printlogo


کد خبر: 252002تاریخ: 1401/5/27 00:00
درخشش مؤسسه ایرانی در جشنواره انیمیشن ژاپن
مرکز گسترش در هیروشیما جایزه گرفت

جایزه «کارپ استار طلایی» جشنواره انیمیشن هیروشیما به مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ایران تعلق گرفت.
به گزارش «وطن‌امروز»،  جایزه «کارپ استار طلایی» که توسط جشنواره انیمیشن هیروشیما، با عنوان برنامه «فصل انیمیشن هیروشیما» تعیین شده است، امسال به مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اهدا شد. 
این جایزه در هر دوره به یک فرد، گروه یا سازمان در منطقه پان- اقیانوس آرام و آسیا تعلق می‌گیرد که در یک دوره ۲ ساله دستاوردهای قابل توجهی داشته باشند. فعالیت چشمگیر در حوزه انیمیشن و درخشش این آثار در جشنواره‌های بین‌المللی، باعث شده این دوره، این جایزه به مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ایران اهدا شد. همچنین کمک گسترده‌ به فیلمسازان ایرانی برای تولید پروژه‌های انیمیشن، حمایت از برگزاری رویدادها و کارگاه‌ها و کمک به فیلمسازان در انجام پروژه‌های‌شان از دلایل اهدای این جایزه به این مرکز است. 
همچنین انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی، از تولیدات مرکز به بخش مسابقه جشنواره انیمیشن هیروشیما راه یافته و ۱۰ فیلم دیگر از تولیدات این مرکز برای نمایش در بخش غیررقابتی جشنواره در کشور ژاپن انتخاب شده‌اند. جشنواره فیلم انیمیشن هیروشیما از ۲۶ تا ۳۰ مردادماه در شهر هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود. این جشنواره هم‌اکنون از جمله معتبرترین جشنواره‌های پویانمایی در سطح جهان است که ۲ سال یک بار برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0068 sec