printlogo


کد خبر: 252005تاریخ: 1401/5/27 00:00
در دیدار رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه مطرح شد
جشنواره فیلم خزر ؛ شاید در روسیه

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور با معاون وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه دیدار و تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی امضا کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی در نخستین روز سفر خود به روسیه با معاون وزارت فرهنگ فدراسیون این کشور در محل وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه دیدار کرد. 
در این مراسم یورونا مانیلوو، معاون وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه ضمن خوشامد و استقبال از حضور هیات ایرانی اظهار داشت: ۲ کشور ایران و روسیه دارای فرهنگ عمیق و ریشه‌داری هستند و بنا بر این اشتراکات، خواهان گسترش همکاری‌های فرهنگی در کنار مناسبات سیاسی و اقتصادی هستیم. این در حالی است که توجه بسیار جدی ۲ کشور به توسعه حوزه فرهنگی خزر را نمی‌توان نادیده گرفت و در نشست‌های میان مسؤولان ۲ کشور این مساله همیشه مورد تاکید بوده است. 
وی اظهار داشت: ۲ ملت روسیه و ایران به دلیل همدلی و تفکرات مشترک و نزدیک به هم بویژه در برابر غرب، می‌توانند در زمینه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی نیز همکاری‌های وسیع‌تری داشته باشند، بنابراین برگزاری اینگونه نشست‌ها و توافقات آن می‌تواند به تقویت فرهنگی و اجتماعی ۲ کشور کمک کند. 
در ادامه این دیدار رئیس سازمان سینمایی کشور بیان داشت: سینمای ایران در عرصه‌های مختلف کارنامه روشن و موفقی دارد و برای روسیه و دنیا شناخته شده است و جزو ۱۲ کشور سینمایی جهان محسوب می‌شود. کشور ما طی 40 سال اخیر تحریم‌های زیادی را تجربه کرده اما تحریم فرهنگی تاثیرگذار نبوده و نیست و در سال‌های تحریم نیز کشور‌های زیادی در جشنواره‌های ایران حضور داشته‌اند. 
محمد خزاعی عنوان داشت: ایران آمادگی لازم برای برپایی هفته فرهنگی ایران در روسیه را دارد و سازمان فرهنگ و ارتباطات در حال برنامه‌ریزی اجرایی آن است. سالانه ده‌ها فیلم در کشور ما تولید ‌می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های مشترک ۲ ‌کشور ایران و روسیه، بخشی از این آثار می‌توانند در سینماهای روسیه در طول سال اکران شوند. 
وی با استقبال از برگزاری جشنواره مشترک منطقه‌ای با محوریت خزر تصریح کرد برگزاری این جشنواره یا همایش مشترک فرهنگی و سینمایی‌ مورد نظر ما هم هست و می‌تواند فرصت‌های مضاعفی را برای گسترش فضای همکاری فراهم کند. شک ندارم در صورت فراهم شدن عرضه متقابل فیلم‌های ایرانی و روسی، این آثار در ۲ کشور با استقبال روبه‌رو شود. 

Page Generated in 0/0069 sec