printlogo


کد خبر: 252058تاریخ: 1401/5/29 00:00
با حضور هنرمندان و هنر‌دوستان انجام شد
خداحافظی با عکاس تاریخ شفاهی معاصر

آیین وداع با پیکر زنده‌یاد بابک برزویه، عکاس سینما و مطبوعات با حضور خانواده او و جمع کثیری از چهره‌های فرهنگی و هنری و مردم در مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»،  مراسم بدرقه پیکر زنده‌یاد بابک برزویه، عکاس سینما و مطبوعات دیروز صبح مقابل خانه هنرمندان ایران با حضور هنرمندان، هنردوستان و خانواده او برگزار شد. 
امیر عابدی، عکاس و از دوستان نزدیک بابک برزویه در این مراسم روی سن رفت و درباره این هنرمند فقید گفت: از بابک گفتن بسیار سخت است، بیشتر تصور می‌کردم او روزی از من بگوید. به مناسبت روز اهل قلم مراسمی در موزه سینما بود و من به نمایندگی لوحی را برای بزرگداشت بابک گرفتم اما هنوز نتوانسته‌ام لوح را به خانواده او بدهم زیرا دستانم می‌لرزید. آنچه برای بابک رخ داد ممکن است برای همه ما رخ بدهد. تعریف‌های مختلفی می‌توان از او کرد؛ بابک پرشور، همیشه حاضر، همیشه خندان و حتی شاید یکدنده بود؛ بر آنچه بدان اعتقاد داشت. 
در ادامه مراسم سیف‌الله صمدیان، عکاس و فیلمبردار باسابقه سینما روی سن رفت و گفت: این هولناک‌ترین جایگاه برای من است که در این مراسم درباره بابک صحبت کنم. او برای من «بابک خرم‌کار» بود. در زمانه‌ای که نسل او به جایگاه اصلی خود نرسیده‌اند و به خاطر سیاست‌زدگی‌های مفرط انگیزه‌ای هم نداشتند او همه این محدودیت‌ها را کنار زد و فکر نمی‌کنم کسی از دوستان وقتی می‌دیدش او را بیکار دیده باشد. بابک غر زدن‌ها و تنبلی‌ها را کنار زد. دهه ۷۰ قرار بود عکس فیلم «سفر به چذابه» را پشت جلد مجله‌ای کار کنیم که او به دفتر ما آمد و عکس‌هایی را که برگزیده جشنواره شده بود به ما داد و دوستی ما تا امروز ادامه یافت. پدر بزرگوار او استثنایی‌ترین تجربه‌های پدرانه را در روزهای بیماری بابک گذراند و ارتباط ما با بابک در این ایام به واسطه امیر عابدی بود و به ما گزارش‌هایی از وضعیت او می‌داد. اگر عرصه‌های کاری بابک را مرور کنیم از فردا جور دیگری به جامعه نگاه خواهیم کرد. 
در پایان مراسم قابی با حضور اعضای خانواده بابک برزویه کنار پیکر او ثبت شد، همچنین نماز میت بر پیکر برزویه توسط حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حشمتی قرائت و پیکر زنده‌یاد برزویه با همراهی حاضران راهی قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) شد.

Page Generated in 0/0052 sec