printlogo


کد خبر: 252004تاریخ: 1401/5/27 00:00
اخبار

تعیین زمان برگزاری مجمع و انتخابات خانه سینما
رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما از تعیین تاریخ برگزاری مجمع عمومی و انتخابات خانه سینما خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدعلی نجفی درباره زمان برگزاری مجمع خانه سینما به ایسنا گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تاریخ جدید مجمع و انتخابات هیأت‌مدیره خانه سینما چهارشنبه، نهم شهریورماه ساعت 16 خواهد بود. 
او در پاسخ به اینکه آیا از میان نامزدهای انتخابات کسی توسط وزارت ارشاد حذف شده است؟ گفت:‌ آنطور که به من گفتند همه تایید شده‌اند. دوم مردادماه امسال قرار بود مجمع و انتخابات هیأت‌مدیره خانه سینما برگزار شود که ۲ ساعت پیش از شروع مجمع با ارسال نامه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لغو و به زمانی دیگر موکول شد. این اتفاق طبق گفته رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما از سوی وزارت ارشاد برای تایید صلاحیت نامزدها رخ داد. 
***
انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به تعویق افتاد
فرزند هوشنگ ابتهاج اعلام کرد به دلیل پاره‌ای مشکلات در آلمان، انتقال پیکر پدرش به ایران به تعویق افتاده است. به گزارش «وطن‌امروز» در حالی که اعلام شده بود پیکر این شاعر معاصر که چند روز پیش در بیمارستانی در شهر کلن آلمان درگذشت، عصر چهارشنبه به ایران منتقل می‌شود و پس از تشییع در تهران در روز پنجشنبه، جمعه در رشت به خاک سپرده خواهد شد، در نهایت اعلام شد که این روند به تعویق افتاده است. 
فرزند ابتهاج که پیش‌تر اعلام کرده بود اطلاعات دقیق درباره مراسم تشییع و تدفین را مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کنند، صبح روز چهارشنبه اعلام کرد: با تأسف به اطلاع همگان می‌رسانم که به دلایل پاره‌ای از مشکلات در آلمان انتقال پدرم به ایران به تعویق افتاده است. 
او درباره علت این اتفاق توضیحی نداده است اما طبعا 2 مراسم تشییع و تدفین اعلام‌شده، با تغییر در زمان برگزاری مواجه خواهند شد. 
***
9 کشور در نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی
نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی اول تا سوم شهریورماه مصادف با 25 تا 27 ماه محرم با حضور خادمانی از 9 کشور جهان برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی اول تا سوم شهریورماه با حضور خادمانی از کشورهای هند، عراق، لبنان، کویت، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان و جمعی از پیرغلامان کشورمان در کرمانشاه برگزار می‌شود. 
اجلاس پیرغلامان حسینی در شهرهایی برگزار می‌شود که سبک خاص عزاداری داشته باشند که در کرمانشاه از آیین زنجیرزنی رونمایی خواهد شد. مراسم عزاداری مردم کرمانشاه در ماه محرم نشانه عشق و علاقه و شور مردم این دیار به امام حسین علیه‌السلام است و قابل وصف نیست. 
***
اکران آنلاین «دوربرگردان» شهاب حسینی
فیلم سینمایی مستقل «دوربرگردان» به نویسندگی و کارگردانی عارفه عنایتی و تهیه‌کنندگی سیدشهاب حسینی از اول شهریورماه اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، دوربرگردان به نویسندگی و کارگردانی عارفه عنایتی، سرمایه‌گذاری سارا احمدی و ندای هفت شهاب آسمان و تهیه‌کنندگی شهاب حسینی از اول شهریورماه ۱۴۰۱ در ۳ پلتفرم تیوال، هاشور و وُدیو به صورت آنلاین اکران می‌شود. شهرام ابراهیمی، غزاله نظر، باران زمانی‌ و آیلین شهبازی بازیگران این فیلم هستند. 
در خلاصه این فیلم آمده است: ۶ ماه است که مشکلات رابطه‌ آرش و نفیسه، زوجی که سابقه‌ روزهای زندگی مشترک‌شان به 10 سال می‌رسد، پیچیده‌تر و زندگی آن دو به سبب سکوت و قهر نفیسه سردتر شده است. آن دو در حالی که قرار بر طلاق توافقی دارند به پیشنهاد نفیسه به هند سفر می‌کنند. 
***
برگزاری هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت
هشتمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌‌امروز»، محمد یقینی، مدیرعامل مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با اعلام اینکه هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی پس از وقفه‌ای ۲ ساله برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این نمایشگاه به دلیل همه‌گیری کرونا ۲ سال تعطیل بود، با این حال امسال با حضور بیش از ۱۰۰ تولیدکننده از سراسر کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر پا خواهد بود. 
مدیرعامل مجمع فعالان نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی بیان داشت: نمایش پویانمایی پسر دلفینی، اجرای سرودهای دسته‌جمعی، جشن اهدای نوشت‌افزار، بازی‌های محیطی و کارگاه‌های آموزشی، از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است. با توجه به در پیش بودن جام‌جهانی قطر و حضور تیم ‌ملی ایران در این رقابت‌ها، این رویداد به عنوان زمینه برنامه‌ریزی رویدادهای نمایشگاه انتخاب شده است. 
هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود.

Page Generated in 0/0062 sec