printlogo


کد خبر: 252059تاریخ: 1401/5/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب به خانواده خادم‌القرآن مرحوم شهیدی‌پور
معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری با حضور در مجلس بزرگداشت حجت‌الاسلام شهیدی‌پور پیام تسلیت رهبر حکیم انقلاب را به خانواده وی ابلاغ کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدعلی مقدم، معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای عالی انقلاب قرآن، در حاشیه مراسم گرامیداشت مرحوم استاد محمدرضا شهیدی‌پور پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را شفاها به خانواده ایشان که در محفل حضور داشتند ابلاغ کرد. 
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد فقید قرآن، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور که روز یکشنبه 23 مردادماه به دیدار حق شتافت، عصر چهارشنبه 26 مرداد در تهران، مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهراء(س)، به همت جامعه قرآنی کشور برگزار شد. 
***
حذف آرشیو «جیران» از فیلیمو
آرشیو سریال «جیران» با پیگیری شاکی خصوصی در اجرای قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان از روی پلتفرم فیلیمو حذف شد. به گزارش «وطن‌امروز»، رسانه قوه ‌قضائیه اعلام کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر حذف شدن آرشیو سریال جیران از پلتفرم فیلیمو، پیگیری‌های خبرگزاری میزان نشان می‌دهد شاکی خصوصی پرونده با مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه اعلام کرده است دستور قضایی در این پرونده طبق ماده ۲۹ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان به طور کامل اجرا نشده و صرفا از پخش قسمت ۲۴ به بعد سریال جلوگیری به عمل آمده و هنوز آرشیو سریال جیران بر روی پلتفرم فیلیمو قابل مشاهده و دسترسی است. 
با درخواست و پیگیری شاکی پرونده، آرشیو سریال جیران از روی پلتفرم فیلیمو حذف شد. در همین رابطه و آخرین پیگیری‌های دستگاه قضایی در رابطه با ایجاد جلسات صلح و سازش بین دو طرف پرونده، حکایت از آن دارد که طرفین برای ایجاد صلح و سازش توسط مقام قضایی به دادسرا دعوت شده‌اند اما متاسفانه با یکدیگر به توافق نرسیده‌اند. 
***
اسکار در انتظار کمیته انتخاب فیلم ایرانی
معاون بین‌الملل و توسعه بازار خارجی بنیاد سینمایی فارابی از اعلام اسامی کمیته انتخاب نماینده ایران به آکادمی اسکار در موعد مقرر خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، رائد فریدزاده، معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی با اعلام اینکه لیست افراد برای حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران در موعد مقرر به آکادمی اسکار معرفی شده است، عنوان کرد: با تعامل خوبی که با خانه سینما شکل گرفت، فارابی اعضای پیشنهادی را در موعد قانونی تعیین‌شده به آکادمی اسکار اعلام کرده است. مطابق جدول زمان‌بندی کارهای اسکار پیش خواهد رفت و اسامی منتشر شده در برخی رسانه‌ها صرفا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و تا تایید نهایی اسامی از سوی آکادمی اسکار، همچنان نمی‌توان از لیست اعلامی به عنوان اعضای قطعی کمیته نام برد. 
معاون بین‌الملل و توسعه بازار خارجی فارابی تاکید کرد: اسامی نهایی اعضای کمیته انتخاب همانند قبل همزمان با معرفی فیلم انتخابی به آکادمی اسکار اعلام خواهد شد. 
***
میثم مطیعی امشب در بصره می‌خواند
 همزمان با فرارسیدن دهه سوم ماه محرم، میثم مطیعی، مداح اهل‌بیت(ع) همچون سال گذشته به بصره دعوت شده و در مجلس عزاداری حسینیه داوودالعاشور مرثیه‌خوانی خواهد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، میثم مطیعی به دعوت مسؤولان حسینیه داوود العاشور بصره طی روزهای جمعه و شنبه مورخ ۲۸ و ۲۹ مردادماه در بصره مرثیه‌خوانی می‌کند. 
این مراسم به وقت ایران، ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد و از شبکه سوم سیما پخش زنده می‌شود. سال گذشته هم در روزهای نخست ماه صفر، محمود کریمی، سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی به دعوت مسؤولان حسینیه العاشور بصره با حضور در این شهر به مرثیه‌خوانی پرداختند که در ایجاد و نمایش وحدت میان دو کشور ایران و عراق بسیار اثرگذار بود. 
***
امضای سند همکاری سازمان سینمایی و دانشگاه دولتی مسکو
نشست مشترک رئیس سازمان سینمایی کشور با ولادمیر سرگیویچ مالیشف، رئیس دانشگاه دولتی مسکو و اساتید آن برگزار و تفاهمنامه همکاری مابین سازمان سینمایی و دانشگاه دولتی سینمایی مسکو امضا شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در دومین روز سفر خود به روسیه، در نشستی مشترک با رئیس و اساتید دانشگاه دولتی مسکو، نسبت به امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان سینمایی و دانشگاه دولتی سینمایی مسکو اقدام کرد. 
خزاعی پس از امضای تفاهمنامه همکاری ضمن اشاره به اهمیت مراودات فرهنگی و همکاری‌های دانشگاهی مابین ایران‌ و روسیه در عرصه سینما بیان داشت: دانشگاه دولتی سینمایی مسکو یک مرکز علمی باسابقه و معتبر در سطح دنیا و مکانی معتبر است، چرا که توسط چهره‌ای هنری، تهیه‌کننده و نویسنده و استاد مدیریت می‌شود. در ایران دانشگاه‌های معتبر بسیاری وجود دارد. این در حالی است که علاوه بر چند دانشگاه، بیش از ۱۲۰ مرکز آموزش هنری و سینمایی در سطح کشور فعال بوده و مقوله آموزش هنر و سینما به صورت آکادمیک و تجربی را بسیار جدی و ملموس پیگیری می‌کنند.

Page Generated in 0/0047 sec