printlogo


کد خبر: 252046تاریخ: 1401/5/27 00:00
اخبار

وزارت اطلاعات یک تروریست با دامنه فعالیت فرامرزی را دستگیر کرد
وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای چهارشنبه 26 مرداد 1401 اعلام کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با توفیقات الهی و مجاهدت‌های فداکارانه و هوشمندانه‌ سربازان گمنام امام زمان(عج)، یکی از پرسابقه‌ترین و خطرناک‌ترین تروریست‌ها با دامنه‌ عملیات تروریستی فرامرزی دستگیر و به زندان منتقل شد. بر مبنای رهگیری‌های اطلاعاتی چند ساله، این عنصر جنایت‌پیشه سوابق فعالیت‌های تروریستی در ۴ کشور منطقه را دارد و در مقطع اوج بحران سوریه، با حضور در آن کشور به عضویت گروهک‌های تکفیری- تروریستی درآمده و همراه با آنها در شهرهای حلب، حماه و ادلب به اعمال جنایتکارانه و شیطانی پرداخته است. این عضو حلقه‌ تروریسم فرامرزی که متخصص سلاح‌های سنگین نیز می‌باشد، پس از شکست تکفیری‌ها از مدافعان پرافتخار حرم و محدود شدن حوزه‌ ترکتازی آنها در سوریه، پایگاه فعالیت‌های تروریستی خود را به ۲ کشور پیرامونی جمهوری اسلامی ایران منتقل و به یکی دیگر از گروهک‌های تروریست، جنایت‌پیشه و ضد وحدت امت اسلامی پیوست و به اقدامات خرابکارانه خود علیه ملت سرافراز ایران و تمامیت ارضی کشور ادامه داد. جان‌برکفان گمنام ایران اسلامی اعلام می‌نمایند با توکل به ذات اقدس احدیت و با توسل به اهل بیت‌ عصمت و طهارت(ع) و در ادامه جهاد مستمر خود، بازداشت سایر جنایت‌پیشگان و تروریست‌ها را، در هر نقطه و هر لانه‌ای که باشند، همچنان در دستور کار و ماموریت مقدس خود خواهند داشت. 
***
آمادگی ایران برای اجرای فوری توافق با آمریکا درباره زندانیان
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه ۲۶ مردادماه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و همچنین رابرت مالی، نماینده ویژه این کشور در امور ایران درباره موضوع زندانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل از برجام، بارها از کانال‌های مختلف آمادگی خود را برای پرداختن به مساله زندانیان، به طرف آمریکایی اعلام کرده است. بلینکن وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی خواستار آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران که به دلایل امنیتی و با حکم دادگاه در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند، شد و اعلام کرد که این کشور در تلاش برای آزادی این افراد است و از سوی دیگر رابرت مالی هم همین درخواست را مطرح کرده است. ناصر کنعانی ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای اجرای فوری توافق موجود، اعلام کرد: آماده‌ایم با اجرای این توافق ایرانیان بی‌گناه زندانی شده در آمریکا که به اتهام واهی نقض تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، قربانی بی‌عدالتی نظام قضایی آن کشور شده‌اند، امکان رهایی و بازگشت سریع به آغوش خانواده‌های خود را داشته باشند. وی افزود: جای تعجب است که طرف آمریکایی به جای عمل و رفع موانع در این زمینه، صرفا به اجرای نمایش‌های تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. 
***
سرلشکر باقری: 
توان نظامی جمهوری اسلامی قدرتمند و بازدارنده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیست‌و‌دومین همایش دوسالانه فرماندهان و مسؤولان نیروی دریایی سپاه گفت: بحمدالله نیروی دریایی سپاه که دارای سابقه درخشانی از دوران دفاع‌مقدس چه در نبرد با متجاوزان بعثی و چه در مقابله با متجاوزان آمریکایی در خلیج‌فارس است، طی دهه‌های گذشته بویژه در ۴ سال اخیر روند رو به رشدی داشته و توسعه چشمگیری در توان‌افزایی بخش‌های گوناگون شناوری، موشکی و پهپادی خود رقم ‌زده است. سردار محمد باقری با تاکید بر اینکه با وجود تحریم و فشار حداکثری دشمن، توان نظامی جمهوری اسلامی قدرتمند، فوق‌العاده و بازدارنده است، گفت: امنیتی که ما امروز در خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و حفاظت از منافع ملت ایران داریم، از همه ادوار تاریخی گذشته بهتر است و خدای نعیم را به این جهت خاضعانه شاکر هستیم. 
***
استقبال بازدیدکنندگان از پهپاد تهاجمی ایران در نمایشگاه نظامی مسکو
داوود نایفی‌پور یکی از نمایندگان غرفه ایران در نمایشگاه نظامی- فنی «آرمیا-۲۰۲۲» در روسیه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت بازدیدکنندگان از غرفه ایران توجه بسزایی به پرنده‌های بدون‌سرنشین ایرانی از جمله پهپادهای تهاجمی نشان دادند. نایفی‌‌پور در این باره گفت: «افرادی که اخبار را دنبال می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که پهپادهای ما چه کارهایی انجام می‌دهند؛ از جمله درباره آنچه در منطقه خلیج‌فارس اتفاق می‌افتد. همه عملا از توانایی‌ پهپادهای ایرانی آگاهند و در نتیجه در اینجا به این پهپادها و کوادکوپترها علاقه‌مند هستند». وی اضافه کرد: «ایران در این نمایشگاه همچنین موشک و انواع سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌انداز عرضه کرده است».
***
کاظمی‌قمی: 
با طالبان تعامل کردیم اما آنها را به رسمیت نشناختیم
حسن کاظمی‌قمی در نشستی با موضوع یک سالگی خروج آمریکا از افغانستان اظهار داشت: یک سال از فرار طراحی شده نظامیان آمریکایی از افغانستان و حکمرانی طالبان گذشت، فرار طراحی شده به مفهوم این است که آمریکا قطعا شکست خورد اما فرارش پایان کار آمریکا، رفتار و سیاست‌هایش در افغانستان نیست و در حالت ایستایی سیاست‌هایش را دنبال می‌کند؛ در واقع نظامیان خارج شدند اما سرویس جاسوسی آمریکا در افغانستان حضور دارد. وی افزود: در این فضا جمهوری اسلامی ایران بر پایه نگاه به حمایت از مردم افغانستان، سیاست تعاملی با طالبان را دنبال کرد. اما این تعامل با چند ملاحظه ملی توأم شد؛ تا زمانی که دولت فراگیر شکل نگیرد دولتی را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما با طالبان تعامل کردیم اما آنها را به رسمیت نشناختیم. 

Page Generated in 0/0231 sec