printlogo


کد خبر: 251990تاریخ: 1401/5/26 00:00
اخبار

مصمم به کاهش هزینه‌ها با بهره‌گیری از تولیدات دانش‌بنیان هستیم
رئیس‌جمهور اظهار داشت: محصولات دانش‌بنیان تولید شده توسط محققان داخلی هزینه را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد و ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند و ما مصمم به حمایت و استفاده از آنها هستیم. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان «پیشران» با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» معرفی کرده‌اند، به ظرفیت‌های علمی کشور اشاره کرد و گفت: در ایران اقدامات فناورانه، نوآورانه و خلاقانه زیادی وجود دارد. وی مدیریت آب و خاک را در بخش کشاورزی مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات کشاورزی با سخنرانی و بخشنامه حل نمی‌شود، بلکه باید سازوکار ایجاد کشاورزی فناورانه مهیا شود. 
رئیسی با تاکید بر بومی‌سازی دانش آبرسانی زیرسطحی در کشور اظهار داشت: ضروری است این دانش قابل عرضه برای همه کشاورزان کشور باشد و دولت نیز در این زمینه خود را موظف به حمایت از اقدامات فناوری‌پایه و علم‌پایه می‌داند. رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از بازدید از این نمایشگاه و تقدیر از تلاش متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند برای کشور در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع گره‌گشا باشد و محصولات و توانایی‌های آنها در دستگاه‌های کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
وی با طرح این پرسش که آیا این میزان استفاده از آب در کشاورزی ضرورت دارد و آیا می‌توانیم محصولات کشاورزی‌ای ارائه دهیم که نیاز به استفاده از آب و هزینه کمتری داشته باشد، گفت: اقداماتی که توسط محققان این مجموعه انجام شده است هزینه را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد و ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند و جلوی خام‌فروشی را می‌گیرد و ما مصمم به حمایت و استفاده از آنها هستیم. رئیس‌جمهور با تاکید بر حمایت دولت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که محقق و تولیدکننده‌ای بگوید برای محصول دانش‌بنیان خود که امکان تجاری‌سازی آن هم وجود دارد، بازاری ندارم اما در عین حال دستگاه‌های مختلف همان محصول را از خارج از کشور وارد کنند. هرگز دستگاهی نباید این کار را انجام دهد. 
***
وزیر کشور:
همه گروه‌های سیاسی موضع خود را درباره جریان فتنه و نفاق مشخص کنند
وزیر کشور با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی، حامیان اصلی بیانیه یکی از سرکردگان فتنه ۸۸ هستند، گفت: همه گروه‌های سیاسی موضع خود را درباره جریان فتنه و نفاق مشخص کنند. 
احمد وحیدی در نشست شورای معاونان وزارت کشور گفت: ماندگاری و توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برهه‌های مختلف تاریخی مرهون مردمی بودن آن است. وی اضافه کرد: همواره حضور هوشمندانه و معنادار مردم در صحنه‌ها و بزنگاه‌های حساس، نقشه‌های شوم و شیطانی دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کرده است. وحیدی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بیانیه اخیر یکی از سرکردگان فتنه گفت: فتنه ۸۸ از آن دست حوادثی است که باطن و نیات نادرست برخی خواص بی‌بصیرت را بر همگان آشکار کرد. 
وزیر کشور با یادآوری اینکه دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به امنیت کشور به بهانه اتفاقات ۸۸ بودند، اظهار کرد: در همان زمان، حضور و میدان‌داری مردم باعث شد جریان فتنه و سرکردگان آنها شکست مفتضحانه بخورند، در حالی ‌که سران کاخ سفید در پی حمایت از آشوب‌طلبی بودند. 
وحیدی خاطرنشان کرد: در تحلیل بیانیه اخیر سرکرده فتنه باید به واقعیت‌های اصلی تحولات منطقه‌ای، شکست سیاست‌های دشمن و وضعیت باثبات و امیدبخش سیاست داخلی توجه کرد و اینکه فتنه‌گران با مشاهده حضور یک دولت کاملا انقلابی با پشتوانه مردمی، در تلاش برای حاشیه‌سازی و فتنه‌افروزی هستند. وی با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدای مدافع حرم هستیم، گفت: امروز ملت‌های آزاده از شهدای مدافع محرم به نیکی و افتخار یاد می‌کنند. شهدا «عند ربهم یرزقون»‌اند و شهدای مدافع حرم که شهید همدانی عزیز از جمله آنهاست، از عزیزترین شهدا هستند. وزیر کشور تصریح کرد: بیان این موضوع از سوی یکی از سرکردگان جریان فتنه که شهادت شهید همدانی را مرگ در غربت به پای استبداد و حضورش را باعث تثبیت پایه‌های رژیم کودک‌کش خوانده است، نتیجه سقوط اخلاقی، روحی و فکری این فرد است. 
***
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خبر داد
تعاملات ترانزیتی ایران با ۸ کشور محصور در خشکی
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: از ۳۲ کشور در حال توسعه محصور در خشکی در دنیا، ۸ کشور شامل افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان دارای تعاملات ترانزیتی دوجانبه و چندجانبه با ایران هستند. 
مهدی صفری که در کنفرانس «دیپلماسی حمل‌و‌نقل کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی» در ترکمنستان به سر می‌برد، طی سخنانی در این کنفرانس به تشریح جایگاه و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور ترانزیتی در حال توسعه پرداخت و با اشاره به چالش‌های حمل‌‌و‌‌نقلی کشورهای محصور در خشکی، تقویت ترانزیت و راه‌های مواصلاتی در منطقه را از اولویت‌های ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور فعال و اثرگذار ایران در ابتکارهای منطقه‌ای و چندجانبه برای ارتقای مواصلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز به همین دلیل است.

Page Generated in 0/0052 sec