printlogo


کد خبر: 252024تاریخ: 1401/5/27 00:00
چگونه ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد؟
هموطن، هیزم جمع کن!

انسانیت چیزی است که همه ما را در سراسر جهان به هم پیوند می‌‌دهد. مثلا از اینجا که ماییم تا آنجا که آلمان است با پاره خطی به نام انسانیت بهم وصل است. در راستای این پاره خط و همچنین فرا رسیدن فصل سرما و از آن طرف مشکلات جنگ و قهر روسیه و نازکشی برای صادرات دوباره گاز، می‌خواهیم توصیه‌هایی کاملا انسان‌دوستانه به آلمانی‌های عزیز داشته باشیم.
اول: هیزم جمع کنید. چه عیبی دارد؟ شاید اولش کمی حس تحقیر و انزجار داشته باشید اما سخت نگیرید. برای اینکه حواس خودتان را پرت کنید، چندتا سیب زمینی بیندازید توی آتش. با غذای آتشی بیشتر اخت شوید که قحطی هم در راه است. به هر حال همه چیز می‌گذرد.
دوم: حالا که گاز نیست و برق نیست و سرما هم هست، وجود همدیگر را قدر بدانید. مگر آن زمان که هیچی نبود آدم‌ها چکار می‌کردند؟ شاعر می‌گوید در کلبه ما رونق اگر نیست، صفا هست. صفا را دریابید. مثل جوجه‌ها بهم بچسبید تا گرم شوید. آنجور خشک و عصا قورت داده و یخ نباشید.
سوم: از ژست مدرنیت کمی فاصله بگیرید و برگردید به دوران قرون وسطی. درزها را بپوشانید. به جای لباس‌هایی با حداقل پارچه، لباس‌های چندلایه بپوشید. آتش درست کنید و دورش بچرخید تا گرم شوید. گاهی آدم باید مسیری را که آمده، دوباره مرور کند. سخت نگیرید خلاصه!
 

Page Generated in 0/0056 sec