسراها دستور داد با عوامل اخلال در حقوق عامه و تضییع حقوق بیت‌المال در حوزه منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها یا خشکاندن و قطع درختان معابر و خیابان‌ها قاطعانه برخورد شود. 
علی صالحی در جلسه با معاونان دادستانی و سرپرستان نواحی سی‌ودوگانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امنیت مردم مهم‌ترین موضوع دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخورد قاطع و سریع با جرائمی مانند سرقت بویژه سرقت به عنف، آدم‌ربایی و جرائم خشن ضروری است و درباره این پرونده‌ها، لازم است با رعایت همه تشریفات دادرسی، تصمیم به‌موقع اتخاذ شود و تأکید می‌کنم کسانی که بخواهند نظم عمومی را به خطر بیندازند با برخورد قاطع دستگاه قضایی رو‌به‌رو خواهند شد. 
وی ضمن تاکید بر تکریم همکاران قضایی و اداری، به سرپرستان دادسراهای تهران یادآور شد: به صورت مستمر شعب دادسراهای تحت مدیریت را بازرسی کنید و بر رفتار و عملکرد همکاران قضایی و اداری از حیث تکریم ارباب رجوع، تناسب قرارهای تأمین با جرم ارتکابی، تعیین اوقات، رعایت نظم و انضباط اداری، اجرای دستورالعمل‌های بایگانی و ثبت و نگهداری پرونده‌ها نظارت مداوم داشته باشید. 
صالحی اظهار داشت: در دادسراهای تخصصی، سرپرستان دادسراها تغییر کاربری املاک را با دقت رصد کنند و با عوامل اخلال در حقوق عامه و تضییع حقوق بیت‌المال در حوزه منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها یا خشکاندن و قطع درختان معابر و خیابان‌ها با قاطعیت برخورد کنند. 

Page Generated in 0/0050 sec