printlogo


کد خبر: 252017تاریخ: 1401/5/27 00:00
اخبار

تیم کامپوند مردان به مدال برنز دست یافت
تیم کامپوند مردان ایران با غلبه بر ترکیه در دیدار رده‌بندی بازی‌های کشورهای اسلامی، به مدال برنز این بازی‌ها دست یافت. در جریان مسابقات تیروکمان بازی‌های کشورهای اسلامی و در بخش تیمی کامپوند، تیم‌ ملی ایران در نخستین دیدار خود که در مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار شد با نتیجه ۲۲۵ بر ۲۱۴ صاحب برتری شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در این مرحله تیم ایران به مصاف اندونزی رفت و رقابت با این تیم را با نتیجه ۲۳۳ به ۲۳۱ واگذار کرد. بدین ترتیب تیم کشورمان آخرین دیدار خود را در مرحله رده‌بندی و برابر تیم ترکیه برگزار کرد. در این دیدار تیم ایران با نتیجه ۲۳۳ بر ۲۳۰ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت. تیم ملی کامپوند ایران با ترکیب محمدصالح پالیزبان، امیر کاظم‌پور و محمد معدن‌دار در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت داشت. همچنین در بخش ریکرو، تیم ایران با شکست برابر بنگلادش در نخستین دیدار از دور رقابت‌ها کنار رفت. رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی ترکیب این تیم را تشکیل می‌دادند. 
***
طارمی به صدمین بازی در پورتو رسید
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو که سومین فصل حضورش در این تیم را آغاز کرده است، شنبه آینده در چارچوب هفته سوم لیگ پرتغال رو در روی اسپورتینگ قرار می‌گیرد. این مسابقه از چند جهت برای مهدی طارمی بازی خاصی است؛ نخستین نکته این است که به نوشته روزنامه «اوجوگو»، طارمی صدمین بازی خود را با پیراهن پورتو انجام می‌دهد و مهاجم تیم ‌ملی ایران می‌تواند مقابل اسپورتینگ، یکصدمین مسابقه خود را به عنوان عضوی از تیم بندر پورتو تجربه کند. طارمی در ۲ فصل گذشته همواره یکی از بازیکنان کلیدی پورتو بوده و با گل‌ها و پاس‌گل‌هایش تمجید رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال پرتغال را برانگیخته است. این مهاجم فصل جدید را هم توفانی شروع کرد و علاوه بر ۲ گلی که در دیدار سوپرجام برابر توندلا به ثمر رساند، برابر ماریتیمو در هفته اول لیگ هم ۲ گل وارد دروازه حریف کرد تا برای مهاجمان لیگ برتر پرتغال خط‌و‌نشان بکشد. طارمی که هنوز خبر علاقه باشگاه‌های اروپایی به او از جمله میلان ایتالیا و فنرباغچه ترکیه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، احتمالا این فصل را هم با پیراهن پورتو به پایان می‌رساند و می‌تواند ضمن جابه‌جایی رکوردهای مختلف در این باشگاه، برای دومین بار عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را از آن خود کند. از سوی دیگر، تقابل با اسپورتینگ لیسبون هم برای طارمی یک مسابقه ویژه است. اسپورتینگ فصل گذشته مطلبی را علیه طارمی در نشریه داخلی و وب‌سایت خود منتشر کرد و در این مطلب، توهین‌هایی هم به طارمی شد. شدت این توهین‌ها به حدی بود که حتی رئیس باشگاه پورتو را هم به واکنش واداشت و او در حمایت از طارمی، صحبت‌های مفصلی انجام داد. طارمی هم در آن مقطع زمانی، بعد از گلزنی در مسابقات انگشتش را با کنایه به باشگاه اسپورتینگ روی بینی خود قرار می‌داد و این رقیب و دشمن تیم پورتو را به سکوت دعوت می‌کرد. این سبک از شادی گل مهدی طارمی در بین هواداران پورتو هم جا افتاد و مهاجم ایران در جشن قهرمانی فصل گذشته پورتو هم این حرکت را تکرار کرد تا نشان دهد تا چه اندازه از بیانیه باشگاه اسپورتینگ و جوسازی و فشارهای این باشگاه دلخور است. طارمی تاکنون در پرتغال ۲ بار برابر اسپورتینگ گلزنی کرده و امیدوار است در بازی خانگی مقابل این تیم در هفته سوم آمار خود را بهبود ببخشد. 
***
کدام ورزشگاه‌ها در هفته دوم لیگ برتر می‌توانند میزبان باشند؟
با توجه به اطلاعیه سازمان لیگ فوتبال، عملا ۳ ورزشگاه نمی‌توانند میزبان تیم‌های شهر خود در هفته دوم لیگ برتر باشند. سازمان لیگ دیروز با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد: «تمام ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر که به سامانه فروش بلیت الکترونیک و گیت کنترل هواداران جهت ورود به ورزشگاه مجهز شده باشند، در صورت تصویب شورای تأمین استان و اخذ تأییدیه‌های لازم می‌توانند طبق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های قبلی تا سقف 30 درصد ظرفیت ورزشگاه اقدام به بلیت‌فروشی کنند». طبق اطلاعیه سازمان لیگ، نخستین شرط میزبانی تیم‌ها در هفته دوم لیگ برتر، وجود سامانه بلیت‌فروشی الکترونیک و گیت کنترل هواداران در ورزشگاه‌ها خواهد بود که بررسی‌های ابتدایی در این زمینه نشان می‌دهد ۳ ورزشگاه میزبان در هفته دوم لیگ برتر به سیستم بلیت‌فروشی الکترونیک و گیت کنترل هواداران مجهز نیستند. بر اساس این گزارش، ورزشگاه‌های مرحوم سیروس قایقران انزلی، شهید باهنر کرمان و پاس قوامین تهران به دلیل عدم وجود سامانه بلیت‌فروشی الکترونیک و گیت کنترل هواداران عملا نمی‌توانند میزبان هواداران در هفته دوم لیگ برتر باشند. بنابراین با توجه به این شرایط، ورزشگاه‌های آزادی تهران، نقش جهان اصفهان، اختصاصی مس رفسنجان، شهید سردار سلیمانی تبریز و تختی آبادان شرایط ابتدایی برای میزبانی از تیم‌های خود در هفته‌ دوم لیگ برتر را دارند و باید منتظر تصویب شورای تأمین استان و اخذ تأییدیه‌های دیگر برای حضور تماشاگران در ورزشگاه باشند.

Page Generated in 0/0048 sec