printlogo


کد خبر: 252034تاریخ: 1401/5/27 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا نسبت به پولشویی و کلاهبرداری با رمزارز
معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری و پولشویی افراد سودجو با شگرد سپرده‌گذاری رمزارز و دریافت سود روزانه از شهروندان هشدار داد. سرهنگ رامین پاشایی در این ‌باره گفت:‌ اخیرا پرونده‌های کلاهبرداری و پولشویی از طریق سایت دیوار با ترفند تبدیل وجه سرقتی به رمزارز رواج زیادی پیدا کرده است. در این روش کلاهبرداران با ترفند درآمد هفتگی در منزل با آموزش رمزارز و به بهانه داشتن درآمد ۲ میلیون تومانی، دام خود را در فضای مجازی پهن کرده و افراد ناآشنا نیز با برقراری ارتباط با این افراد در نهایت به شبکه اجتماعی تلگرام هدایت می‌شوند. 
پاشایی افزود: کلاهبرداران در ادامه شگرد فریبکارانه خود به افراد پیشنهاد می‌کنند با نصب برخی صرافی‌های دیجیتال مرتبط با رمزارزها و... به افتتاح یک حساب بانکی اقدام کنند و در نهایت عکس کارت بانکی و شماره تماس خودشان را از طریق تلگرام برای وی ارسال کنند. 
وی گفت:‌ افراد کلاهبردار با سرقت موجودی حساب بانکی افراد غیر، وجه را مستقیما به حساب قربانی واریز و بعد از آن به فرد واسط اعلام می‌کنند بابت ارسال وجه مذکور اقدام به شارژ کیف پول دیجیتال خود کرده و با آن رمزارز خریداری کند و سپس وجه مذکور را به آدرس کیف پولی که به وی اعلام شده، انتقال دهند. حال آنکه آدرس‌های کیف پول مقصد در رمزارزها قابل شناسایی نیست و عملا کلاهبرداران اقدام به پولشویی می‌کنند. 
***
افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو به ۶۳ نفر
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در افرادی است که مشاغل مرتبط با دام دارند، تاکید کرد: کادر دامپزشکی، دامپروران،‌ افراد شاغل در دامداری و کارکنان کشتارگاه‌ها به واسطه اینکه بیشتر در معرض مواجهه با دام هستند باید مراقبت از خود را افزایش دهند و با توجه بیشتر به علائم ظاهری دام برای شناسایی بیماری احتمالی آن اقدام کنند. 
دکتر بهزاد امیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون شیوع تب کریمه کنگو در کشور گفت: از ابتدای امسال تا ۲۴ مردادماه سال جاری تعداد موارد مثبت شناسایی شده مبتلا به تب کریمه کنگو ۶۳ نفر بوده است که از این تعداد متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
وی در ادامه با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو نخستین‌بار سال ۱۳۷۸ به طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد، تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ۱۳ بیمار مبتلا شناسایی شدند که از این تعداد متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست دادند. 
***
۲ دقیقه پیاده‌روی بعد از غذا ریسک دیابت را کاهش می‌دهد
محققان می‌گویند حتی یک پیاده‌روی کوتاه پس از صرف غذا می‌تواند به هضم غذا و کاهش قند خون کمک کند. به گزارش مهر، محققان می‌گویند یک پیاده‌روی ۲ دقیقه‌ای بعد از غذا خوردن می‌تواند به کاهش قند خون کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد بهترین زمان برای پیاده‌روی در مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از صرف غذا است. محققان همچنین می‌گویند حتی فقط چند دقیقه پیاده‌روی آهسته با شدت زیاد برای ایجاد افت قابل توجه قند خون برای شرکت‌کنندگان در مطالعه کافی بود. نکته قابل توجه، پیاده‌روی پس از غذا با افت قند خون نسبت به نشستن یا حتی ایستادن همراه بود. افراد مبتلا به چاقی در این مطالعه نتایج قابل توجهی در کاهش قند خون در حالت ایستاده بعد از غذا در مقایسه با نشستن تجربه کردند. یک پیاده‌روی کوتاه و پرسرعت پس از غذا برای افرادی که دارای فشار خون بالا یا دیابت هستند مفید است. 
***
امضای تفاهمنامه گردشگری با ۱۱ کشور
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در کمتر از یک‌سال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور وارد شده‌اند. 
سیدعزت‌الله ضرغامی در سخنانی گفت: «اولویت ما تقویت روابط با کشورهای همسایه است و اکنون پروژه سفر زمینی ارزان‌قیمت با کشورهای همسایه را دنبال می‌کنیم. در کنار آن گردشگری زیارتی مزیت ویژه گردشگری ما است که در این باره برنامه‌های مخصوصی داریم و در همین ارتباط تفاهمنامه نهایی را با نهادهای مختلف از جمله فراجا با هدف توسعه و رونق هرچه بیشتر گردشگری امضا کردیم؛ همچنین با ۱۱ کشور تفاهمنامه امضا شده ‌است».
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع معماری و مرمت بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: «یکی از آسیب‌شناسی‌هایی که باید انجام دهیم وضعیت معماری بعد از انقلاب است. متأسفانه بعد از انقلاب معماری ما آسیب دید. 
وی به موضوع بومگردی‌ها نیز اشاره و خاطرنشان ‌کرد: «بومگردی‌ها ظرفیت‌های خوبی هستند و داریم آنها را تکثیر می‌کنیم. توجه به جنبه‌های مختلف بومگردی‌ها و ظرفیت‌های آنها می‌تواند کمبودهای اقامتی ما را جبران کند. ضمن اینکه برخلاف عقیده برخی‌ها، بومگردی‌ها آسیبی به فرهنگ نمی‌زند».

Page Generated in 0/0163 sec